Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1 - Zchodzi z obrotów i nie reaguje na pedał przyśpieszenia.

Michał1216 18 Dec 2012 18:32 2592 18
Termopasty
  • #1
    Michał1216
    Level 10  
    Witam.
    Słuchajcie potrzebuje pomocy.
    Mam problem z instalacją LPG
    Jest to instalacja Tomasetto hp100 na sterowniku Lecho.
    Niekiedy zdarzy się, że autko chwyci takiego muła, że nie da się jechać dalej.
    Zejdzie z obrotów do ok 500obr/min i nie mam opcji ich podbić.
    W ogóle nie reaguje wtedy na dodawanie gazu.
    Przełączę wtedy na Pb przekazuje, przeskoczy na LPG i wszystko jest znów ok.
    Boję się nawet wyjeżdżać z podporządkowanej...
    Stało się to nagle.
    Po regulacji i wymianie filierka gazu zmniejszyła się tylko częstotliwość.
    Na Pb chodzi idealnie.
    Autko-astra I 1.6 1994r-spalanie jest nadal w normie-trasa max 8 litrów
    Ps.Gdy podczas jazdy chwyci tego muła to czasem jak szybko puszcze gaz i zacznę go bardzo powolutku dodawać to nieraz mu przejdzie i ciągnie dalej. Gdy to się dzieje mam takie wrażenie/uczycie odczucie jak przy kończącym się gazie w butli.

    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
    Jestem już zrozpaczony-gazownicy rozkładają ręce i proponują wymianę parownika, ale wydaje mi się, że to nie on, bo poza tym, że niekiedy się zamuli chodzi idealnie, obroty równiej trzyma jak niejedna nowa benzyniaka, nigdy nie zgasł na gazie, spala wciąż tyle samo(max 8l w trasie prędkość 110-120).

    Osobie, która rozwiąże tą zagadkę stawiam 4pala-wiem, że skromnie, ale ja skromny student...


    Ps ponawiam temat ponieważ niechcący usunąłem go z forum do kosza.[/size]




    Parownik ma ok 1 rok i max 20 kkm przebiegu.
    Na dole jest korek, do spuszczania mazutu.
  • Termopasty
  • #2
    autopoldi
    Level 23  
    Jak dla mnie to zawiesza ci się krokowiec gazowy.Spróbuj go wymontować i wymyć np.zmywaczem do hamulców lub kup register manualny i zamontuj go zamiast krokowca.
    Podobne objawy daje układ zapłonowy(przewody, kopułka,świece)-gaz jest czulszy na te niedomagania.
  • #3
    Michał1216
    Level 10  
    Ja nie mam korkowca.
    Zamontowany mam właśnie register
  • Termopasty
  • #4
    1026
    Level 11  
    Moim zdaniem któraś z cewek elektrozaworu (albo na parowniku albo na zaworze gazowym ) niotwiera się do końca. Sprawdź masę przy jednej i drugiej cewce a jakby co to musisz rozebrać tłoczek w zaworze i zobaczyć czy nie jest zabrudzony.
  • #5
    Michał1216
    Level 10  
    Słuchaj a podpowiedziałbyś mi jak to sprawdzić.
    Na razie posprawdzałem te kabelki i są ok.
    Tylko czy gdyby cewka nie otwierała do końca to nie byłoby problemu od razu po przejściu Pb na LPG?
  • #6
    1026
    Level 11  
    Niekoniecznie bo nawet nieraz jeśli jest słaby prąd na cewce (np. 11v) to cewka otworzy sie ale nie do końca i efekt jest taki jak zapchany filterek, tak samo dzieje się kiedy cewka jest już przegrzana i słaba. Zeby to wykluczyć trzeba zdjąć cewkę a następnie odkręcić trzpień na który jest umocowana i wyjąć ze środka tłoczek, wkręcić z powrotem trzpień i zobaczyć efekty, jeżeli nic to niedało wsadzić z powrotem tłoczek i to samo sprawdzić z drugim zaworkiem.
  • #7
    Michał1216
    Level 10  
    Ok dziękuję.
    Lecę sprawdzić:)
  • #8
    ravelation
    Level 21  
    Moim zdaniem są luźne/zaśniedziałe wsuwki na którejś cewce zaworu lpg - ot i cała tajemnica.
  • #9
    Michał1216
    Level 10  
    Niestety nie przyniosło to pożądanego efetu
    Po zgrzaniu złapał na momencik ''muła''.
    Wykończy mnie te auto.
    Tak myślę, że ten elektrozawór to otwiera albo zamyka dopływ i w czasie pracy już na gazie nie zmienia swego położenia, więc to potwierdza tylko doświadczenie.
  • #10
    ravelation
    Level 21  
    Poruszaj wsuwkami przy WSZYSTKICH zaworach
  • #11
    Michał1216
    Level 10  
    Zrobiłem to przy okazji ich wyjmowania.
    Dodatkowo je wyczyściłem
    Panowie przypominam, że nie dzieje się to ciągle.
    Usterka ta występuje częściej (praktycznie głównie) przy rozgrzanym silniku i dzieje się ona co kilka kilometrów.
    Jak ''zamuli'' to są 2 opcje:
    -przełączyć na benzynę, prze-gazować i wrócić na gaz,
    -zatrzymać się i bardzo delikatnie i bardzo powoli dodawać gazu, żeby doszedł do ok1200 obr/min-po tym jak ręką odjął i działa już normalnie przez kolejne parę km zanim znów go to nie dopadnie.

    Teraz nasunęła mi się taka myśl, że jak go zamuli to jest taki efekt jak kiedyś przy jawce zapchały mi się dysze-nie szło wkręcać komarka na obroty i ledwo chodził
    Takie porównanie, żeby zobrazować troszke dolegliwość.
  • #12
    ravelation
    Level 21  
    Prawdopodobnie ta usterka nasili ci sie w końcu na tyle, że będzie można stwierdzić co się dzieje.Na razie jest to trudne. jest jeszcze opcja że przekaźnik od wtrysku ma słabe zasilanie i podlewa benzyną.Sprawdzałeś zawór przy butli?możesz jeszcze wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa żeby wykluczyć zalewanie benzyną,
  • #13
    Michał1216
    Level 10  
    Ok więc tak zrobię.
    Jutro mam trochę latania.
    Zgrzeje go rankiem na Pb i wyciągnę przekaźnik od pompy paliwka:)
    Kiedyś miałem też tak, że niechcący zapaliłem na gazie jak było ok -15 stopni i niestety jak cofałem z garażu to dodałem za mało gazu i podjazd mnie zatrzymał gasząc silnik.
    Oj co ja się wtedy nakręciłem żeby zapalił.
    Później zrobiłem tak celowo.
    Zapaliłem w mrozie na Lpg zadusiłem i tak samo-prawie wyładowałem alko, żeby zapalił ponownie.
    Jak zapalił to chodził jak traktor, waliło benzyną dookoła.
    Od tej pory jak kończę jazdę i zgaszę to przełączam z automatycznego przełącznika tylko na Pb, żeby czasem nie zapomnieć lub za mocno nie przegarować, bo przeskoczy samo.


    Tak myślę, że w tym co mówisz może być sens.
    Dziwiłem się troszkę ostatnio, że dość dużo ubyło mi pb po przejechaniu trasy 600 km bez praktycznie przystanku..
  • #14
    autopoldi
    Level 23  
    Michał1216 wrote:
    Kiedyś miałem też tak, że niechcący zapaliłem na gazie jak było ok -15 stopni i niestety jak cofałem z garażu to dodałem za mało gazu i podjazd mnie zatrzymał gasząc silnik.
    Oj co ja się wtedy nakręciłem żeby zapalił.
    Później zrobiłem tak celowo.
    Zapaliłem w mrozie na Lpg zadusiłem i tak samo-prawie wyładowałem alko, żeby zapalił ponownie.
    Jak zapalił to chodził jak traktor, waliło benzyną dookoła.
    Od tej pory jak kończę jazdę i zgaszę to przełączam z automatycznego przełącznika tylko na Pb, żeby czasem nie zapomnieć lub za mocno nie przegarować, bo przeskoczy samo


    Jeżdżę na lpg od 95' i swego czasu latałem poldkiem ze 2 lata bez zbiornika pb i nie miałem takich problemów nawet przy mrozach, poza wyciekiem płynu chłodniczego czego konsekwencją było zamarzanie parownika.
    Ja bym spróbował poczyścić parownik lub przynajmniej sprawdzić czy nie puszcza gazu po zgaszeniu silnika.
  • #15
    ravelation
    Level 21  
    Michał1216 wrote:


    Oj co ja się wtedy nakręciłem żeby zapalił.

    To chyba normalne,u mnie też zgaszenie zimnego silnika na lpg skutkuje ciężkim odpalaniem
  • #16
    autopoldi
    Level 23  
    Nie chce odpalać bo ma gaz w dolocie i podaje benzynę na uruchomienie bogato, a do spalania potrzebne mu powietrze.
  • #17
    ravelation
    Level 21  
    No wlasnie nie,na benzynie zapali a na gazie nie chce.
  • #18
    Michał1216
    Level 10  
    No mój znajomy miał Ibizę i też latał z 3 lata bez pompy paliwa a robi rocznie z 20kkm.
    Zima po 25 stopni mrozu i paliła jak diabeł.
    Teraz też ma c16nz i nie zrobi tego.
    Pewnie innna (nowsza) konstrukcja silnika)

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Michał1216 wrote:
    No wlasnie nie,na benzynie zapali a na gazie nie chce.

    u mnie tak samo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    autopoldi wrote:
    Ja bym spróbował poczyścić parownik lub przynajmniej sprawdzić czy nie puszcza gazu po zgaszeniu silnika.

    Odkręciłem korek od mazutu i sucho jak pieprz.
    Nawet palce czyste miałem więc raczej nie ma sensu go rozkładać.
    gazu nie puszcza, elektrozawór działa, sprawdzane u gaziarza.
  • #19
    Michał1216
    Level 10  
    Jestem w fazie testów.
    Jutro postaram się jeździć z odłączoną pompą paliwową i zobaczymy co się okaże:)