Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 2003r. - Usterka oświetlenia naczepy schmitz 2003r. burto-plandeka

16 Gru 2012 00:20 11190 26
  • Poziom 8  
    Witam. Tak jak piszę w temacie mam problem z oświetleniem naczepy tzn. nie świeci się cała lewa strona oprócz lewej ostatniej obrysówki a z prawej strony nie świeci się tylna obrysówka, lewa lampa (pozycja) i lewa strona podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Połączenie ciągnika z naczepą jest za pomocą przewodu 2/7 15-pin. Przewód sprawdzony za pomocą miernika, jest sprawny. Są momenty że nieraz w czasie jazdy przez chwilę działają te wszystkie lampki. Proszę o jakieś konkretne porady. Może ktoś miał podobne problemy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Witam.
    Najpierw sprawdź gniazdo (poszukaj sobie rozpiski) czy są napięcia tam gdzie powinny, najlepiej żarówką.
  • Poziom 28  
    kruk-kos napisał:
    Przewód sprawdzony za pomocą miernika

    Jak był sprawdzany przewód?
    Na przejście czy na obecność napięć?
    Z ciągnika ma wychodzić do naczepy 2x (+) pozycyjnyc. Jeden na lewą , drugi na prawą stronę. A obrysówki są na krzyż ąby w przypadku awarii nie jechać z całą ciemną stroną.
  • Poziom 8  
    Przewód był sprawdzany na przejście .
  • Poziom 8  
    Mam ten schemat i wszystko mi się zgadza w tych gniazdach. problem jest po wpięciu wtyczek pod zasilanie

    Dodano po 7 [minuty]:

    Od dłuższego czasu jeździłem ze spaloną żarówką w podświetleniu tablicy lewej strony i po opisach tych wtyczek wywnioskowałem że to może być przyczyną zgaśnięcia tych obrysówek, gdyż nie ma przejścia. Czy to może być przyczyną????
  • Poziom 28  
    Skoro z ciągnika wychodzą napięcia , następnie są na drugim końcu sprężyny, to kolejnym newralgicznym miejscem jest gniazdo kabla w naczepie.
  • Poziom 8  
    A jak sprawdzić to gniazdo kabla w naczepie przy podpiętych przewodach?????
  • Poziom 28  
    Żarówką , od drugiej strony.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sadze ze problem jest w instalacji auta a z naczepa jest wszytko w porzadku. Najproscie jest ustalic to przepinając na chwile naczepe. Dzisiaj robilem blizniaczy przypadek tyle ze nie swiecila sie prawa strona obrysowek i lewy postoj. Przyczyna okazala sie wiazka w aucie a konkretnie szaro czarny przewod w peszli na wysokosci skrzyni biegow krotko przed laczeniem w jedna wspolna wiazke.
  • Poziom 8  
    jest inny sposób oprócz rozkręcenia tego gniazda w naczepie??????

    Dodano po 15 [minuty]:

    od tego gniazda w ciągniku do kąd idzie ta wiązka oprócz po tej skrzyni??????
  • Poziom 31  
    Witam.Najpierw musisz sprawdzić co masz uszkodzone.Instalację ciągnika czy naczepy.Po złączeniu zestawu ,włącz pozycyjne i sprawdź (kontrolką,żarówką)czy masz na gnieździe naczepy zasilanie na 2 pinach (prawy i lewy postój).Jeżeli jest to instalacja naczepy do przeglądnięcia. :D
  • Poziom 38  
    W którychś naczepach pod plastikowymi osłonami podświetlenia rejestracji- są bezpieczniki, właśnie chyba w Schmitz.
    Trzeba wejść pod tył naczepy i przygladnąć się tej pajęczynie, czasem widać jakieś zgrubienia po reperacjach taśmą izolacyjną i tam lubi zgnić, poza tym jest tylna puszka, do której trzeba zajrzeć, aby wykluczyc kabel i gniazdo przednie.
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich i dziękuję za rady. Problem już rozwiązałem. Sprawdziłem wszystkie gniazda w naczepie i po dojściu który jest od lamp obrysowych i stwierdzeniu że na tym gnieździe jest zwarcie więc zaczołem sprawdzać wszystkie lampy obrysowe i okazało się że jedna z nich robiła zwarcie. Po naprawie jej nastała światłość. Pozdrawiam i Życzę Wszystkim wesołych, szczęśliwych i zdrowych Świąt.
  • Poziom 38  
    Nie prawda, zwarcie w instalacji 24V skutkuje bezwzględnym uszkodzeniem bezpiecznika o prawidłowej wartości w ciągu 2 sek max. lub "paleniem się przewodu- smażeniem izolacji w przypadku wstawienia mocniejszego.

    Bardziej uwierzę w przerwę w kablu na którejś lampce, bo to idzie od jednej do drugiej i tak po kolei.
    Porządek musi być.
  • Poziom 31  
    kwantor napisał:
    Nie prawda, zwarcie w instalacji 24V skutkuje bezwzględnym uszkodzeniem bezpiecznika o prawidłowej wartości w ciągu 2 sek max. lub "paleniem się przewodu- smażeniem izolacji w przypadku wstawienia mocniejszego.

    Kolega kruk-kos może mieć rację,widocznie to Volvo posiada kasetę LCM która steruje min. oświetleniem przyczepy/naczepy.Nie ma tam typowych bezpieczników.Obwody naczepy są kontrolowane poprzez tą właśnie kasetę ,jeżeli jest wykryte zwarcie system wyłącza zasilanie tego obwodu.Po usunięciu zwarcia i ponownym włączeniu świateł następuje kontrola obwodów ,jak wszystko ok, zasilanie jest załączane.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kwantor napisał:
    Nie prawda, zwarcie w instalacji 24V skutkuje bezwzględnym uszkodzeniem bezpiecznika o prawidłowej wartości w ciągu 2 sek max. lub "paleniem się przewodu- smażeniem izolacji w przypadku wstawienia mocniejszego.

    Bardziej uwierzę w przerwę w kablu na którejś lampce, bo to idzie od jednej do drugiej i tak po kolei.
    Porządek musi być.


    Absolutnie sie z tym nie zgodze!!

    Dokladnie dzisiaj mialem taka sytuacje w Scania R 2007 rok ze w naczepie bylo zwarcie - smażył sie kabel siedmiożyłowy przy jednej z tylnych lamp w miejscu w ktorym kiedys byl laczony. Ku mojemu wielkiem zdziwieniu żaden z bezpieczników nr 58, 59, 23 i 39 (czyli od świateł postojowych naczepy jedna i druga strona, swiatla stop, swiateł cofania) nie strzelil tylko stopily sie na nich te plastikowe oslonki oraz gniazda w tablicy bezpiecznikow. Nadmieniam, że każdy z bezpiecznikow mial prawidlowa wartosc czyli 10A i dokladnie tyle podaje producent pojazdu.
    Co powiesz na tą sytuacje??
  • Poziom 38  
    Powiem tyle, że to nie było rasowe zwarcie- posiadało stosunkowo dużą rezystancję- Mała powierzchnia styku, obecność tlenków siarczków, trochę wody i soli.
    Swiatła zapewne żażyły.
    Włóż śrubokręt do obsadki żarówki przy sprawnej instalacji i połącz styki na krótko. :P
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Schajcowaly sie kable na odcinku 10 cm, wytopiło tą żółtą kostkę w lampie Haldexa a jak podłączylem gniazdo naczepy bezposrednio z macochy to stopilo izolacje na plusowym kablu a sam przewod rozgrzał sie do czerwoności wiec takie male zwarcie nie bylo... Sam jestem zdziwiony ze bezpieczniki nie skoczyly. Żaluje ze fotek nie porobilem bo to dosc ciekawy przypadek
  • Poziom 38  
    Jak się smaży to tak jest, produktem smażenia jest mndz.inn węgiel i inne dziwne związki powstałe z nagromadzonej wody i wszelkiego dziadostwa uwięzionego w okowach izolacji- czasem lepiej, żeby jej nie było.
    Trzeba robić koszulkami termokurczliwymi z klejem wenątrz.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Wczesniejsze łączenie nie ja robilem ale zdanie o osobie ktora to robila można wyrobic sobie po czerwonym kolorze koszulek termokurczliwych i izolacji... :P
    Ja tez uzywam tych z klejem w srodku choć tanie nie sa.
  • Poziom 8  
    Witam. Dokładnie mam tą kasętę LCM , bo jak przez przypadek zwarłem + z - to zgasło wszystko i zacząłem szukać który bezpiecznik strzelił i nie znalazłem żadnego spalonego i po kolejnym włączeniem świateł znów świeciły. A instalację obrysówek sam osobiście zmieniałem i zrobiłem tak że jak któraś się spali to i tak reszta świeci. Kolego "saron22" Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D
  • Poziom 38  
    kruk-kos napisał:
    Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D

    każdy chwali swoje i rzeczywiście swego czasu Volvo to była dzida, teraz to się zmienia- naszpikowane elektryką i zawodne jak każde auto.
    Dodatkowo z punktu mechaniki jest super nieprzyjazne i wybiera jaja pod każdym względem.
    Jestem świadom, że jest to klasa nieco wyższa od Scani, jednak mam porównanie w praktyce.

    Sciagnij sobie sam głowicę, albo wyjmij pompowtryska.. intercoolera.
    Jedno co pozostało, to piękny wygląd, dobra skrzynia biegów, zawieszenie i wspaniała praca silnika.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kruk-kos napisał:
    Kolego "saron22" Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D


    Każdy Żyd swoj towar chwali...

    Ja na temat Volvo nie mam nic do powiedzenia ponieważ nie mam praktycznie w ogole do czynienia z tymi samochodami. Mialem kiedys maly epizod z modelami serii FL i nie najlepiej to wspominam...
    Natomiast przy Scani duzo pracuje i uważam ze to jest calkiem dobry samochod :)
  • Poziom 8  
    Mam to VOLVO już 3 lata i tylko wymieniłem pedał gazu i oczywiście filtry i oleje. I cały czas śmiga bez zarzutu. Bardzo sobie chwalę. Jeździłem też Scania i dla mnie jest totalną porażką. Jak nie wał pędny się skręcał to wałek atakujący w moście się łamał i wiecznie się zapowietrzała. Totalna masakra.
  • Moderator Samochody
    Starczy tej dyskusji poza tematem. Zamykam.