Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford transit 2,5 '91 - brak prądu po 20 km

radek13 16 Gru 2012 17:00 6597 8
  • #1 16 Gru 2012 17:00
    radek13
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z fordem transitem 2,5 91 rok.auto posiadam już kilka lat i zdarzały mu się różne usterki ale tego jeszcze nie przerabiałem.po ok miesięcznym postoju odpalił jak trzeba i zrobiłem nim ok 200 km i nic się nie działo problem powstał następnego dnia po przejechaniu ok 20 km zgasł silnik,światła i wszystkie kontrolki na desce co dziwne pozostało podświetlenie zegarów i prąd do rozrusznika bo kręcił ale oczywiście nie odpalił. po kilku minutach kontrolki ożyły i odpalił jednak przy próbie włączenia świateł zdechł.po kilku takich próbach dojechałem kawałek bez świateł, samochód postał 8 godzin i ta sama bajka z powrotem!jeżeli ktoś może mi pomóc to będę wdzięczny

    1 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 16 Gru 2012 17:21
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Sprawdź połączenia (klemy,kostki ,przy stacyjce kostka).

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 16 Gru 2012 19:19
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Zawór start-stop pompy wisi bezpośrednio na stacyjce z pominięciem jakiegokolwiek bezpiecznika. Skoro więc silnik się zatrzymuje, ale nadal można zakręcić rozrusznikiem - oznacza to, że nie łączy jeden z obwodów stacyjki. A klemy akumulatora są ok.
    Choć podejrzany jest obrotowy włącznik stacyjki, to jednak o wiele częściej pada przegrzewająca się, sześciopinowa kostka pośrednia stacyjki. Aby się do niej dostać, trzeba zdemontować plastikową osłonę kolumny kierownicy. Chodzi o przewód czarno-szary idący od pinu 15 stacyjki, ale inne (zwłaszcza czerwony, główny, zasilający) też mogą być nadpalone. Przy samym włączniku obrotowym przewody są lutowane i się nie grzeją.

    Podejrzenie potwierdza fakt, że podświetlenie tablicy zegarów działa - bo jest ono podłączone do świateł postojowych, nie zasilanych ze stacyjki.

    Jeżeli styki przewodu czarno-szarego będą spalone - to najlepiej jest zrobić obejście kostki na tym przewodzie lutując odpowiedniej grubości przewód przed i za kostką. Włącznik stacyjki tak rzadko się wymienia, że to nie będzie przeszkadzało...
    To jest typowa dolegliwość tego auta, wynikająca z oszczędzania na przekaźnikach (szczególnie świateł głównych i wentylatora nawiewu kabiny).

    0
  • #4 16 Gru 2012 20:54
    autoas
    Poziom 42  

    Ale ładowanie alternatora dobre?

    0
  • #5 16 Gru 2012 21:01
    nikusert
    Poziom 38  

    Prąd pod elektrozawór idzie napewno przez bezpiecznik (robiłem takiego ),gdyby przetarł się przewód bez zabezpieczenia ,to strach pomysleć co by mogło być w przypadku zwarcia z masą.

    0
  • #6 16 Gru 2012 21:27
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    nikusert napisał:
    Prąd pod elektrozawór idzie napewno przez bezpiecznik (robiłem takiego ),gdyby przetarł się przewód bez zabezpieczenia ,to strach pomysleć co by mogło być w przypadku zwarcia z masą.
    Niestety, mylisz się Kolego - stacyjka zasilana jest bezpośrednio z akumulatora na pin 30 (czerwony przewód), a ze stacyjki z pinu 15 wychodzi prądowy przewód czarno-szary i idzie do szyny plusowej w skrzynce bezpieczników. Bezpośrednio z tej szyny (bez bezpiecznika) do zaworu start-stop idzie przewód czarno-żółty.
    Jeżeli masz wątpliwości - służę schematem (ale jutro, skaner mam w pracy).

    0
  • #7 16 Gru 2012 21:55
    nikusert
    Poziom 38  

    Jak zasilana stacyjka to ja wiem i wiem również że pada kostka łącząca wkładkę stacyjki z instalacją .Jeżeli możesz podeślij to jak piszesz ,może być nawet na pw.

    0
  • #8 17 Gru 2012 10:05
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991):

    ford transit 2,5 '91 - brak prądu po 20 km

    W tym bloku:
    1 - akumulator (akumulatory)
    2 - stacyjka
    3 - rozrusznik
    4 - alternator
    5 - przekaźnik rozrusznika
    6 - świeca płomieniowa
    7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej
    8 - wtyk kontrolny modułu świecy
    9 - opornik świecy
    10 - zawór start-stop pompy wtryskowej
    11 - siłownik woskowy przyspieszacza wtrysku
    12 - włącznik termiczny grzałki przyspieszacza wtrysku
    13 - elektrozawór paliwa świecy płomieniowej
    ------------------

    Przy okazji - obwody tablicy zegarów (powyżej przerywanej linii - wersja z tachografem, poniżej - zwykłe standardowe zegary), w związku z pytaniem kolegi, czy alternator ładuje:

    autoas napisał:
    Ale ładowanie alternatora dobre?

    Otóż przy awarii polegającej na braku zasilania kontrolek zegarów (czyli przewód czarno-szary od stacyjki nie przewodzi) kontrolka ładowania "g" będzie działała odwrotnie: będzie świeciła się kiedy alternator ładuje i zgaśnie przy braku ładowania. Wynika to z tego, że biegun kontrolek normalnie zasilany "+" będzie umasiony przez odbiorniki (np wentylator, światła i inne urządzenia zwykle włączone). A regulator poda napięcie na drugi biegun kontrolki...

    ford transit 2,5 '91 - brak prądu po 20 km

    Legenda:
    1 - akumulator
    2 - stacyjka
    17 - czujnik temperatury silnika
    18 - czujnik ciśnienia oleju
    19 - czujnik poziomu paliwa
    20 - tablica zegarów (model bez tachografu)
    a - podświetlenie
    b - zegarek
    c - wskaźnik poziomu paliwa
    d - stabilizator napięcia
    e - kontrolka ciśnienia oleju
    f - kontrolka kierunkowskazów
    g - kontrolka ładowania akumulatora
    h- kontrolka świateł drogowych (długich)
    i - wskaźnik temperatury
    j - kontrolka poziomu płynu hamulcowego
    21 - czujnik poziomu płynu hamulcowego
    22 - zespół świateł ostrzegawczych (modele bez tacho)
    k - kontrolka kierunkowskazów przyczepy
    l - kontrolka układu świecy płomieniowej
    23 - tachograf
    24 - instrumenty (wersja tacho)
    a - podświetlenie
    c - wskaźnik paliwa
    d - stabilizator napiecia
    i - wskaźnik temperaury
    25 - czujnik prędkości (wersja tacho)
    26 - kontrolki ostrzegawcze (wersja tacho)
    e - kontrolka ciśnienia oleju
    f - kontrolka kierunkowskazów
    g - kontrolka ładowania akumulatora
    h- kontrolka świateł drogowych (długich)
    j - kontrolka poziomu płynu hamulcowego
    k - kontrolka kierunkowskazów przyczepy
    l - kontrolka układu świecy płomieniowej

    -------------------------------

    Oznaczenia kolorów przewodów:

    BR - brązowy (masa)
    P - purpurowy (ciemny fiolet)
    BK - czarny
    R - czerwony
    BL - niebieski
    S - ciemno-szary (dosłownie: łupkowy)
    G - zielony
    W - biały
    PK - różowy
    Y - żółty
    LG - jasno-zielony
    O - pomaranczowy

    3
  • #9 22 Gru 2012 17:50
    radek13
    Poziom 2  

    witam, z powodu braku czasu i panujących warunków atmosferycznych dopiero dziś przybrałem się do tego bydlaka :D .diagnoza trafiona szlak strzelił tą kostkę przy stacyjce łączącą ją z instalacją! wywaliłem to ustrojstwo i zamontowałem zwykła skręcaną na śrubki!właśnie zrobiłem 50 km i wszystko gra przynajmniej na razie! dziękuję za pomoc!

    0