Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro 1.6 GLI -nie mogę odpalić,strzela w gaźnik

16 Dec 2012 18:21 3180 9
  • Level 9  
    Problem taki jak w temacie.Najpierw szarpał,strzelał i dusił się i zgasł.Podmieniłem moduł zapłonowy z cewkami,czujnik obrotów wału korbowego,silniczek krokowy i dalej to samo.Po odczytaniu błędów poprzez gniazdo diagnostyczne pokazało błąd 12,33 i 35.Przy tym kod 12 to brak impulsów czujnika wału korbowego,33 zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym,35 uszkodzenie zaworu regulacji powietrza (silniczek krokowy). Wydech drożny-odkręcony kolektor wydechowy. Czy uszkodzenie czujnika MAP SENSOR CIŚNIENIA jest przyczyną nieodpalenia poloneza ?
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 29  
    mareka200 wrote:
    kod 12 to brak impulsów czujnika wału korbowego
    To twoja główna przyczyna:
    mareka200 wrote:
    Problem taki jak w temacie.Najpierw szarpał,strzelał i dusił się i zgas
  • Level 9  
    Czy aby na pewno? Komputer nie przesteruje na wartości standardowe dla danych pamięci dla prędkości obrotowych silnika.
  • Level 42  
    Kod 12 jest normą i nim się nie trzeba zajmować...
    Sprawdź czy na powrocie z wtrysku (masz tam strzałeczki) jest paliwo ok 0.5L w ciągu 30sek pracy pompy...
  • Level 9  
    Z paliwem jest ok. przed całkowitym defektem przejechałem jakieś 2 km przełączałem na LPG (jest zagazowany) też szarpał i dusił się.Ta wersja poloneza jest bez sondy lambda i katalizatora.
  • Level 42  
    Na gazie powinien chodzić nawet jeśli są uszkodzenia np "mapa".
    To jeszcze sprawdź rozrząd może...
  • Level 9  
    Pasek rozrządu jest w całości wątpię żeby przeskoczył

    Dodano po 7 [minuty]:

    Trochę dziwne postał pod Biedronką 5 minut i zbzikował.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze dźwigienki zaworowe -poruszają się.
  • Level 43  
  • Level 9  
    abimex

    Dodano po 31 [minuty]:

    Jutro spróbuje jeszcze trochę powalczyć może zdobędę czujnik "mapa" i sprawdzę dokładnie ustawienie kół rozrządu w stosunku do pierwszego tłoka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Proszę o wszelkie sugestie wszystkie przeanalizuję i z góry dziękuję wszystkim.
  • Level 9  
    Samochód NAPRAWIONY-bezpośrednią przyczyną nieodpalania i strzelania w gaźnik było przeskoczenie paska rozrządu o 1 ząbek (twierdziłem że mało prawdopodobne a jednak możliwe) .Czujnik "mapa" wymieniony co poprawiło dynamikę jazdy (był uszkodzony). Co do szarpania tego nie wiem (winą obarczam przewody wysokiego napięcia-wymienione). Temat uważam za zamknięty).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze raz wszystkim biorącym udział w dyskusji DZIĘKUJĘ.