Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara HDI - błąd P1352 schemat grzania świec, nie grzeją świece

dayus 16 Dec 2012 14:38 30342 9
  • #1
    dayus
    Level 21  
    Dzień Dobry.
    Czy mógłby ktoś zamieścić (oczywiscie jak jest) jakiś schemat blokowy działania grzania świec w 2.0HDI.

    Bez tego ciężko mi dojść co jest winne braku grzania świec (a test w Lexia działa OK)

    Dodam,że samochód kupiłem z przerobioną instalacją grzania świec.
    Do przekaźnika, który jest obok akumulatora został pociągnięty przewód masowy, który wyzwalał uruchomienie tego przekaźnika (co w efekcie załączało świece)



    Przy grzaniu świec (ręcznym via guzik) i uruchomieniu samochodu wyskakuje błąd "Check engine"
    A dokładnie błąd: P1352, który komputer tłumaczy jako: "Defekt stały, obwód przekaźnika wstępnego-przedłużonego grzania. Odpowiedniość"
    A na wyświetlaczu w samochodzie pokazuje: "Antipolltion fault" i samochód przez jakieś 5min nie wkręca sie na obroty, jakby nie działało turbo (nie wiem czy to wina tego błędu,czy czegoś innego,ale innego nie błędu Lexia nie pokazuje)

    W opcjach Lexii jest również możliwość testowania przekaźnika, który w moim aucie jest przerobiony. Test ten działa, słychać jego załączanie i napięcie jest podawane.

    Teraz nie wiem,czy komputer nie podaje sygnału do tego przekaźnika i go nie załącza (dlatego ktos dorobil ten przelącznik) albo jakis czujnik nie pokazuje odpowiedniej temperatury i w efekcie świec nie załącza.

    Ale błędów odnosnie czujnika nie znalazłem

    Na innym forum znalazłem, że P1352 może odpowiadać za uszkodzone świece,ale na jakiej zasadzie miałby to sprawdzić, kiedy pomiędzy świecami, a BSI jest jeszcze zwykły przekaźnik. Chyba,że przez sumaryczny pobór prądu dla 4 świec?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    dayus
    Level 21  
    Sprawdziłem na pobór prądu 3 z 4 świec - 3 świece pobieraja prąd,a do 4 przez utrudniony dostęp nie doszedłem.
    Tzn,że błąd ten może wyskakiwać kiedy jedna świeca jest uszkodzona?

    Dziwi mnie fakt,że ktoś dorobił ten przełącznik, mam 2 tezy na to:
    - sterownik nie wysyłał sygnału załączenia przekaźnika i świece nie działały
    - sterownik wywalił błąd i świece w efekcie przestały grzać, ktoś nie miał dostępu do kompa zrobił to "na ręczniaka"

    Ale tak jak pisałem Lexia załącza przekaźnik,czyli powinno być wszystko OK?
    Co jeszcze można sprawdzić?
  • #4
    kybernetes
    Level 39  
    Pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika, oprócz przewodu, za pomocą którego załączane są świece, biegnie jeszcze jeden przewód z sygnałem kontrolnym działania świec (napięcie na nim jest proporcjonalne do prądu przepływającego przez świece, brak tego sygnału powoduje zarejestrowanie w pamięci sterownika wtrysku opisanego przez ciebie błędu). Należy skontrolować stan tego przewodu (przejście, zwarcia itp.), stan styków, jak również stan wszystkich świec. Przyczyną braku sygnału zwrotnego może być również uszkodzenie przekaźnika a w rzadkich wypadkach uszkodzenie sterownika wtrysku.

    PS: Do kontroli poboru prądu czwartej świecy nie musisz jej odpinać z rampy, wystarczy przecież, że odepniesz trzy pozostałe.
  • #5
    dayus
    Level 21  
    Jakieś schematy tego układu są dostępne? Wtedy miałbym numer przewodu i ewentualnie jego kolor (choc te kolory to nie zawsze są prawdziwe). A poziomy napięć na tym dodatkowym kontrolującym przewodzie są Wam znane?

    Na innym forum przeczytałem,że ten przekaźnik do świec to jest jakiś przekaźnik tranzystorowy. U mnie wygląda na standardowy z cewką (bo ją słychać) Może jest to jakiś dorobiony?

    Citroen Xsara HDI - błąd P1352 schemat grzania świec, nie grzeją świece To ten przekaźnik - jest umiejscowiony obok akumulatora (Xsara II 2.0HDI/2004r). Jest to oryginał?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    dayus
    Level 21  
    A czy ten błąd może wpływać jakoś na moc auta? Wg. mnie nie powinien w żadnym wypadku, chyba,że ogólnie Antipollution Fault jak już się zaswieci to zmniejsza moc?
    Bo zawsze gdy świeci się ten błąd to samochód po odpaleniu nie wkręca się na obroty, dopiero tak po 2-5min turbo się załącza i już do końca jazdy jest moc.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    dayus
    Level 21  
    Z ciekaowsci sprawdzałem ceny swiec.
    Mozecie mi powiedzieć,czym róznią sie swiece zastosowane w 2.0HDI ze strony service.citroen.com dla mojego samochodu,że ceny są tak różne?

    W załączeniu rozpiska z service.citroen.com + ceny z ASO
    Citroen Xsara HDI - błąd P1352 schemat grzania świec, nie grzeją świece Citroen Xsara HDI - błąd P1352 schemat grzania świec, nie grzeją świece
  • #10
    kybernetes
    Level 39  
    Te tańsze to zamienniki dopuszczone przez PSA, przeważnie dla pojazdów w wieku powyżej 5 lat.