Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco - Paliwo w ukladzie chłodzenia

majki211 18 Gru 2012 19:50 3924 10
  • #1 18 Gru 2012 19:50
    majki211
    Poziom 9  

    Mam problem w Stralisie po wymianie termostatu, pojawiło się paliwo w układzie chłodzenia. Wymieniłem uszczelkę pod termostatem. Problem pozostał.
    Moze ktoś miał podobny problem?

    1 10
  • #2 18 Gru 2012 21:19
    kwok
    Poziom 39  

    Pewnie spuszczałeś płyn do czegoś i czymś go wlałeś więc może owe naczynia były zanieczyszczone?

    0
  • #3 18 Gru 2012 23:25
    kwantor
    Poziom 38  

    Jaka ilość tego paliwa?
    Bo kilka tlustych oczek nic nie znaczy więcej, jak kolega wyżej napisał.
    Natomiast są silniki, które mają taką przypadłość, że uszkadza się miedziana tuleja (gniazdo wtryskiwacza w glowicy) co w połaczeniu z uszkodzonym uszczelniaczem wtryskiwacza daje efekt paliwa w ukł. chłodzenia.
    Ale to tak na boku i najpierw trzeba ustalić ilść i skalę zjawiska.

    0
  • #4 19 Gru 2012 21:39
    majki211
    Poziom 9  

    Jeśli byłoby kilka kropel nie zawracał bym głowy kolegom. Wyrzuca paliwo przez zbiornik wyrównawczy. Teraz mam ten sam problem w drugim ivecu wymieniłem termostat i paliwo pokazało się w układzie chłodzenia. Oba auta są z 2003 roku a silniki 440S43

    0
  • #5 19 Gru 2012 22:17
    kwantor
    Poziom 38  

    Zastanawim się, co ma piernik do wiatraka, chyba, że nie odpowietrzyłeś dokładnie po wymianie i przegrzałeś głowice, co mogło spowodować właśnie takie problemy jak opisałem- przegrzanie uszczelnień wtryskiwaczy i zluzowaną tulejkę w glowicy, lub jej popękanie na lini kanał zasilajacy pompki- płaszcz wodny - to są przypadki z Volvo- nie mam do czynienia ze Stralisami i nie powiem, czy na 100% to jest możliwe u ciebie.

    Można by teraz podawać powietrze do pustego układu chłodzenia pod ciśnieniem do 2 Bar i pootwierać zasilanie paliwem i przewały i szukać bąbelków- tak wymyśliłem na poczekaniu, ale czy to Ci pomoże? i tak nie będziesz wiedział gdzie jest przetoka.
    Jeśli nie jesteś w miarę doświadczonym mechanikiem z intuicją, to musisz skorzystać z wiedzy mądrzejszych i odstawić na kanał.

    Trzeba to zrobić jak najszybciej, bo posypią ci się wszyskie węże gumowe i uszczelnienia nie przewidziane do kontaktu z gorącą "ropą"

    0
  • #6 21 Gru 2012 21:26
    kowal3376
    Poziom 10  

    Witam. Osobiscie nie mam do czynienia z iveco lecz mechanik który pracował w firmie gdzie mieli dużo straliss z tego roku mówił mi,że w większości tego typu po 500tys. luzowały się tuleje

    0
  • #7 21 Gru 2012 21:58
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeśli to tuleje wtryskiwaczy, to nie jest koniec świata, jednak samemu jest to nie do wykonania, bo sprawa może obic się o specjalne narzędzie do wyciągania i wprasowania nowych.

    0
  • #8 22 Gru 2012 21:26
    kakibara
    Poziom 28  

    Witam, jeżeli to beda owe wtryskiwacze ściągnij górny plastik klawiatury i odpal auto, moze juz zobaczysz jak paliwo przedostaje sie do atmosfery -jezeli nie za filtrem podłącz wąż z powietrzem i podaj cisnienie w układ paliwowy wtedy na 100% pewne zobaczysz na którym gniezdzie wyrzuci opary, jezeli juz zaobserwujesz nie zawsze to tuleja, mozliwosc jest jeszcze taka ze zmieniasz uszczelnienie wtryskiwacza i robisz test ponownie jeżeli nic się nie dzieje - czyli nie ma oparow jest ok, jezeli dalej bedzie mgiełka nad wtryskiem spróbuj zamienić wtryski miejscami wtedy wykluczysz czy tuleja jest uszkodzona czy tylko sam wtrysk - jego obudowa.pozdro,

    2
  • #9 22 Gru 2012 21:39
    kwantor
    Poziom 38  

    Zobaczy, jak puści ostatnie górne uszczelnienie, to jednak rzadko pada i paliwo jedyną drogę ujścia ma do układu chłodzenia bo najgoręcej jest na dolnym uszczelniaczu, który traci swoje właściwości uszczelniajace.
    Można wyjąć wszystkie pompowtryski i tłoczyć powietrze do układu chłodzenia- spryskać płynem do sprawdzania szczelności wnętrze otworów pompowtryskiwaczy i zobaczy bańki w felernym.
    Jednak przy złośliwosci martwych przedmiotów przeciek może się ujawnić dopiero przy wyższym ciśnieniu paliwa- jakie jest podawane z pompki.

    1
  • #10 22 Gru 2012 21:51
    kakibara
    Poziom 28  

    Witam, jeżeli to beda owe wtryskiwacze ściągnij górny plastik klawiatury i odpal auto, moze juz zobaczysz jak paliwo przedostaje sie do atmosfery -jezeli nie za filtrem podłącz wąż z powietrzem i podaj cisnienie w układ paliwowy wtedy na 100% pewne zobaczysz na którym gniezdzie wyrzuci opary, jezeli juz zaobserwujesz nie zawsze to tuleja, mozliwosc jest jeszcze taka ze zmieniasz uszczelnienie wtryskiwacza i robisz test ponownie jeżeli nic się nie dzieje - czyli nie ma oparow jest ok, jezeli dalej bedzie mgiełka nad wtryskiem spróbuj zamienić wtryski miejscami wtedy wykluczysz czy tuleja jest uszkodzona czy tylko sam wtrysk - jego obudowa.pozdro,

    0
  • #11 31 Sty 2013 23:48
    majki211
    Poziom 9  

    Problem zniknal po wymianie oringow na pompowtryskach najprawdopodobniej obluzowaly sie tulejki pod pompowtryskiwaczami i tamtedy pompowalo paliwo do wody. Dziekuje wszystkim za pomoc .

    0