Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF CF 85 - EBS TRUCK WARNING

15 Gru 2012 12:17 8007 16
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam,

    Pacjent to DAF CF 85 starsza wersja na okrąglym złączu diagnostycznym. Problem polega na zapalającym sie alercie na desce na żółto - "EBS TRUCK WARNING". Kierowca mowil tez ze taki alert zapalal mu sie rownież na czerwono i zapewne tak bylo. Jak na zlosc dzisiaj podczas diagnostyki alertu oczywiscie nie ma i deska jest czysta. Bledy odczytane JalTestem to:

    41 FMI 69 249
    23 FMI 47 16
    23 FMI 37 1
    16 FMI 18 1
    41 FMI 66 17
    41 FMI 68 2
    41 FMI 65 2
    64 FMI 52 7
    21 FMI 37 6
    21 FMI 47 1

    Poratowalby mnie ktos opisem tych bledów (w szczegolnosci tych ktore wystepowaly wielokrotnie) oraz ewentulanie schematem tego EBS.
  • Poziom 21  
    Sprawdz lub zamien przekażnik G426. Ja bym sprawdził jeszcze predkośc czujników ABS podczas jazdy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A podpowiesz mi ktory to dokladnie przekaznik?? W opisie na pokrywie bezpiecznikow żaden nie jest oznaczony jako G426.
  • Specjalista - DAF Trucks
    hubert04 napisał:
    Sprawdź lub zamień przekaźnik G426. Ja bym sprawdził jeszcze prędkość czujników ABS podczas jazdy.

    gdyby G426 szwankował, to miałbyś o wiele więcej ostrzeżeń na desce niż tylko EBS.G426 to jest przekaźnik zapłonu zasilający nie tylko system EBS.
    Te błędy są nieaktywne.To jest historia błędów.Nie jesteś w stanie powiedzieć które z nich powstały rok temu, a które wczoraj.
    Skasuj błędy aby nie dać się zmylić błędami z bardzo dawna.
    Przejedź troszkę dopóki EBS nie zacznie wskakiwać na desce rozdzielczej.Jeżeli akurat wskoczy jak Ty będziesz nim jeździł- nie gaś silnika tylko od razu podepnij fejsik i sprawdź jakie AKTYWNE błędy są w EBS. Jak tylko zgasisz zapłon, to jest bardzo duże ryzyko, że przejdzie do nieaktywnych, a tam już może być ich parę.
    Jeżeli wyczyścisz pamięć błędów- czyli błędy nieaktywne, to masz czysty punkt odniesienia.Cokolwiek nowego spowoduje EBS warning light, to nawet jak zgaśnie w czasie jazdy, przejdzie do pamięci błędów, która jest CZYSTA.

    Nie uważasz, że logicznym jest, że zwykle jeden błąd powoduje twoje warning light na desce, a nie kilka naraz? (Prawdopodobieństwo tego ostatniego jest znikome).
    Chcesz sprawdzać wszystkie błędy a nie wiesz, który z nich spowodował twoje warning light na desce?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    krisbrumm wiem ze diagnostyka w DAF dziala wlasnie w ten sposob. Jednak problem jest w tym ze dzien przed podlaczeniem do kompa caly dzien palilo sie EBS warning light a w dniu gdy auto podlaczalem jak na zlosc przy pierwszym odpaleniu rano warning zgasl i nie zapalil sie juz wiecej. Bledy zczytalem, skasowalem i czekam az sie znow zaswieca. Dzisiaj pol dnia przejezdzilem tym dziadem i oczywiscie zaden warning sie nie zapalil. Zlosliwy ten DAF :P
    Kolejny problem jest taki ze auto w poniedzialek jedzie w trase i nawet jak sie warning light zapali to nie jak auto jest pod Hamburgiem to nie ma mozliwosci wpiac kompa akurat wtedy gdy sie pali.
    Pod tym wzgledem np SDP3 Scania jest o tyle lepsze ze nie dosc ze rejestruje ilosc w jakiej dany blad wystapil to jeszcze rejestruje dokladna date i godzine i wlasnie z tego mozna naprawde duzo wywnioskowac. No ale to nie Scania tylko DAF i nie ma co narzekac :P
  • Specjalista - DAF Trucks
    DAVIE też rejestruje daty wystąpienia poraz pierwszy czy po raz ostatni, ilość emisji błędu, przebieg przy wystąpieniu błedu. Jaltest widocznie nie...
    Ponadto sposób jaki opisałem nie jest procedurą rekomendowaną przez DAF-a.To po prostu logika w zastosowaniu diagnostyki...
    To tak jak z bólem zęba.Zawsze przestaje boleć, jak siadasz na fotel dentystyczny.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Z dentysta to chyba bardzo dobre porownanie :)
    Niestety dostepu do DAVIE nie mam ani nie znam nikogo kto mialby DAVIE w moich okolicach. A najblizszy serwis DAF jest za Toruniem.

    krisbrumm a poratowalbys mnie schematem a najlepiej schematem i opisem tego EBS??
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Masz , małe "co nieco" na PW. Miłej lektury .
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Dzieki Boss!
    Moglem odrazu do ciebie uderzyc! Nie wiedzialem ze w DAF tez siedzisz :P
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Wracając do tematu DAFa to nie dalem za wygraną i auto jest znowu u mnie. Na dzien dzisiejszy sprawy maja sie tak: jak ostatnio byl u mnie to zostaly wykasowane wszystkie bledy ze wszystkich dostepnych dla Jaltest systemow. Kierowca przejechal kilkaset kilometrów i w tym czasie znow zapalilo mu sie EBS warning na czerwono. Oczywiscie jak auto trafilo do mnie to deska czarna ;) Dziś auto znow bylo pod kompem i zapisane bledy od ostatniego razu to:
    41 FMI 69 x 40
    16 FMI 18 x 2
    23 FMI 37 x 1
    64 FMI 52 x 1

    Jak widac te bledy to wspolny mianownik z tymi co byly poprzednio. Miedzy czasie zajrzalem do wiązki na łączeniu rama-kabina i znalazlem dwa problemy. Pierwszy to zielenizna na przewodzie 3559 czyli CAN do gniazda naczepy. Drugi problem to jeszcze wieksza zielenizna (wisial na 3 wloskach) na przewodzie 5122 idącym do zawodu TCV. Jutro dokładnie przejrze calą wiązke od EBS i byc moze jeszcze cos znajde.
    Moglby ktos mi podeslac opisy do w/w bledów??
  • Poziom 20  
    Ja też mam podobny problem i błędy takie same , po wykasowaniu pojawiają się od nowa tylko że w momencie zapalenia się czerwonej informacji auto ma słabe hamulce inaczej zachowuje sie pedał hamulca ogólnie hamulec jest słabszy i tak jakby hamował tylko koń a naczepa ma gdzieś.
    A takie są błędy po skasowaniu
    41 FMI 61 -1
    41FMI 69 -52
    41FMI 65 -2
    41FMI 68 -1
    64FMI 54 -3
    64FMI 52 - 3
    i od czego by tu zacząć gdy problem pojawia się tylko raz na jakiś czas, trudno go uchwycić jak by to ugryźć , ja też działam jaltestem.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Słabo hamuje, gdyż w przypadku czerwonego EBS warning, system elektroniczny EBS nie zarządza już hamowaniem samohodu- czyli Electronic Brake System nie działa.Wówczas hamuje back-up brake- czyli drugi- awaryjny hamulec.Ten hamulec jest już wyłącznie pneumatyczny- bez wspomagania elektroniką.
    W przypadku ciągnika siodłowego 4x2 hamulec awaryjny działa tylko na oś przednią ciągnika (nie uruchamia hamulca osi tylnej), oraz naczepa.
    W każdym innym ciągniku siodłowym (czyli 6x2 o jakiejkolwiek wielkości kół 2-giej osi, jakiejkolwiek konfiguracji osi- czyli cokolwiek co nie jest prostym 4x2) hamulec awaryjny (back-up brake) hamuje też na oś tylną.
    Ten hamulec jest najprostszym hamulcem pneumatycznym, jaki chyba istnieje.
    Rolę zaworu przekaźnikowego pełni wówczas pneumatyczna część modulatora (czy to osi przedniej, czy tylnej).
    Hamulec ten z założenia ma pozwolić wyłącznie bezpiecznie wyhamować pojazd- ale o jakiejkolwiek czułości na naciskanie pedału jak to ma miejsce w sprawnie działającym EBS nie ma już mowy (EBS ma przecież funkcję learning mode, która jest jak porównanie zdolności umysłowych powiedzmy dziecka 6-cio miesięcznego i powiedzmy dziecka 2 letniego.To ostatnie można już sporo nauczyć i myśli w miarę logicznie oraz potrafi wyciągać wnioski.Tak, jak sprawny system EBS)

    Weź to auto na parę dni do siebie.
    Wykasuj błędy.Zrób road test z Jaltestem na kolanach.Jak trzeba będzie nawet jeździć parę godzin, to i tak działasz w słusznej mierze.Jak tylko coś pojawi się na desce od razu bez gaszenia zapłonu sprawdź błedy.
    Masz wówczas od razu podgląd na nowy błąd, który spowodował twój warning light.Jeżeli będzie to więcej niż jeden- patrz na ilość rejestracji błędu.No chyba, że jesteś zwolennikiem zgaduj- zgaduli... Chociaż nikt ci nie zarzuci, że wymieniłeś coś, co było niepotrzebne, bo wówczas niczym już nie róznisz się od różnych różniastych złotych rączek, jakich pełno
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    szyniu przejrzyj dokladnie wiązke elektryczna - u mnie tak jak pisalem wyzej byly problemy na laczeniu rama - kabina. Ja dzisiaj mam zamiar poskladac ta wiazke i pojezdzic troche i zobaczyc jakie sa efekty. Daf rusza w droge dopiero po nowym roku i niestety dopiero wtedy bedzie wiadomo jakie sa efekty
  • Poziom 20  
    Podczas diagnostyki drogowej zapaliła się informacja EBS odczytałem błędy i okazało się że problem tkwi w modulatorze tylnej osi co również dało się zauważyć w parametrach rzeczywistych ( błędne ciśnienie lewego tylnego koła).Modulator zdemontowany będzie regeneracja i się okaże.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Moj DAF dzisiaj pojechal w droge wiec czekam na dobre wiadomości.
  • Poziom 20  
    Witam ponownie usterka powróciła z identycznymi objawami choć modulator tylnej osi był regenerowany (oczywiście mechanicznie) to teraz nie mam pewności co do elektroniki która steruje tym właśnie modulatorem, kierowca zauważył że usterka pojawia się głównie wtedy gdy silnik jest nie rozgrzany.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    W "moim" DAFie jak narazie wszsytko ok. Jezdzi juz 2 tygodnie i nic sie nie dzieje.