Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 5 1.8 benzyna 2008 - nie działa podgrzewanie fotela kierowcy

dyszkant 16 Gru 2012 14:57 4668 6
  • #1 16 Gru 2012 14:57
    dyszkant
    Poziom 6  

    witam, jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Mazda 5 (1.8 benzyna) z 2008.

    Niestety zauważyłem, że:

    fotel kierowcy się nie podgrzewa
    przycisk się podświetla
    fotel pasażera grzeje normalnie

    Gdzie szukać przyczyny?Od czego zacząć?
    Tomek

  • #3 16 Gru 2012 17:56
    dyszkant
    Poziom 6  

    Dzięki, tak myślałem
    A bezpiecznik jest pod każdy fotel z osobna czy jeden odpowiadający za cały układ grzania foteli?
    Czy to, że podświetla się przycisk może oznaczać, że mata jest uszkodzona?

    jak możesz to wymień więcej szcsegółów gdzie czego szukać.

    chybanajprościej będzie zacząć od końca - czyli czy dochodzi napięcie do maty grzejnej.

  • #4 17 Gru 2012 07:35
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Bezpiecznik jeden na oba fotele.
    To że jest podświetlanie to o niczym nie świadczy.
    Termistor będzie w fotelu.
    Miernik w rękę i sprawdź czy dochodzi napięcie i jakie są rezystancje na wtyczce w fotelu - czasami nie mierz rezystancji poduszki bo to może się źle skończyć.

  • #5 31 Gru 2012 18:36
    gg_dpf
    Poziom 7  

    Chciałbym spytać czy się udało? Ja mam taki sam problem w Mazdzie 6 z 2007 roku.
    Lampka na przełączniku się świeci, fotel pasażera grzeje, bezpiecznik wygląda na dobry.
    Nie wiem do czego się tam dotykać pod tym fotelem.

    Ewentualnie może ktoś zna kogoś z Warszawy, kto się zajmuje takimi rzeczami. W serwisie Mazdy chcieli mnie skasować praktycznie za wymianę fotela :), a mechanicy się w to nie chcą bawić...

    pozdrawiam sylwestrowo!

  • #6 31 Gru 2012 18:46
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Najprostsza sprawa to wykonać kilka podstawowych pomiarów na kostce pod fotelem. Tam często dochodzi do korozji styków. Następna podejrzana jest mata i termistor, chociaż przyznam szczerze, nie miałem na warsztacie uszkodzenia termistora.

  • #7 31 Gru 2012 19:29
    gg_dpf
    Poziom 7  

    Paweł,

    A ile kosztuje takie sprawdzenie/usprawnienie w warsztacie? Sam jak zacznę grzebać, to boję się, że więcej zepsuję niż naprawię - nie mam nawet miernika. Wydawało mi się, że to mogłoby być po prostu nawet rozłączenie jakiejś kostki, ale ja nie wiem, które tam są od poduchy powietrznej, które od czujnika pasów, a które właśnie od maty podgrzewającej. Tylko tyle, że doszedłem sam do bezpieczników.

    Sam nie zamierzam też rozbierać fotela, bo go potem pewnie nie złożę - nie mam też za bardzo miejsca na takie zabawy, a na dworze ręce kostnieją...

    pozdrawiam!

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo