Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo TDI brak mocy

07 Feb 2005 11:19 17811 16
  • Level 11  
    Witam
    Czy kots spotkaj sie juz z problemem braku mocy w takim silniku z seri vw ,dzieje sie taka rzecz ze mimo iz na obrotomierzu wskazowka przekracza dwa tysiace to samochod za cholere nie chce isc do przodu, bylem w jednym serwisie ale powiedzieli ze turbina jest ok cisnienie wlasciwe, pokasowali bledy, i przez pewnie czas bylo ok ale problem zawsze wraca co jakis czas po prostu nie idzie sie rozpedzic a juz o wyprzedzaniu to moge zapomniec, nawet dostawczaki mnie wyprzedzaja, a zeby osiagnac predkosc powyzej 120km/h to trzeba jechac z gorki, kiedys byl jeszcze dodatkowy problem ktory tez zniknal po skasowaniu bledow, a mianowicie samochod po osiagnieciu temperatury nominalnej wylaczal silnik i nie dawal sie odpalic, czy te usterki moga byc spowodowane uczkodzeniem przeplywomierza ?
    pzdr
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 30  
    Na 99 % uszkodzony masz przeplywomierz powietrza, ktory jest bolaczka tychze silnikow w szczegolnosci 110 KM. Koszt nowego z wymiana w ASO to okolo 600 zl i masz gwarancje na czesc i na robote.
  • Level 19  
    Taki sam efekt jest jak jest zapchany filtr paliwa lub z innych przyczyn kiedy jest za mała dawka paliwa. Z tego co wiem to przeciez sprawność przepływomierza można sprawdzić Vagiem itp na kanale 3, 10 i 11.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 18  
    Ludziska czemu nie piszecie rocznika juz nie mówie o typie silnika.
    Wiele wskazuje na przepływomierz, aby go sprawdzić musisz mieć parametry czujnika w zaleznosci np obrotów. Uszkodzenie przepływomierza najlepiej sprawdzisz podmieniajac go z pewnym, działajacym przepływomierzem z innego autka (ten sam nr). Nie jeździ po zakladach które umią tylko skasować błedy w Vagu. Bo sprawdzenie przepływomierz przeważnie sprowadza sie do podmianki (tak robią ASO).
    cena w zależnosci od modelu od 200zł (sam przepływomierz - srodek z rury). A tak przy okazji czy w błedach nie wychodziło coś z EGR.
    Oczywiscie nie zakładam takie rzeczy ze filtr zatkany powietrza czy paliwa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha to wyłączanie silnika ciekawa sprawa. Jak byś miał kody błędów zastanowiliśmyby się nad tym.
  • Level 11  
    Witam
    Rocznik to 99 ale stary model, silnik AHU nie ma do niego wkladow do przeplywki raczej, co do bledow to :
    575-- ------- Manifold Absolute Pressure
    Control Difference SPORADYCZNY
    1268- ------- Quantity Adjuster -N146
    Incorrect Signal
    765-- ------- Slide Control Travel Sensor -G149
    _ SPORADYCZNY

    te byly ostatnio, zapomnialem dodac ze mam tez zalozonego chipa z wylacznikiem i praktycznie z niego nie korzystam bo jak go wlacze to silnik mi nierowno pracuje
    pzdr
  • Level 11  
    Czy ktos wie co ozaczaja te bledy ? mam jeszcze jedno pytanie czy jest mozliwosc ze to ze w tej chwili powiedzmy jest uszkodzony przeplywomierz auto moze spalac mi wiecej oleju, bo mam wrazenie ze spalanie jest w chwili obecnej jakby troszke za duze
  • Level 13  
    Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny.U mnie przy takich objawach był uszkodzony elektrozawór doładowania .Nie wymieniałem go tylko po wymontowaniu wlałem do środka WD , podłączyłem zasilacz 12v i "popstrykałem " nim .Po wylaniu WD zamontowałem go i sukces.
  • Level 18  
    Witam
    ja tez jestem z tarnowa. Wedlug błedów to prawdopodobnie to przepływka to ten blad zwiazany z cisnieniem w kolektorze. najpier przepływke by sprawdził, a nastepnie czujnik cisnienia w kolektorze. W przypadku drugiego błedu powinny wystepować problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeci blad by tez by na to wskazywał). Ja jak wczesniej pisałem rozpoczął od spr przepływki bo to najczesciej nawala. poznie sprawdził czujnik połozenia wału. A jak wyglada sprawa dymienia tego autka. Bo potym tez mozna wyeliminować pewne błedy. Jak jestes zainteresowany wiekszą pomoca przypomni sie na email.
  • Level 11  
    kody:575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym. 765Czujnik położenia mchanizmu wyznacz.dawki G149. 1268 Nastawnik dawki-N146
  • Level 11  
    Witam
    Dzieki za zainteresowanie, przeplywomierz wymienielem na wlasna reke, na pierwszy rzut oka wszystko jest ok ale niestety, auto czasem mnie karze za to ze chce go wkreciec na powyzej 2500 i wiecej.
    @piokie co do odpalania nie mam z nim najmniejszych problemow zawsze pali dobrze, dymic nie dymi przynajmniej ja nie zauwazylem zadnych objawow
  • Level 10  
    miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać.

    Dodano po 24 [sekundy]:

    miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać.
  • Level 14  
    Ten zawór to N75 o ile się nie myle, często są z nim problemy ale można je dostać za ok 100 zł te z okrągłą wtyczką, u Ciebie będzie zapewne z kwadratową (jak z resztą u mnie) więc jeśli przeczyszczenie go nic nie da to proponuje poszukać na allegro lub w jakimś sklepie. Jest jeszcze możliwość rozebrania go i dokładnego wyczyszczenia, tu jest to opisane

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

    a jeśli chodzi o przepływomierz to można go sprawdzić woltomierzem, z tego co pamiętam powinien wskazywać ok 1,9 V na wolnych obrotach do 4 V na wysokich, trzeba się podpiąć pod przewody we wtyczce ale który nie jestem Ci w stanie powiedzieć bo sam tego nie robiłem.
  • Level 13  
    Błąd 575 sugeruje przeładowanie silnika. Sprawdź zawór upustowy n75 i jego część wykonawczą na turbinie oraz wężyki połączeniowe tych elementów. Auto po przekroczeniu większej liczby obrotów dostaje za duże ciśnienie z turbiny i wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ma mocy
  • Level 33  
    Tryni81 ma racje męczyłem ostatnio dwa takie przypadki w Audi a4 i Passacie z silnikami AFN. W obydwu przypadkach winna była kierownica w turbinie w Audi zacinala się sporadycznie, ledwo to zobaczylem a w Passacie zacinała się na zimnym silniku jak się nagrzeje to śmiga. Audi załatwiłem WD i trochę ręcznej pracy passat niestety rozbieranie turbiny.

    Tu widać jak działąja kierownice
    http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html
  • Level 12  
    wymień elektrozawór nr servisowy części-028 906 283 F- to jest przyczyna
  • Level 14  
    filtr powietrza albo poluzowana linka od gazu (u mnie w merolu (mescedes 190 2,5d ) tak mialem ) taki plastik sie ułamał
  • VAG group specialist
    W tym samochodzie nie ma linki od gazu.
    Tam jest elektroniczne sterowanie, potencjometr itd. . Wszak to TDI.