Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Polo 2004 1.9 TDI ASZ - dużo pali, za duze cisnienie doładowania

18 Gru 2012 20:30 7605 22
  • Poziom 7  
    Witam.
    Jakiś czas temu zacząłem mieć problem z dużym spalaniem.Pierwszej kolejności został sprawdzony termostat (jest sprawny auto szybko się nagrzewa trzyma 90stopni). Następnie podłączyłem auto pod kompa. Sprawdziłem działanie czujnika temperatury (miałem co do niego podejrzenia zmieniony na nowy oryginalny Vw). Po wymianie zatankowałem, zrobiłem jakieś 250 km spalanie bez zmian. Zacząłem szukać dalej. Najpierw podłączyłem pod kompa żadnych błędów, zrobiłem logi dynamiczne:
    http://vaglog.rtnet.pl/autodiagnoz_106958.html 013
    http://vaglog.rtnet.pl/autodiagnoz_106959.html 003
    http://vaglog.rtnet.pl/autodiagnoz_106960.html 008
    http://vaglog.rtnet.pl/autodiagnoz_106961.html 011
    i tutaj moim zdaniem znalazłem coś dziwnego, mianowicie za duże ciśnienie doładowania.
    Po dłuższym jeżdżeniu po mieście turbo potrafi się zaciąć i wywala błąd za duże ciśnienie doładowania , ale jest to jednorazowo później można gonić w trasie i jest ok do końca (cały czas ciśnienie na tym samym poziomie). Sprawdziłem przepływomierz na nowym (Bosch) takie same wskazania jak w logach, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony na nowy ( oryginał Vw). Stary padł jakieś pol roku temu.
    Męczę się z tym problemem już kilka miesięcy. Brak pomysłów. Spalanie bez zmian przy tel temp (-4st) zbiornik paliwa (38l) starcza na400 km (po mieście)wychodzi ponad 9 l.
  • Poziom 20  
    Sprawdź kierownice zmiennej geometrii w turbinie jak są zacięte wtedy jest przeładowanie
  • Poziom 7  
    kierownice się nie zacinają zresztą widać to po logach bo turbo ładuje równo tylko tyle ze za dużo. Zastanawiam się czy ktoś tam nie pchał pazurów i nie przestawiał nic na sztandze.
  • Poziom 25  
    Rozumiem że skoro jeździłeś i zaczęło się to od pewnego momentu to nie było żadnej modyfikacji w sterowniku - chip - bo na to wskazuje.
    .. ale nie rozumiem następnej odpowiedzi o tych pazurach ?
    Kupiłeś jeździło ok. Nic nie roniłeś (oprócz wymiany czujnika ciśnienia) i jest źle ? Skąd obce ręce ?
  • Poziom 7  
    Kupiłem i jeżdżę jakieś pol roku wcześniej jeździł mój teściu on jeździł delikatniej niż ja mam o wiele cierzsza nogę. Podejrzewam ze było coś takiego już dawno tylko nikt nim nie cisnął a jak ja zacząłem normalnie jeździć i turbo zaczęło pracować to wychodzi

    Dodano po 10 [minuty]:

    Tez myślałem tak jak ty mespl ale sprawdziłem już wszystko chyba zostaje tylko turbo.
  • Poziom 35  
    Pokaż ciśnienie aktualne na wolnych.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    butcherpl napisał:
    a jak ja zacząłem normalnie jeździć

    Jeśli ci turbo przeładowuje w mieście, to normalnie nie jeździsz, tylko dajesz w petę i spalanie masz takie, jak sobie zasłużyłeś...
    Pozytywna dewiacja turbo świadczy ewidentnie o zacierającej się kierownicy i nie unikniesz przynajmniej wyciągania i czyszczenia...
    Przeładowanie i duże spalanie to dwie różne sprawy...
  • Poziom 20  
    Auto po teściu z syndromem S P J- syndrom pi...owatej jazdy,wywalaj turbo
  • Poziom 7  
    Jeżeli chodzi o jazdę to nie daje ostro po garach na mieście tylko jeżdżę normalnie czyli miedzy 2000 -3000 obr/min a nie tak jak niektórzy do 2000 obr/min i następny bieg 3 i 40km/h albo 4 i 45km/h bo są i tacy.
    Jeżeli chodzi o turbo to masz racje trzeba będzie wyczyścić.
  • Poziom 35  
    Jeżeli ciśnienie na spoczynku jest dobre, to faktycznie turbo do czyszczenia. Jeżeli zawyża ciśnienie to sprawdź czujnik ciśnienia najpierw.
  • Poziom 7  
    Tak jak pisałem na początku postu, czujnik ciśnienia doładowania padł jakieś 5-6 miesięcy temu i jest nowy (oryginalny vw)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ciśnienie na spoczynku jest ok sprawdzałem bo myślałem ze nowy czujnik szwankuje.
  • Poziom 15  
    sratatata w większości przypadków winą przeładowywanie nie są zatarte kierownice tylko zasyfiony zawór N75. Podmień na próbę na zawór sterujący od EGR i looknij czy się poprawi. Co do temperatury to patrzyłeś czy w mniej więcej tym samym momencie daje tą samą temperaturę na zegary (Instruments) i silnik (Engine)? Niestety nie da się w danym momencie dwóch temperatur obserwować (przełączenie z Engine do Instruments i odwrotnie chwilę trwa) ale mniej więcej można zaobserwować. Najważniejsze żeby jak już jest (wg wskazań na desce) całkowicie nagrzany to żeby na sterownik silnika (engine) dawał też ok. 90C bo inaczej (wiem z wlasnego doświadczenia) spalanie lubi wzrosnąć nawet o 1-1,5l. Poza tym jest zima i silnik tez sie wolniej nagrzewa, a juz wogole dotyczy to tdi i spalanie niestety wzrasta :)
    Nowe, oryginalne czujniki temperatury silnika też lubią być uszkodzone (sam tak miałem)
    A jeśli chcesz dokładnie sprawdzić czujnik temperatury to poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2381296&highlight=
    tam opisałem jak to zrobić ;)
    Mam dziwne przeczucie, że turbo szaleje ze wzgledu na N75...
  • Poziom 7  
    Nowy czujnik sprawdzałem jeździłem z testerem i patrzyłem czy pokazuje to samo co na zegarach, a jeżeli chodzi o zawór n75 to u mnie takowego nie ma jest taka czarna centralka (sry za brak fachowej nazwy) z której wychodzi 6 podciśnieniówek
    1 do pompa vac
    2 obudowa filtra
    3 sterowanie turbosprężarki
    4 akumulator podciśnienia
    5k klapa gasząca silnik
    6 sterowanie zaworem egr
    jeżeli coś pominąłem to sry bo akurat z pamięci pisze, może w 1.9tdi pd 101 km n75 jest ale u mnie w 1.9 tdi pd asz 130km jest inaczej to rozwiązane.
  • Poziom 15  
    hmmm, ciekawe, a idz po przewodach podcisnieniowych od gruszki od turbo i co napotkasz pierwsze po drodze?
    Powiem Ci nawet więcej: 1K0906627A ;)
  • Poziom 35  
    Kolega ma zintegrowany zawór magnetyczny więc w jego komorze silnika pojedynczego N75 nie znajdziesz.
    butcherpl, sprawdź czy na czujniku ciśnienia doładowania G71 w Swoim Polo masz numer 038 906 051C.
  • Poziom 7  
    już nie pamiętam jaki tam numer jest bo zmieniałem go jakoś na wakacje ale stary i nowy był oryginalny VW i miały takie same numery i czemu pytasz o ten nr ??

    Dodano po 17 [minuty]:

    bylem zobaczyć pod maskę ale żeby zobaczyć czujnik i jego nr to muszę zdjąć zderzak i wyjąc prawa lampę. Podejrzewasz ze jest nie taki czujnik ciśnienia doładowania czy ze nowy szwankuje??
  • Poziom 7  
    jest jeszcze 1 dziwna moim zdaniem rzecz mianowicie po kilkukrotnym (5-6 razy)szybkim wciśnięciu pedału hamulca na postoju przy pracującym silniku słychać jak turbosprężarka zaczyna mocniej pracować ( na podłączonym kompie widać jak ciśnienie doładowania wzrasta w tym momencie z około 989 mpa do 1045mpa "jak dobrze pamiętam") moim zdaniem nie powinno się tak dziać ponieważ używając hamulca spuszczam podciśnienie z układu i ciśnienie doładowania nie powinno wtedy rosnąc.
  • Poziom 35  
    Podejrzewam, że zamiast 3 barowego czujnika G71 z końcówką 051C został wsadzony czujnik 2 barowy i dlatego zawyża wskazania ciśnienia doładowania.
  • Poziom 7  
    Sztomel mam założony czujnik ciśnienia doładowania taki jak podałeś. Dzisiaj przypadkiem chyba znalazłem przyczynę, na pracującym silniku odłączyłem podciśnienie z egr i ku mojemu zdziwieniu podciśnienie cały czas otwierało egr a silnik rozgrzany do 90 stopni. Jak dobrze pamiętam to egr nie powinien być otwarty na 100% przy rozgrzanym silniku. Po odłączeniu i zaślepieniu podciśnienia turbo przestało reagować na szybkie kilkukrotne wciskanie pedału hamulca jak opisywałem wcześniej. Jutro sprawdzę czy objawy przeładowania ustąpiły.
    Chyba zintegrowany zawór magnetyczny coś szwankuje.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Dla pracy EGR nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. EGR będzie w tym silniku pracował przez każde 2 minuty od ostatniego wciśnięcia pedału gazu na biegu jałowym. Nie powinien natomiast być nadal aktywny po upływie tych 2 minut i zmianie wskazań procentowego wysterowania N18 w zaworze magnetycznym przez ECU. Możesz to sprawdzić patrząc w grupę 003. Dodatkowo powinieneś sprawdzić czy wszystkie wężyki podciśnienia są prawidłowo podłączone. Jeśli czujnik G71 jest 3 barowy to jednak trzeba rozpiąć sztangę z dźwigni kierownic spalin i osobno sprawdzić swobodę i zakres skoku samej sztangi i osobno zakres skoku i swobodę ruchu dźwigni kierownic spalin.
  • Poziom 7  
    Niby tak w pierwszych logach grupa 003 i pisze ze 4.8% otwarty, moim zdaniem jest otwarty więcej niż te 4.8 %.Zobaczę jakie będą wskazania ciśnienia doładowania bez egr jak będzie ok to nie szukam jak będzie coś nie tak to sprawdzę ta sztangę i kierownice tak jak mówisz bez wyciągania samego turbo.Tak wogule turbo które siedzi w polo z silnikiem ASZ jest firmy KKK a nie GARETTA tak jak było to montowane w golfach IV z tym samym silnikiem.
    Narazie jeszcze nie mam swojego kabelka wiec nic nie mogę sprawdzić jedynie tyle co w pracy mam dostęp do kompa.
  • Poziom 7  
    EGR odpada wszystko w normie jak mówiłeś, zostaje sprawdzić turbo jak będzie czas w poniedziałek to zobaczę kierownice i sama sztangę jak chodzi.
  • Poziom 7  
    po świętach wziąłem się za sprawdzenie turbo były zapieczone kierownice problem rozwiązany.