Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault/Clio/2001 - Jak dostać się do stycznika wycieraczek?

wxdeveloper 18 Gru 2012 16:34 7248 7
  • #1 18 Gru 2012 16:34
    wxdeveloper
    Poziom 8  

    Od dwóch tygodni obserwuję następującą usterkę w moim Clio 2001. Przednie wycieraczki włączają się losowo mimo że manetka wycieraczek jest w pozycji neutralnej.
    W weekend wymontowałem silnik wycieraczek. Okazło się, że po jego odłączeniu dalej słychać "pstrykanie" stycznika (oczywiście manetka w pozycji "OFF").
    Chciałem się do niego dostać i przeczyścić styki, ewentualnie wymienić go na inny, ale nie wiem, jak się do niego dostać.

    Spodziewałem się, że styczniki będą łatwo dostępne (jak bezpieczniki), ale najwyraźniej są ukryte gdzieś w okolicach kolumny kierownicy.
    Którędy można się do nich dostać (co trzeba zdemontować) ?

    0 7
  • #3 18 Gru 2012 19:49
    wxdeveloper
    Poziom 8  

    pawel-jwe napisał:


    Nie zrozumiałeś mojego postu. Już wiem, że przekaźniki są w kabinie, gdzieś po stronie kierowcy (tego PDF-a też już widziałem).
    Pytam o to, gdzie >>dokładnie<< znajduje się moduł przekaźników. Może ktoś już to rozkręcał i jest mi w stanie podać przybliżoną ścieżkę postępowania.

    Pozdrawiam,

    2
  • #4 18 Gru 2012 20:06
    milejow
    Poziom 42  

    wxdeveloper napisał:
    Już wiem, że przekaźniki są w kabinie, gdzieś po stronie kierowcy (tego PDF-a też już widziałem)


    Nie ma osobnych przekaźników do wycieraczek, steruje nimi moduł zespolony kabiny, zwany UCH. Jeżeli oglądałeś pdf,a to wyraźnie go widać, lepiej grzebać w nim z głową, w przeciwnym razie poza wycieraczkami, przestanie odpalać też silnik.
    Trzeba rozebrać manetkę wycieraczek, wyczyścić styki i nałożyć nową wazelinę- usterka powinna minąć.

    0
  • #5 27 Gru 2012 10:06
    wxdeveloper
    Poziom 8  

    Faktycznie, nie ma oddzielnych styczników. Zostałem wprowadzony w błąd przez pewien "poradnik".
    Pojechałem w zeszłym tygodniu do ASO. Dowiedziałem się tylko tyle, że to manetka lub UCH.
    Odłączyli manetkę i kazali pojeździć tak przez parę dni. "Jeśli wycieraczki nie będą reagować to wina manetki, jeśli dalej będą się włączać to wina UCH".

    Odłączenie manetki pomogło na przednie wycieraczki (przestały działać kompletnie), ale zaszkodziło tylnej wycieraczce. Przy włączonym wstecznym wycieraczka włącza się i zaczyna pracować bez przerwy, aż do chwili kiedy wyrzucę ze wstecznego na luz.
    Dwa dni temu włączyłem manetkę ponownie i zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Przednie wycieraczki "zsynchronizowały" się ze sprzęgłem. Każde naciśnięcie sprzęgła powoduje pojedyncze machnięcie.

    Być może przy sprzęgle pojawiła się jakaś usterka, która fałszywie odpala wycieraczki...

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 27 Gru 2012 11:54
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    wxdeveloper napisał:
    le zaszkodziło tylnej wycieraczce. Przy włączonym wstecznym wycieraczka włącza się i zaczyna pracować bez przerwy, aż do chwili kiedy wyrzucę ze wstecznego na luz

    Tak mam być, jedziesz do tyłu więc samo ci czyści szybe.

    1
  • #7 27 Gru 2012 11:59
    wxdeveloper
    Poziom 8  

    romoo napisał:
    Tak mam być, jedziesz do tyłu więc samo ci czyści szybe.


    Jest wyraźna różnica między normalnym zachowaniem, kiedy wycieraczka machnie raz na jakiś czas, a obecnym zachowaniem. Wycieraczka jeździ tam i z powrotem na szybkim biegu i do tego jeszcze od czasu do czasu staje w połowie cyklu i kończy dopiero po wyrzuceniu na luz lub wrzuceniu jedynki.

    Zastanawiam się skąd UCH dostaje sygnał o zmianie biegu (może w tym miejscu należy szukać awarii).

    Pzdr

    0
  • #8 03 Sty 2017 13:28
    andyk`
    Poziom 9  

    Witam, przyłaczę sie do tematu, pomimo kilkuletniej przerwy:
    Mam problem w clio 2 z wycieraczkami, to znaczy nie chcą się same wyłączyć, ewentualnie wyłączą sie po ponad minucie. Awaria taka nastąpiła podczas podłaczenia akumulatora ze zmieniona biegunowością, gdzie oprócz komputera uległ uszkodzeniu alternator, radio i chyba dmuchaw, która także nie działa na żadnym biegu. Jeśli okaże się, że przekaźnik od wycieraczek jest sprawny to pozostaje moduł UCH ? Jak to zdiagnozować i w jaki sposób go naprawić?

    Pozdr

    Andrzej

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo