Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

x16szr - brak mocy na bezynie i na gazie

15 Gru 2012 13:42 3141 18
  • Poziom 2  
    Witam posiadam Vectre B z silnikiem X16SZR z instalacja gazową i borykam sie z problemem braku mocy na bezynie i jeszcze wiekszym brakiem mocy na gazie. Najbardziej jest to odczyuwalne kiedy na 2 wciskam pedal gazu auto ciagnie ale z dziurami w przyspieszeniu szczegolnie w przedziale niskich obrotow. Na 2 z pedalem do konca wcisnietym rozpedzam auto to 50 - 60. Na 3 przy dodawaniu gwaltownie gazu lubi szarpac. Zauwazylem rowniez powiekszone spalanie gazu. Instalacja 2 generacji na sterowniku stag100 reduktor lovato przejechane okolo 20tys. co bylo zrobione:
    -wymiana kabli WN
    - wymiana sondy lamda (uzywany orginal z tego samego modelu, napecie mierzone wacha sie miedzy 0,2 do 1 V wraz ze wzrostem obrotow silnika)
    - swiece sprawdzone NGK(jasno brazowy nalot, niezaoliwione przejechane 5 tys)
    -sprawdzona szczelnosc ukladu dolotowego powietdza (jedynie czego nie jestem pewien to przepustnicy sterowanej podcisnieniem wiec waz z kolektora wyciagnolem na silnik i zasysa jedna i droga rura zimne powietrze)
    - wymieniony silnik krokowy bezyna (uzywka orginal)i gaz
    -wymieniony czujnik przepustnicy (uzywka orginal)
    - wymieniony zawor EGR (uzywka sprawna, dodam ze posiadam corse z silnikiem 8v 1,4 i po zamianie EGR corsa jezdzi normalnie)
    - wywalony katalizator wtawiony tlumik (katalizator nie zatkany, ale bylo za pozno bo tlumik juz byl zamowiony)
    -wymieniony wtrysk na (uzywany orginal)
    komputer nie wyswietla zadnych bledow. Auto bylo u mechanika i stwerdzil ze muli ale nie wie dlaczego jedynie co zrobil to przeczyscil wtrysk i wziol 100 a i sprawdzil pompe paliwowa oraz cisnienie na cylindrach wszystko ok.
    jedynie co znalazlem niepokojacego to kabelek jednozylowy w koloze czarno-fioletowym z wtyczka samcem (wtyczka taka sama jak sonda lamda) niepodlaczony do niczego wychodzacy z wiazki za pokrywa zaworow.
  • Poziom 22  
    No a rozrząd sprawdzałeś ?Chyba jeszcze to zostało ,a kto to niby sprawdzał wszystko ty czy mechanik?
  • Poziom 2  
    Rozrzad sprawdzony. Sam wymienialem jakies 2 lata temu. Mugl sie przestawic poniewaz kilka razy zgasl mi przy wysprzeglaniu i zapalal po puszczeniu sprzegla. Znaki nie sa idealnie ale jak bym przesunol o jeden zabek a pasku bylo by duzo gorzej. Wszystko sprawdzalem sam. jedynie wtrysk byl czyszczony przez mechanika i pompa paliwa no i sprezenie na cylindrach.
  • Poziom 2  
    . Dzisiaj podczas jazdy zaswiecil mi sie kilka razy blad. Pierwszy raz rano auto na mrozie zapalilem i strasznie dziwnie chodzilo i zaswiecil sie wlasnie blad no i pozniej cos 2 razy podczas jazdy w ciagu dnia. Sprawdziem blad 1602- Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Czytalem ze taki czujnic jezeli dobrze zamontowany to sie nie psuje jedynie okablowanie i ze to jest jedna z oznak uszkodzenia sterownika silnika ECU. szczegolnie u mnie kiedy mam nakombinowane z okablowaniem i z tym silnikiem. Nie wiem jaki sterownik wogole mam.
  • Poziom 26  
    Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika. Check mi wywala podczas dużego obciążenia silnika - niskie obroty a duże otwarcie przepustnicy. Czytając informacje na ten temat w necie podejrzewam dwie sprawy, albo cewka zapłonowa albo ECU, bo w tym silniku tak naprawdę nie ma się więcej co zepsuć.
  • Poziom 2  
    nie ma sie co zepsuc ale ja juz walcze pol roku wymienilem prawie wszystko oprucz ECU
  • Poziom 26  
    Prawie, czyli czego nie wymieniłeś ?
  • Poziom 10  
    Roli napisał:
    Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika.


    A powinien być.

    mariuszhl napisał:
    nie ma sie co zepsuc ale ja juz walcze pol roku wymienilem prawie wszystko oprucz ECU


    Może warto byłoby odstawić auto do mechanika w końcu ?

  • Poziom 13  
    Witam.
    Sprawdż jeszcze czyjnik położenia wału korbowego, i połączenie między nim a sterownikiem, jeśli jest gdzieś przebicie, lub czujnik daje nieprawidłowy sygnał, będziesz miał takie objawy jak masz i nie wywali błędu.
  • Poziom 26  
    U mnie się wyjasniło, w sobotę straciła się iskra i auto nie zapaliło, opór czujnika jest prawidłowy, tylko tyle udało mi się sprawdzić. Profilaktycznie kupiłem nową cewkę i w ten weekend zobaczę czy auto zagada czy nie.
  • Poziom 26  
    Jak zapowiadałem, cewka wymieniona, przewody i świece również, ale przejeżdżeniu samochodem od czasu poprzedniego postu niewiele się zmieniło, dalej wywala kod 18 a raz nawet wywalił kod 25. No i w tym momencie już nie wiem co mam robić ? Jakieś rady ?
  • Poziom 10  
    A wylot masz sprawny katalizator tlumik?U mnie kolega miał tak w astrze zamulony był jak nie wiem pojechał do mechanika mechanik popatrzył popatrzyl i mowi mu sciagnij tłumik i sie przejedz.Nie to auto.
  • Poziom 26  
    Kata nie ma, tłumiki ok, dolot również ok - nowy filtr.
  • Poziom 10  
    A co to za bledy wywala od czego ten 18 i 25?Samochod wogole ci nie odpala?
  • Poziom 26  
    18 System regulacji spalania stukowego - najlepsze jest to że ja nie mam tego czujnika, sprawdzane było kilka razy i to nie tylko przeze mnie.

    25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie - możliwe że to załapał bo miałem akumulator na wykończeniu, ale już jest nowy, ładowanie ok, więc to odpada.

    Samochód odpala, tylko że załapuje checka i w tym momencie tnie zapłon i auto idzie jak muł.
  • Poziom 10  
    aha rozumiem A kiedy zalapuje tego checka?Musi byc ten czujnik tam wiesz gdzie on jest?kolo rozrusznika z tylu silnika powinien byc 2 piny ida do niego.
  • Poziom 26  
    Załapuje checka przy dużym obciążeniu silnika, czyli małe obroty a duże otwarcie przepustnicy.

    Wiem, ale nie ma go tam, ani tam ani nigdzie indziej.
  • Poziom 10  
    szukaj tego czujnika z tylu silnika kolo rozrusznika 2 piny.
  • Moderator Samochody
    Roli napisał:
    18 System regulacji spalania stukowego - najlepsze jest to że ja nie mam tego czujnika, sprawdzane było kilka razy i to nie tylko przeze mnie.


    Czas zaprowadzić auto do mechanika, bo bredzisz w tym momencie strasznie. Skoro czujnika nie ma, a powinien być, to normalne że błąd wyskoczy. Jak już dokupisz ten czujnik i go zamontujesz, to zapraszam ponownie na forum. Zamykam.