Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf IV 1.6 - Regulacja prędkości na biegu jałowym, błąd 00533

KoperSlupsk 15 Gru 2012 12:20 10836 17
  • #1 15 Gru 2012 12:20
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Witam, mam następujący problem mój samochód to golf IV 1.6 98 rok. po czyszczeniu przepustnicy cały czas trzyma obroty 1100, zrobiłem adaptacje przepustnicy slychać jak vag ją wysterowuje ale żadnego potwierdzenia nastaw zostal zrobiony itp nie uzyskałem wiec uważam że nastaw nie został zrobiony, po podłączeniu vaga pokazał błąd sonda lambda wykasowałem zrobiłem adaptacje i wywala cały czas błąd 00533 - regulacja prędkości na biegu jałowym - dolna wartość skrajna - sporadyczny.
    Błąd sondy nie powraca dodam że mam wydech nieszczelny przed sondą co może powodować sporadyczne zapisanie błędu sondy.. ale czym jest spowodowany błąd 00533 ?

  • #2 15 Gru 2012 12:48
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    A dolot szczelny?

  • #3 15 Gru 2012 15:53
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Układ dolotowy powietrza był nie szczelny do czasu czyszczeniem przepustnicy, miałem pękniętą odme olejowa wymieniłem ją, wyczyściłem przepustnice i od wtedy dzieją sie te cyrki.. przypominam ze przy pierwszym podlaczeniu vaga wyskoczył błąd sondy ale nie wracał, przed czyszczeniem przepustnicy silnik po rozgrzaniu trzymal obroty dobrze jedynie na zimnym silniku falował..

  • #4 16 Gru 2012 12:30
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Macie może jakieś inne pomysły ? mi to wygląda na uszkodzoną przepustnice tylko nie rozumiem w jaki sposób się to stało, chce tylko potwierdzenia aby na darmo nie wydawać kasy na zbędne części...

  • #5 16 Gru 2012 17:55
    robert199
    Poziom 21  

    Mi tez wygląda to jednak na nieszczelny dolot, ale jeszcze moze byc sytuacja samego silniczka, jesli niema siły osiągnąc skrajnych wartosci swojego położenia to sie nie zaadoptuje.
    wez sobie druga osobe i sprawdz palcami czy przepustnica ma siłe aby sie swobodnie poruszać. druga osoba włącz i wyłącza zapłon. Przepustnica poruszajac sie powinna miec na tyle siły ze paccem bedzie ci ja trudno przytrzymac. jesli jest inaczej, to albo porządnie ja wyczysc, albo silniczek elektryczny w przepustnicy juz sie konczy

  • #6 16 Gru 2012 18:20
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie za podpowiedź układ dolotowy jest w 100% sprawy przy czyszczeniu przepustnicy wymieniałem specjalnie odme olejową bo miałem nie szczelną wszystkie węże od filtra powietrza przez odme olejową do przepustnicy w 100% szczelne.

    Rozumiem że przy samym włączeniu zapłonu przepustnica powinna się uchylać,
    nie ma potrzeby wysterowania jej ? jeszcze dzisiaj postaram sie sprawdzić i dam znać.

  • #7 16 Gru 2012 18:36
    robert199
    Poziom 21  

    tak po włączeniu zapłonu przepustnica ma sie ruszyć, ale jak chcesz to mozesz nia sterowac z poziomu komputera wtedy bedziesz miał jakies 15s na to aby sprawdzic jak ziaął przepustnica, przy zapłonie tylko 1-2s

  • #8 16 Gru 2012 18:38
    psilos1
    Poziom 29  

    Sprawdz a najlepiej od razu wymień o-ringi pod kolektorem dolotowym .Zresetuj ECU odpinając na kilka minut akumulator.Adaptacja nie może zakończyć się poprawnie jezeli są jakiekolwiek błędy w sterowniku silnika.

  • #9 16 Gru 2012 18:51
    alex1967
    Poziom 16  

    Oringi....i owszem ale po co odłączać aku...skoro kolega używa Vag ..??

  • #10 16 Gru 2012 19:30
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Właśnie wróciłem z garażu po włączaniu zapłonu ani drgnie przepustnica, nie czuć żadnego oporu ani nie słychać jak się odzywa silniczek w przepustnicy zero reakcji z poziomu Vaga na dana chwile nie mam możliwości wysterowania, uklad dolotowy jeszcze raz sprawdziłem w 1000% sprawny, sterownik też restartowałem wczoraj poprzez odłączenie klemy Oringi wykluczam problem sie pojawił odrazu po wyczyszczeniu przepustnicy.. dodam że samochód po przy gazowaniu trzyma obroty ok 1300 i po ok 10 s uspokajają się czasami spadajac na ok 950- 1000... gdy przełączam samochód na gaz po przy gazowaniu wchodzi nawet na 1400 i po czasie tez czasami sie uspokaja spadajac na ok 1100

  • #11 16 Gru 2012 19:43
    robert199
    Poziom 21  

    to cos mi tu nie pasuje. jesli przepustnica sie nie odzywa to raczej bys nie mial wyzszych wolnych obr.
    sprawdz jeszcze czy podczas adaptacji sie odzywa.
    po włączniu zapłonu powinna buczec przepustnica

  • #12 16 Gru 2012 19:51
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Wczoraj podczas próby robienia adaptacji słysząłem jak przepustnica w 100% sie odzywa na łopatke nie zwracałem uwagi czy sie uchyla.

    Dzisiaj sprawdzałem przepustnice na włączonym zapłonie i odłączałem kleme minusową akumulatora to w 100% nie było żadnej reakcji.

    robert199 - Co proponujesz ?

  • #13 16 Gru 2012 20:03
    robert199
    Poziom 21  

    rozbebrac przepustnice, dokładnie wyczyscic i sprawdzic czy sie nie zablokowała,
    Zostaja jeszcze połączenia elektryczne miezy sterownikiem a przepustnica.
    Nie rozwiaze Twojego problemu na odległośc, miałbym przepustnice na stole to mogłbym sprawdzic czy wszytkie potencjometry działają czy działą silnik i czy elementy swobodnie sie obracaja.

  • #14 16 Gru 2012 20:18
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie za pomoc, chyba jednak spróbuje i zaryzykuje kupic drugą przepustnice dokłądnie ja wyczyszczę i spróbuje zaadoptować podejrzewam że druga przepustnica rozwiąże problem bo nie chce mi sie wierzyć że przez głupie czyszczenie zostało uszkodzone coś innego, w przerwę na instalacji tez mi sie nie chce wierzyć zbyt duże zbieg okoliczności by musiał być poza tym wydaje mi się że inaczej błąd był by interpretowany - zwarcie/przerwa..

    Powiedz mi jeszcze jedno, przypominam że mam nieszczelny wydech przed sondą zamierzam się jutro za to wsiąść, myślisz że Sonda nie jest z tym powiązana ? błąd sondy nie powrócił.

  • #15 16 Gru 2012 20:25
    autoas
    Poziom 41  

    Sprawdź czy nie masz linki gazu naciągniętej zawleczką, czasami jak się brudzą przepustnice, a ktoś nie wie co zrobić, to naciągają linkę i adaptacji nie będzie...

  • #16 16 Gru 2012 20:32
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    linka jest luźna, sprawdzałem poza tym obroty po jakimś czasie na postoju opadają do ok 1000.. zreszta rok temu czyściłem już przepustnice, robiłem nastawy i było wszystko ok..

  • #17 16 Gru 2012 21:30
    cardoctor
    Poziom 16  

    Niektóre sterowniki przed nastawami podstawowymi potrzebują kasowania blędów oraz reseta w postaci wpisania 0 w zerowym kanale adaptacji.Jak nastawy robisz kanałem 001 a nie 060 lub 098 to sprawdź to.

  • #18 16 Gru 2012 23:07
    KoperSlupsk
    Poziom 10  

    Nastawy robie przez kanał 98.
    podejrzewam że padła przepustnica choć by nawet dla tego jak wspomniał robert199 nie reaguje po włączeniu zapłonu. jutro pobawie sie jeszcze vagiem jak nic nie zdziałam spróbuje na 2 przepustnicy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME