Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.8RT z gazem - czasami długo kręci

14 Gru 2012 09:12 4485 15
  • Poziom 7  
    Witam.Mam problem takiego typu,że moja Laguna czasami długo kręci zanim odpali,dość często sie to jej zdaża i nie ma to znaczenia czy to na zimnym silniku czy też ciepłym.Po tak długim kręceniu bardzo czuć bęzyne lub gaz w zalerzności na czym odpalam.Dodam że zostały wymienione świece,przewody WN,czujnik temperatury płynu chłodzącego który znajduje sie na chłodnicy.wymieniłem też silniczek krokowy,naprawiony został rozrusznik i oczyszczony został czujnik położenia wału.Diagnostyka komputerem też niepokazała żadnych błendów.Wczym może być problem?
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Instalacja STAG2.A mam jeszcze małe pytanie mianowicie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika?
  • Poziom 26  
    Czujnik jest po lewej stronie głowicy. Rezystancja przy temperaturze 20 stopni 3060 Ohm do 4045 Ohm. Przy temperaturze 80 stopni 300 Ohm do 370 Ohm.
    Jeszcze jedna sprawa, jeśli przy uruchamianiu silnika masz strzały w kolektor lub wydech sprawdź kopułkę rozdzielacza zapłonu. Istotny jest stan "węgielka". Oczyść kopułkę i palec rozdzielacza spirytusem z pyłu.
  • Poziom 27  
    kazo27 napisał:
    Instalacja STAG2.A mam jeszcze małe pytanie mianowicie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika?


    Jakie wtryskiwacze ? Jaki parownik ?? To nie forum wróżbitów przyda się rzetelna informacja żeby pobawić się w leczenie przez internet.
  • Poziom 43  
    reaven22 napisał:
    Jakie wtryskiwacze ?
    Przy STAG 2, przeciez to parownik, który może być zepsuty i taka robote robi.
  • Poziom 7  
    Zgazem jest wszystko ok.bo byłem u gazownika i stwierdził,ze wszystko z instalacją jest wporządku.Więc czekam na dalsze diagnozy.
  • Poziom 27  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Przy STAG 2, przeciez to parownik, który może być zepsuty i taka robote robi.


    Racja rutyna się wdała.

    kazo27 napisał:
    Zgazem jest wszystko ok.bo byłem u gazownika i stwierdził,ze wszystko z instalacją jest w porządku.Więc czekam na dalsze diagnozy.


    Gazownik też człowiek pomylić się może :]
    Nie chcesz podać typu parownika, szkoda bo niektóre są bardziej podatne na usterki inne mniej.
    Ale chcesz diagnozy na miarę Kaszpirowskiego więc proszę:

    Nieszczelny zaworek w parowniku powoduje przedostawanie się się gazu do kolektora ssącego po zgaszeniu silnika.
    Przy próbie odpalenia silnik "zalewa" i niezależnie czy na gazie czy na Pb odpalić nie będzie chciał.
    Podejrzewam że po dłuższym postoju typu kilka godzin, nie ma problemu z odpaleniem.
  • Poziom 43  
    reaven22 napisał:
    Nieszczelny zaworek w parowniku powoduje przedostawanie się się gazu do kolektora ssącego po zgaszeniu silnika

    Najprostsza rada to odpięcie węża gumowego idacego do parownika.
    I wtedy powinno odpalac od strzała na benzynie.
  • Poziom 34  
    reaven22 napisał:

    Nieszczelny zaworek w parowniku powoduje przedostawanie się się gazu do kolektora ssącego po zgaszeniu silnika.
    Przy próbie odpalenia silnik "zalewa" i niezależnie czy na gazie czy na Pb odpalić nie będzie chciał.
    Podejrzewam że po dłuższym postoju typu kilka godzin, nie ma problemu z odpaleniem.


    Miałem takie same objawy przy parowniku tecno brc. Rozwiązanie napisał reaven22.
    Uszczelka ze starości zrobiła się tak twarda że nie spełniała w ogóle swojej funkcji.
  • Poziom 26  
    Koledzy sugerują kłopoty z LPG, więc najprościej będzie jak na jakiś czas zakręcisz zawór gazu na butli i sprawdź wtedy czy jest poprawa. Jeśli tak to do wymiany lub naprawy może być elektrozawór lub parownik. Przełącznik B/G myślę że gazownik sprawdził.
    Sugeruję jednak jeszcze sprawdzić iskrę na przewodzie WN z cewki i po rozdzielaczu zapłonu. Powinna być ładna niebieska na długość co najmniej 7...10mm.
  • Poziom 20  
    A ja zapytam czy i kiedy ostatnio ustawiałeś zawory w silniku.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Przyczyną może być regulator ciśnienia benzyny, idzie do niego przewód gumowy łączący kolektor ssący z regulatorem (podciśnienie). U mnie i u kolegi w lagunie było tak, że regulator był uszkodzony i przez ten przewód benzyna dostawała się do kolektora ssącego. Jak zimny to palił jak trzeba ciepły nie chciał za bardzo. Regulator znajduje się w głowicy od strony rozrządu (taki "kapelusz" z "kwasiaka"). Kolega wymienił na nowy jednak po pół roku padł znowu. Ja zaspawałem przyłącze podciśnienia i założyłem przekaźnik na pompę paliwa. Teraz auto za każdym razem pali na benzynie jak trzeba.
  • Poziom 7  
    Własnie kiedyś zauważyłem po zdjęciu gumowego wężyka z tego regulatora ciśnienia,że wylatuje z niego bęzyna.Tak jakby cofała sie z listwy wtryskowej.To może być objaw awari?A czy drogi jest taki regulator ciśnienia?
  • Poziom 43  
    Skoro wylatuje benzyna to pękła membrama, tylko wymiana.
  • Poziom 11  
    Regulator około 150zł., ważne są numery wypisane na nim. Także najpierw demontaż a potem zakup drugiego. Ja bym po zdemontowaniu zaślepił wejście podciśnienia i po problemie. Jeżdżę tak już trzeci rok i nic się nie dzieje. Jak wcześniej wspominałem przekaźnik na pompie paliwa by się przydał. Montowałem koledze ostatnio we wnęce koła zapasowego, rozłączanie bezpieczników powodowało gaśnięcie na gazie. Wykorzystałem zasilanie elektrozaworu na butli do podłączenia przekaźnika. Przewód zasilający pompę w wiązce przy zapasie koloru białego (+) i chyba czarnego (-) grubszy od reszty. Przekaźnik wpiąłem w biały. Tak samo mam u siebie. Sprawdź jak będzie palił przy zdjętym przewodzie podciśnienia tylko zabezpiecz wyciek żeby nie było pożaru.