Witam
Chciałem prosić was o odbrą radę a mianowicie, czy nadaje się do mojej wiertarki stołowej Einhell BT-BD 501 wiertło wielostopniowe z uchwytem walcowanym ??
Wydaje mi się że z tą końcówką nie ma problemu bo jak by była za duża zawsze można obtoczyć, tylko nie wiem czy te wiertła są konkretne czy raczej będą lepsze te pojedyncze wiertła ?
Muszę tylko zmierzyć ten otwór w stole wiertarki co jest bo jak będzie za wąski to nie będę mógł wiercić do końca np. 18mm czy 20 mm. Jak nie przejdzie całe to wiertło wielostopniowe przez ten otwór to chyba trzeba będzie powiększyć ten otwór albo zapiąć to w jakieś imadło do wiertarek, chyba że są na to jakieś inne sposoby.
Wiertła wielostopniowe służą do wiercenia w cienkich blachach i tworzywach sztucznych. Z Twojej wypowiedzi wynika, że nigdy nie wierciłeś na wiertarce stołowej.
No zagadza się nie mam doświadczenia w tym dopiero zaczynam można tak powiedzieć i dlatego pytam żeby coś się dowiedzieć od starszych i doświadczonych pozdro.
Kup zestaw wierteł krętych NWKa dobrej firmy. W zestawie będą naprawdopodobniej wiertła o pełnych średnicach i połówki np. fi 2; 2,5; 3; 3,5 itd. Na sztuki kup wiertła pod średnice gwintów np. M4 - wiertło fi 3,2; M5 - 4,2; M6 - 4,8 itd.....
Zestaw wierteł krętych to już mam do 10 mm no i daltego sie pytam czy jest dobre te wiertło wielostopniowe bo chcę tez zakupić jakieś większe wiertła przynajmniej do 20 mm a uchwyt wiertarki mam do 16 mm No ale dowiaduję się od kolegi ze wielostopniowe do mocnego i grubego materiału się nie nadaje to raczej odpada, bedę musiał poszukać może jakiegos zestawu krętych.
Są dwa kształty wierteł wielostopniowych (stożkowe i w kształcie choinki). Tym pierwszym zrobisz otwór w grubszym materiale a drugie jest do cienkich z racji tego, że każdy stopień to inna średnica.
Tak ale po co Ci otwór stożkowy otwór w grubym materiale. Nie napisałeś pod co chcesz te otwory wiercić. Jeżeli pod śruby to najlepiej jak kupisz wiertła kręte.