Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podstawka Chłodząca - Tworzenie podświetlanej podstawki chłodzącej do notebooka

Suzek 14 Gru 2012 12:45 2082 6
  • #1 14 Gru 2012 12:45
    Suzek
    Poziom 7  

Chciałbym zrobić chrześniakowi podstawkę pod notebooka Toshiba A300 1EG
    z 20 LEDami zielonymi i 2 WENTYLATORKAMI, z możliwością regulowania obrotów WENTYLATORÓW (chodź to jest opcjonalne) ktoś miałby jakiś koncept/schemat/rady jak się do tego zabrać pytam ponieważ jestem zielony, a takie hand mejdy dają najwięcej satysfakcji i można się czegoś z nich nauczyć chciałbym to podłączyć pod USB jeżeli była by taka możliwość

0 6
  • Pomocny post
    #2 15 Gru 2012 17:55
    rnd0mb
    Poziom 26  

Od razu możesz być pewny, że pod USB tego nie podłączysz. Podstawkę musisz zaprojektować sobie sam, ja mogę ci jedynie podrzucić schemat do budowy regulatora obrotów.

Podstawka Chłodząca - Tworzenie podświetlanej podstawki chłodzącej do notebooka

0
  • #3 15 Gru 2012 18:31
    Suzek
    Poziom 7  

dzięki wielkie za pomoc przy wentylatorkach tylko teraz pytanie co musiał bym zrobić aby podłączyć 2 wentylatorki? wystarczy do +/- dodac poprostu drugi czy powinienem zmontowac 2 układ regulujący predkoscia drugiego?
    Oraz czy zamontowanie oświetlenia do tej podstawki regulowanego tym samym potencjometrem obrotów aby w zależności od predkości obrotow tak mocno swieciły diodki 100% obrotów 100% jasności 10% obrotów 10% jasności diody
    to by bardzo skomplikowało układ?

0
  • #4 15 Gru 2012 19:27
    rnd0mb
    Poziom 26  

Wydaje mi się, że mógłbyś wykorzystać ten układ do sterowania dwoma wentylatorami, lecz musiałbyś pomyśleć nad odprowadzaniem ciepła z układu LM(na przykład przy pomocy jakiegoś radiatorka). Wydaje mi się, że z diodami to samo, ale musiałbyś dopasować do nich odpowiedni rezystor lub stabilizator.

0
  • #5 20 Gru 2012 20:05
    sad_madman