Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara II 2.0 HDI RHY - Błąd P0110

17 Gru 2012 14:33 6345 18
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich.
    W Lexii wyskakuje błąd P0110 - Usterka trwała, Sygnał temperatury powietrza dolotowego. wartość CAN niedopuszczalna. Objawem jest utrudniony rozruch silnika przy temperaturach -5 i niższych. Rozrusznik w przy temeraturze ok -5° musi kręcić ok 8sek nim zapali im zimniej tym dłużej to trwa, przy temperaturach dodatnich silnik zawsze musi zakręcić 3 razy nim odpali a wiadomo że HDI musi palić od "strzała".

    Pomimo wymiany przepływomierza błąd powtarza się, kable ECU - przepływomierz, sprawdzone i sprawne, masy, zasilanie - ok

    Napięcie sygnału temperatury dochodzące do kostki przy odłączonym przepływomierzu
    Pin 1 - 4,85V

    Po wpięciu kostki do przeplywomierza
    Pin 1 - 2,5V (autko w ciepłym garażu)

    Gdzie szukać dalszej przyczyny utrudnionego rozruchu, ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego uciążliwego problemu.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    A jaki to samochód, podaj OPR?
  • Poziom 11  
    OPR 20622
    model w temacie
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    To nie jest właściwy OPR, OPR dla tej Xsary to np. 8820 albo 9067 itp.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Bardziej od OPR przydałby się schemat ECU - Bosch 9636321680, ale to chyba graniczy z cudem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jednak najpierw należałoby sprawdzić czy rzeczywiście mamy do czynienia z jakimś uszkodzeniem, bo to wcale nie jest takie oczywiste (tu każdy specjalista od Lexii powinien wiedzieć w czym rzecz).
  • Poziom 36  
    wystarczy użyć do symulacji PR-ki
  • Poziom 11  
    Rozumiem że mogło by tak się dziać jakby napięcie było poza zakresem /0,1-4,85V/ ale jest książkowa ok. 2,5V, napięcie się też zmienia jak dotknę czujnika temperatury, więc zakładam że uszkodzenie jest po stronie sterownika w końcu to z niego leci sygnał na przepływomierz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    No cóż, kolega djdaras uporczywie odmawia podania OPR lub VIN pojazdu a żąda od nas pomocy. Nie, to nie, ale w takim razie może zdradzi przynajmniej jaką temperaturę powietrza widzi sterownik?
  • Poziom 11  
    Nie ma nic do ukrycia, tylko naklejka w fatalnym stanie
    OPR - 08785CJ
  • Poziom 39  
    Tak właśnie podejrzewałem - a temperatura "widziana" przez sterownik - jak się ma do rzeczywistej?
  • Poziom 11  
    2 do 3 stopni temperatura na dolocie większa od rzeczywistej
  • Poziom 39  
    Czyli wszystko jest w porządku a tym defektem sobie więcej głowy nie zaprzątaj.
  • Poziom 11  
    Zrobię jeszcze przelewy i wrzucę filmek z parametrami bieżącymi porannego odpalania, może dzięki temu wyjaśni się przyczyna ciężkiego rozruchu.
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązany, rozrusznik do wymiany.
    Temat można zamknąć