Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MF 8220 - Szarpie skrzynia biegów, brak wspomagania

18 Gru 2012 20:33 8979 20
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam problem z MF 8220 ze skrzynią Full Powershift.
    Otóż zmiana kierunku jazdy przestała być płynna, ciągnik rusza z miejsca szarpnięciem nie zależnie czy do tyłu czy do przodu.
    Zmiana kierunku również odbywa się z szarpnięciami, dzieje się to niezależnie od obrotów silnika i prędkości jazdy.
    Kiedyś na wolnych obrotach ruszał płynnie bez problemu, teraz załączenie jazdy jest tak gwałtowne, że silnik potrafi zadusić.
    Dodatkowo biegi również zmieniane są agresywnie z szarpnięciem.
    Sprzęgło nożne działa na zasadzie on/off brak możliwości płynnego ruszenia.

    Skrzynie kalibrowałem zgodnie z instrukcją jednak nie dało to żadnego rezultatu.

    Ostatnio również przestało działać wspomaganie kierownicy.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 34  
    Co prawda tak dużego fergusona jeszcze nie robiłem i mogę się mylić. W innych typach pod maską z lewej strony od strony kabiny a nad silnikiem jest blok z zaworami. Do niego dochodzi kilka przewodów hydraulicznych. Jeśli jest to wykręć i rozkręć go. Miałem kilka przypadków że zawór w tym bloku zacinał się. Zawsze pomogło przeczyszczenie. Ciągnik chodził jak nowy. Ale tak jak napisałem nie robiłem takiego i mogę się mylić.
  • Poziom 25  
    Kolega miał trochę podobny przypadek a mianowicie w mf3060. Spróbuj wymienic filtr hydrauliki nie jest to bardzo droga częśc. Co do sprzegła czy on posiada oddzielną pompkę wspomagania tak jak wyżej wymieniony mf? Może to jej przyczyna. Jeśli ma osobny zbiornik hydrauliki może jego poziom jest za niski. Nie świeci ci się czasem kontrolka rewersu?? Co do szarpania to chyba on ma regulację "agresywności" rewersu ale nie jestem pewien. Z takim sprzętem nie miałem do czynienia i mogę się mylic :)
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Filtry wymieniłem i również nie przyniosło to żadnego efektu.
    Regulacji agresywności jak i kontrolki od rewersu nie posiada.
  • Poziom 9  
    witam. a ja chce rozwiązac taki problem z ciągnikiem mojego wuja MF 8220, znam sie ale na NEW HOLLAND a tu lipa, ciągnik nie jezdzi na wszystkich biegach, nie wiem dokładnie na których ale jak cos to moge sprawdzic, napewno na 4F nie jedzie, w sumie to cos tam ciągnie ale bardzo powili, wolniej niz na 1F i na najwyzsze biegi nie chce przełączac, olej i filtr nie był zmieniany, pokazuje 2 błądy E41 i E127, pomóżcie troche czy kalibracja pomoze ( choc i tak nie wiem jak zrobic w nim) czy wymiana oleju i filtra czy tarczki sie skonczyły, dodam ze te biegi co nie chce jezdzic nie są czesto używane bo na biegu którym jezdzi w orce ciągnik jezdzi, wspomaganie chodzi, podnosnik tez tylko te biegi, moze ktos miał cos podobnego albo wie co mówią te błędzy bo ciezko znalezc info na ten temat, pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Dodam, że błąd E127 to poślizg przekładni, więc skończyło się któreś sprzęgło, ale które i w której że tak powiem jest części ciągnika? Bo rozbierać na próżno to nie sztuka...
  • Poziom 33  
    Błąd 41 to poślizg w skrzyni biegów.
    Błąd 127 to za wysoki sygnał z czujnika poziomu paliwa.Ten błąd nie jest zachowywany w pamięci.Jest tylko tak długo jak występuje problem.
    Poniewaz nie masz wszystkich biegów to ja bym obstawial sprzegło główne ( przednie).Trzeba by sprawdzic cisnienie na porcie sprzęgła.
  • Poziom 9  
    kurde moze zle napisałem ale to co oznaczają błędy podawał mi gosc z ksiązki ale dobra to juz mniej istotne, a jesli sprzegło głowne nie do konca byoby sprawne to czy nie powinno byc tak ze wszystkie biegi by szfankowały? hmm mówisz sprawdzic cisnienie na porcie sprzegła- powiedz dokładnie gdzie podłączyc manometr i ile powinno byc to zmierze, nie ma z tego co pamietem biegów F11, F14, F17, R4 i jeszcze kilka innych
  • Poziom 33  
    bolohonda napisał:
    witam. a ja chce rozwiązac taki problem z ciągnikiem mojego wuja MF 8220, znam sie ale na NEW HOLLAND a tu lipa, ciągnik nie jezdzi na wszystkich biegach, nie wiem dokładnie na których

    Jak sie zdecydujesz czy nie chodzi na wszystkich czy na niektórych ,(konkretnych) tylko to daj znać. Wtedy analizując ktore sprzegła są u zywane na konkretnych biegach będzie można zlokalizować uszkodzone sprzęgło.
    Bo raz piszesz że na wszystkich a za chwile że na niektórych... .
  • Poziom 9  
    wiem mój błąd bo zle to ujałem, ciągnik nie jeździ na nie których biegach, czyli tak jak pisałem F11, F14, F17, R4 te napewno pamietam ze na nich nie jedzie, dokładnie jeszcze przelece wszystkie i spisze na kartke a najlepiej jakbys wysłał na PW swój numer tel jesli chcesz mi pomóc to bym dzwonił i moze wspólnie bysmy cos konkretnego ustalili
  • Poziom 9  
    biegi na których nie jezdzi MF to F7, F9, F12, F14, F17, i R4 ale do tyłu są jeszcze jakies na których nie jedzie ale brakło paliwa i nie mogłem sprawdzic do konca ale moze juz wiecej cos powie
  • Poziom 33  
    Wychodzi na to że problem jest ze sprzegłem,,C".Jeżeli masz skrzynie ,,18" to nie powinno byc jeszcze F18 i do tyłu R 7.
    Zeby dalej można bylo pomoc musze wiedziec czy to Autotronic czy Datatronic.
    Robiłes pełna kalibracje skrzyni?(dolnego cisnienia sprzegiel i wypełnienia czasowego).Potrafisz wejsc w samodiagnostyke controlera skrzyni?.
    W tych ciągnikach czesto pada kontroler,wiec może sprzeglo jest ok.Sprawdz czy elektrozawor od C dostaje zasilanie nan tych biegach których nie ma.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Niestety jeżeli padło sprzeglo to trzeba rozebrac całą skrzynie.Wyjmuje sie cały pakiet tzn wszystkie wałki ze sprzegłami i trybami.Moim zdaniem nie do zrobienia bez specjalnej blachy z otworami,ktorą sie naklada na walki ,blokuje na nich i wyciąga caly pakiet z bloku skrzyni.O ile rozebranie bez tej blachy jest chyba mozliwe,to montaż bez niej moim zdaniem nie.Bo wszystko trzeba wprowadzac jednoczesnie(6 wałków ze sprzegłami)i to tak by nie zniszczyc lożysk i uszczelnien.
    Ale może kolega fdp.kowal który ma większe doświadczenie w naprawach tych ciągników w Polsce powie czy to jest możliwe bez tego przyrządu.
    Nawet po wyjęciu walków jest problem bo na walku przed sprzegłem C jest koło zębate na smiesznych łożyskach którego nie da sie zdjąc bez specjalnego przyrządu.Chyba że wymienimy pożniej lożyska na nowe... . Ja tam juz wole rozbierac New Hollanda.
  • Poziom 9  
    widzisz czy jest F17 I R7 to juz nie wiem, skrzynia to powershift chyba ze twoje oznaczenia tez gdzies pisza, kalibracji nie robiłem bo nie wiem jak, w ta samodiagnostyke nie potrafie wejsc, ten elektrozawór to sprawdze, o tym wyjmowaniu wałków widziałem w moim manualu co mam na kompie ale jest po anglielsku czyli tylko z rysunków sie czegos dowiaduje, blache to sobie dorobie bo zwymiaruje i laserem mi wytną bo mam mozliwosci a i własciciel ciągnika tez jest slusarzem z 40 letnim stazem na fabryce maszyn górniczych takze cos dorobimy, a powiedz mi w której czesci ciągnika jest ten pakiet bo nie moge załąpac. Czy to jest w tym kawałku co jest do mostu przykrecone czy w tym kawałku co jest zaraz za silnikiem, gdzie najlepiej rozkrecic gada zeby sie do tego dostac, tak jak mówisz tez wole NH bo robiłem w serwisie 2 lata i znam sie troche , jak mozesz to powiedz jak sie robi kalibracje i tą samodiagnostyke to bede walczył i isał co sie dzieje albo jak mowiłem przyslij mi tel na PW to zadzwonie
  • Poziom 10  
    Pytanko takie:

    Co oznaczają błędy:
    E181
    E182
    E184
    E188

    Podczas robienia kalibracji?
    Kalibracja niby przechodzi, ale niepokoją mnie właśnie te błędy które się podczas kalibracji wyświetlają. A w instrukcji ich w ogóle nie ma opisanych.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    To nie sa blędy skrzyni ani jej sterowania ,bo o ile dobrze pamiętam skrzynia konczy sie na 119 a sterowanie na 162.
    181 i182 to błędy ze sterownika hydrauliki zewnętrznej. Oba mowią że któryś zawó nie jest w neutral.
    184 i188 tez pewnie od hydr. ale nie pamietam co. Musial bym przekopac serwisówki ale u nas jeszcze żniwa i czasu brak.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź :)
    Jutro poszukam może gdzieś coś znajdę w innym miejscu w instrukcji.

    Swoją drogą nie uporałem się jeszcze do końca z szarpaniami.

    Ogólnie sprawdziłem:
    zaworki - wszystkie chodzą
    cewki - wszystkie sprawne
    czujniki - prędkości obrotowej (ten od prędkości obrotowej silnika miał wyrwany magnesik)

    Po wymianie czujnika jest lepiej ale nie jest idealnie, dalej szarpie szczególnie odczuwalne jest to na biegach F8 - f14 ( najbardziej agresywna zmiana to F13 - F14 i R6 - R7) biegi od F14 do F18 zmieniają się idealnie.

    Trochę brak mi pomysłów czego czepić się dalej. Tarczki i pompa raczej OK bo na żadnym biegu się nie ślizga. Może coś z olejem nie tak, zalany olejem Gulf 10w30 z Massey Ferguson 1139/1144?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    To napisz jaka to skrzynia biegow i jakie sterowanie Autotronic/Datatronic? Wtedy mozna bedzie zlokalizowac sprzeglo ktore szarpie.Robiles pelna kalibracje?Masz pelna elektronike z samodiagnostyka ,skoro komp.bledy 8-1 i 8-2 z hydro widzi na ECC jako 181/182.Moze samodiagnostyka pozwoli zlokalizowac problem.
  • Poziom 10  
    Skrzynia to AG150

    sterownik wygląda tak:
    MF 8220 - Szarpie skrzynia biegów, brak wspomagania

    Ogólnie to chyba i autotronic i Datatronic bo na słupku komputerek też jest.

    Kalibrację robiłem w level 1.

    O samodiagnostyce nie mogę nic znaleźć
  • Poziom 10  
    Problem z szarpaniem skrzyni biegów został definitywnie rozwiązany.

    Powodem okazały się elektrozaworki (Solenoid Valve), a dokładnie sprężynki które miały za zadanie cofać trzpienie po zdjęciu ciśnienia oleju.

    Sprężynka wywoływała za mały nacisk na trzpień i ten nie cofał się do końca.

    Problem dotyczył 6 z 9 elektrozaworków.

    Po rozciągnięciu sprężynek biegi zmieniają się idealnie. :)


    Dziękuję wszystkim wypowiadającym się w temacie za pomoc.
  • Poziom 1  
    Moglby mi ktos powiedziec gdzie znajduja sie elektrozawary od biegow bo mam ten sam problem szkrzynia biegow szarpie ale tylko na niektorych biegach rewers dziala idealnie, ciagnik po kalibracji skrzyni troche mniej szarpie. Zabral bym sie teraz za elektrozawory ale nie wiem ktore mam sprawdzic z gory dziekuje za odp.