Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 220 94G 1999r - Nie rozłącza zasilania

PiatyElement 17 Gru 2012 14:56 2919 14
  • #1 17 Gru 2012 14:56
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam
    Mam problem ze SCANIĄ ( od zakupu ). Po przekręceniu kluczyka podświetla deskę i załącza się wszystko jak należy, po cofnięciu i wyjęciu kluczyka nadal podświetla deskę ( kontrolki brak ładowania i smarowania ). Pomaga tylko wyjęcie i włożenie bezpiecznika nr 14.
    - Wyjęcie przekaźników dwóch z lewego dolnego rogu nic nie daje - a to one podobno są od załączania elektryki - tzn po wyjęciu ich gasną kontrolki ale jak włożę je z powrotem to kontrolki świecą nadal.
    - w sumie wyjęcie wszystkich przekaźników na wprost pasażera nic nie daje.
    - wypiąłem całą kostkę od stacyjki a kontrolki nadal świecą - nawet nie zgasną na czas wypięcia stacyjki.

    Czy jest gdzieś jeszcze jakiś przekaźnik nie w kabinie który załącza się od stacyjki? Bo może ma styki które się zalepiają. Pomaga wyjęcie bezpiecznika nr 14 do którego jest chyba podpięte tacho więc jakiś pobór prądu jest.
    Scania ma skrzynie i HDS Hiab 135

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pzdr.

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Gru 2012 15:27
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.A od kiedy tak się dzieje,było coś robione :?: Są jeszcze jakieś inne problemy elektryczne :?:

    0
  • #3 17 Gru 2012 15:44
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam
    Nie wiem od kiedy się tak dzieje, tak została kupiona za granicą i przyprowadzona. Nic poza tym się nie dzieje, wszystko działa jak należy. Jedyny problem to nie gasnące kontrolki po cofnięciu i wyjęciu kluczyka. Stacyjkę wypiąłem - nawet nie zgasły, przekaźniki wszystkie na raz wyjąłem - kontrolki zgasły, ale po włożeniu dwóch dolnych od lewej ( chyba RL1 i 2 ) niby głównych kontrolki, znowu się zapalają. Tylko wyjęcie bezpiecznika nr 14 i włożenie powoduje zgaśnięcie kontrolek na stałe i otwarcie jakiegoś zaworu - słychać syknięcie powietrza. Pod ten bezpiecznik chyba podpięte jest: tacho, licznik przebiegu, wsk temp. ELC, ALC, i fotele. Silnik gasi normalnie, powietrze z foteli schodzi - czyli rozłącza zawór. Przy skrzynce od Aku nie ma jakiegoś przekaźnika dodatkowego głównego? w tej zabudowie ?

    0
  • #4 17 Gru 2012 20:00
    daro111
    Poziom 31  

    PiatyElement napisał:
    Tylko wyjęcie bezpiecznika nr 14 i włożenie powoduje zgaśnięcie kontrolek na stałe i otwarcie jakiegoś zaworu - słychać syknięcie powietrza. Pod ten bezpiecznik chyba podpięte jest: tacho, licznik przebiegu, wsk temp. ELC, ALC, i fotele

    No to kolego masz wyzwanie. Albo ktoś tam nieźle namieszał w instalacji ,albo któryś z obwodów puszcza (np. poprzez zwartą diodę na desce) prąd podtrzymujący przekaźniki itp.Możliwości jest wiele ,teraz tylko trafić.Rozpocznij może od tachografu rozłącz dla prób złącze "A" (może być problem z plombą ).Możliwe też ,że masz uszkodzenie w zestawie wskaźników (desce).Posiadasz schematy do tej scanii ?Trzeba by analizować schemat i wykluczać po kolei sprawne obwody,bo trafić w "6" będzie ciężko.

    0
  • #5 17 Gru 2012 23:20
    kwantor
    Poziom 38  

    Podaj vin, może da się znaleźć schemat.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 17 Gru 2012 23:58
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Wiem, że bez schematu to szukanie prawie igły w stogu siana. Powinienem wypinać po kolei różne elementy instalacji ale jak kolega pisał na tacho problem bo plomba.
    Nie chcę narobić próżnej roboty za dużo. Schemat lub chociaż jego część dotycząca załączania zasilania by się przydał.
    Numery jakie mam:
    ABE NR: H467
    XLEP4X20004404504
    CAB TYPE: CP14
    SN: 4904504
    Approval T068

    0
  • #7 18 Gru 2012 02:33
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    A na sterowaniu HDS`u nie ma jakiegoś dodatkowego włącznika coś a`la stacyjka?? Moje podejrzenia kierują się właśnie w stronę zabudowy.... Może spróbuj całkiem odłączyć zasilanie dźwigu.

    0
  • #8 18 Gru 2012 07:18
    daro111
    Poziom 31  

    To powinno pasować.Jak będzie jeszcze coś potrzebne pisz.

    Cowboy zagrabie napisał:
    A na sterowaniu HDS`u nie ma jakiegoś dodatkowego włącznika coś a`la stacyjka??

    Całkiem dobry kierunek i możliwy.

    0
    Załączniki:
  • #9 18 Gru 2012 09:47
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Dzięki za schemat. Jak do czegoś dojdę to napisze.
    Co do stacyjki i zasiania HDS to wątpie. Stacyjka załącza ( zwiera styki na stałe ) więc po włożeniu bezpiecznika nr 14 kontrolki nadal by świeciły. Ale na próbę odepnę zasilanie HDS całkowicie.
    Niebawem się odezwę.

    0
  • #10 19 Gru 2012 17:14
    kwantor
    Poziom 38  

    Tutaj może być winny przekaźnik zabezpieczenia przed ponownym startem, bez cofnięcia stacyjki- na wskutek zwarcia diody, sklejenia styków, jakiegoś napięcia od tyłu, błędu elektryka- trzeba to rozszyfrować. Z instrument comb przewód 61 wysterowuje PK, chyba ładowania.
    Czy masz ten przekaźnik RP21 i czy możesz ponownie uruchomić starter bez zgaszenia tych kontrolek?

    0
  • #11 21 Gru 2012 09:18
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam
    Samochód jest na bazie bo jest przestój. Będę albo dziś albo w czwartek po świętach przy nim to posprawdzam. Przejrzałem schematy. Przydał by się jeszcze opis bo niektóre elementy poza symbolem nie są opisane i ewentualnie rysunek z lokalizacją gdzie co jest umiejscowione.
    Pozdrawiam.

    0
  • #12 21 Gru 2012 14:28
    szaman108
    Poziom 29  

    Podaj jakie elementy Cię interesują symbole np.S2 czy C15

    0
  • #13 27 Gru 2012 22:33
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Sorry za przerwę ale wiadomo święta.

    Będę na bazie jednak po sylwestrze, do tego czasu przejrzę jeszcze raz schematy i wypiszę elementy które by mnie interesowały.
    Dziękuję za zainteresowanie
    Pozdrawiam

    0
  • #14 27 Gru 2012 23:16
    serwisantscani1
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro pomaga wyjęcie bezpiecznika nr 14 (jest to zasilanie 30) to na początek zacznij od obwodów które on zasila, prawdopodobnie w którymś z obwodów jest usterka, otwórz centrale "P2" z bezpiecznikami.... od spodu są wtyczki wchodzące w centrale, znajdź wtyczkę "D", poniżej podam Ci piny tej wtyczki "D" i co zasilają. Wypinaj z wtyczki po kolei piny i sprawdzaj czy usterka znika....jeśli któryś obwód powoduje tą usterkę to zlokalizujesz który.
    D-3 ELC
    D-4 Sterowanie podnoszeniem siedzenia oraz tachograf
    D-5 Tripp meter
    D-6 ACL

    Możesz jeszcze przed wypinaniem pinów z wtyczki "D" odłączyć wtyczkę do Tripp-Meter jeśli jest zabudowany i do sterownika siedzenia (jest pod siedzeniem).

    0
  • #15 15 Sty 2013 16:17
    PiatyElement
    Poziom 21  

    Witam.
    Dzięki za podpowiedzi. Wszystko zanotowałem, ale niestety, przerwa zimowa. Myślałem że uda mi się tym zająć, ale na razie czekam na sygnał. Jak tylko będę przy aucie sprawdzę wszystko i na pewno dam znać.
    Pozdrawiam.

    0