Witam
Posiadam Corollę E11 FL wersja angielska cala instalacja elektryczna fabrycznie montowana. Otóż pożyczyłem dziś swoje auto rodzinie i podobno zgasło radio.
Usterki, które wystąpiły naraz: radio i wyświetlacz martwe, centralny zamek nie reaguje na pilota nie można go zamknąć z kluczyka innych drzwi, brak oświetlenia kabiny i bagażnika, kontrolka otwarcia drzwi cały czas zgaszona bez względu na otwieranie drzwi, problem z zegarami po włożeniu kluczka wskazówki prędkościomierza i obrotomierza wędrują do połowy po ok .1 sekundzie komputer wraca do ustawień początkowych - dzieje sie tak za każdym razem gdy przekręcę kluczyk na kontrolki.
Sprawne: pozostałe światła, wycieraczki, dmuchawa, klima, ogrzewanie szyby, elektrycznie opuszczane szyby, silnik odpala można normalnie jeździć autem.
Obecnie sprawdziłem napięcie za zaciskami na akumulatorze po włączeniu świateł nic nie siada 12,54 V. Sprawdziłem bezpieczniki obok kierownicy po lewej stronie i w komorze silnika są sprawne. Kable w komorze silnika całe nie widać śladów ataków zwierzątek.
Auto ostatnimi czasy stało w garażu ale od 3 dni na dużym mrozie było pod chmurką.
Czy ma ktoś jakiś wspólny element wiążący te usterki.
1.) Podejrzewam punkt masy - tylko nie wiem gdzie może być umiejscowiony dla tych urządzeń/usterek.
2.) Sterownik centralnego - gdzie się znajduje w tym modelu.
3.) Wiązki w drzwiach ?
Bardzo proszę o jakiś schemat elektryczny.
Aktualizacja
Podczas sprawdzania przeoczyłem bezpiecznik DOME wartość 15 A. Nowy bezpiecznik pali się momentalnie- w obwodzie jest cały czas zwarcie. Odłączyłem radio, gniazdo zapalniczki oraz sterowniki za schowkiem pasażera bez poprawy.
Posiadam Corollę E11 FL wersja angielska cala instalacja elektryczna fabrycznie montowana. Otóż pożyczyłem dziś swoje auto rodzinie i podobno zgasło radio.
Usterki, które wystąpiły naraz: radio i wyświetlacz martwe, centralny zamek nie reaguje na pilota nie można go zamknąć z kluczyka innych drzwi, brak oświetlenia kabiny i bagażnika, kontrolka otwarcia drzwi cały czas zgaszona bez względu na otwieranie drzwi, problem z zegarami po włożeniu kluczka wskazówki prędkościomierza i obrotomierza wędrują do połowy po ok .1 sekundzie komputer wraca do ustawień początkowych - dzieje sie tak za każdym razem gdy przekręcę kluczyk na kontrolki.
Sprawne: pozostałe światła, wycieraczki, dmuchawa, klima, ogrzewanie szyby, elektrycznie opuszczane szyby, silnik odpala można normalnie jeździć autem.
Obecnie sprawdziłem napięcie za zaciskami na akumulatorze po włączeniu świateł nic nie siada 12,54 V. Sprawdziłem bezpieczniki obok kierownicy po lewej stronie i w komorze silnika są sprawne. Kable w komorze silnika całe nie widać śladów ataków zwierzątek.
Auto ostatnimi czasy stało w garażu ale od 3 dni na dużym mrozie było pod chmurką.
Czy ma ktoś jakiś wspólny element wiążący te usterki.
1.) Podejrzewam punkt masy - tylko nie wiem gdzie może być umiejscowiony dla tych urządzeń/usterek.
2.) Sterownik centralnego - gdzie się znajduje w tym modelu.
3.) Wiązki w drzwiach ?
Bardzo proszę o jakiś schemat elektryczny.
Aktualizacja
Podczas sprawdzania przeoczyłem bezpiecznik DOME wartość 15 A. Nowy bezpiecznik pali się momentalnie- w obwodzie jest cały czas zwarcie. Odłączyłem radio, gniazdo zapalniczki oraz sterowniki za schowkiem pasażera bez poprawy.