Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kupic samochód do 10000 zł

robsonbolo 19 Gru 2012 14:19 6993 23
  • #1 19 Gru 2012 14:19
    robsonbolo
    Poziom 8  

    Witam mam pytanko chciałbym kupic samochód do 10000 zł. tani w utrzymaniu który mało pali bede nim jezdził do pracy 50 km.Obecnie mam Opla Vectre B z 1998 pojemność 2.0. Ale nim troszke drogo wychodzi dojazd.Myslałem o peugeot 206 albo 307, fiat punto,

    0 23
  • #2 19 Gru 2012 14:48
    misiek-888
    Poziom 33  

    Polecam 206 1.4hdi

    0
  • #3 19 Gru 2012 14:59
    basstec
    Poziom 34  

    Chcesz tanio to benzyna z gazem, sam koszt paliwa podobnie wyjdzie jak w dieslu a nawet troszkę mniej a zakup auta i eksploatacja w sensie napraw czy wymian zużytych podzespołów wyjdzie sporo taniej. Do tego pamiętaj, że nikt nie kupił diesla żeby robić 10tys rocznie więc przebiegi w silnikach wysokoprężnych na pewno sporo wyższe. Niestety w przypadku silników diesla nowszej generacji każda awaria to wydatek już kwot 4 cyfrowych a w końcu wtryski, pompa, turbina czy dwumasa nie są wieczne, będzie je trzeba w końcu wymienić a lepiej żeby nie trafiło na Ciebie.

    Jeżeli vectra jest w dobrym stanie i przyzwoitym przebiegu to załóż gaz, opłaca się uwierz mi, po roku się zwróci. Sam zakładałem 1,5 roku temu do 406 1.8 przy przebiegu 255tyś i chodzi jak brzytwa a jeździ się połowę taniej bądź co bądź dużym i wygodnym autem.

    Z aut do 10tys chyba ja osobiście kupił bym renault megane po fl z silnikiem 1.4 albo 1.6 i zagazować. Części śmiesznie tanie, auto proste i samemu można połowę naprawić pod blokiem tylko trzeba uważać na rudą. Auto przyjemne i wygodne, miałem jedną a teraz mam drugą jako dojeżdżacz do pracy mój a peugeota przejęła żona :), 1.6 8v silnik pali mi w mieście 8-8,5l i się gazować nie opłaca bo dojeżdżam dziennie 15km w dwie strony tylko i za długo bym czekał na zwrot inwestycji.

    0
  • #4 19 Gru 2012 15:41
    robsonbolo
    Poziom 8  

    Ta vectre mam w dieslu to wychodzi troszke drogo.

    0
  • #5 19 Gru 2012 15:51
    basstec
    Poziom 34  

    Ile Ci pali tak średnio jak do pracy latasz? 6-7L? To raczej trasa czy przez miasto musisz się przeciskać?

    0
  • #6 19 Gru 2012 19:43
    robsonbolo
    Poziom 8  

    Pali mi tak koło 7L nie przez miasto.

    0
  • #7 19 Gru 2012 22:28
    basstec
    Poziom 34  

    Jak chcesz jeździć wyraźnie taniej to moim zdaniem tylko benzyna z gazem bo w dieslu poniżej 5 raczej nie zejdziesz chyba, że będziesz się wlókł a nie jechał. Taka meganka poza miastem przy umiarkowanej jeździe tak do 120 spali z 7,5 - 8L gazu, przy tej cenie to 100km robisz za jakieś 22zł + kapke benzyny na odpalanie ale jak dłuższe trasy będziesz robił to koszt jakieś może z 40-50zł na miesiąc. Tyle zużywa mi peugeot zimą a jeżdżony jest praktycznie tylko po mieście więc częściej gaszony i odpalany.
    Nie wiem, może się ktoś inny wypowie ale dla mnie najtańszy w tankowaniu i utrzymaniu jest zagazowana benzyna bo diesel jest tani do pierwszej awarii/zużycia eksploatacyjnego.

    0
  • #8 20 Gru 2012 00:10
    Piotr Turski
    Poziom 8  

    Też tak myślę. Kupić auto z najprostszym benzynowym silnikiem o pojemności 1.4, 8v i szybko przy twoich przebiegach się zwróci instalacja gazowa. Tylko trzeba porozmawiać z gazownikami na temat silnika, bo nie wszystkie konstrukcje się do tego nadają. Najlepiej żeby silnik miał hydrauliczną regulację zaworów i miał odporne zawory na podwyższoną temp. przy gazie. Warto się też zastanowić nad kupnem Daci. Na zachodzie to coraz bardziej popularne auto i nikt się nie przejmuje, że to marka o mniejszym prestiżu. Konstrukcja jest prosta i sprawdzona i dzięki temu mało awaryjna. Za bajery się płaci, a diesel nie jest tani w utrzymaniu ze wzgl na zaawansowaną konsrukcję. Czyli drogie wtryski, dwumasowe koło zamachowe,turbina i to jeszcze ze zmienną geometrią, pompa wysokiego ciśnienia, intercooler, akumulator. Chyba, że kupisz np. auto typu vw polo z dieslem starego typu i nie zajeżdżone. Z gazem jednak będziesz miał auto bardziej dynamiczne i obszerniejsze przy tych samych pieniądzach za paliwo. Warunek jednak to mieć dobrego poleconego instalatora i nie żałować na dobrą instalację, a będziesz napewno zadowolony.Nie kupowałbym auta już z gazem, bo można wdepnąć w założoną nie odpowiednio, a takich nie brakuje.Uważam, że kolega dobrze radzi. Czekamy na twoją decyzję;)

    Edit: Ot choćby coś takiego: Myślę, że coś byś znalazł z tej czy innej marki
    http://otomoto.pl/dacia-logan-2005-rok-1-4-mpi-salon-polska-C26645190.html
    Albo z chwalonym silnikiem 1.6 8v 90kM

    0
  • #9 22 Gru 2012 23:25
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jeśli chcesz zachować gabaryty dotychczasowego auta, to polecam 406 z silnikiem 1,8 116 KM+ LPG. W trasie pali 6,5-7,5 l benzyny (tyle co Twój super diesel), a na dobrej instalacji LPG powinien palić w trasie 8-9l. Niedrogo wyjdzie też Avensis I generacji 1,8 101 lub 110 KM+LPG.
    Jeśli mniejsze auto, to może być Meganka 1,4 16V, Stilo 1,4 16V, Space Star 1,3 16V +LPG.
    Unikaj starego diesla, bo nikt ogarniętego Ci nie sprzeda, tylko jak zaczyna sie sypać, to do "żyda" z nim. Benzynę też trzeba ogarnąć, ale typowe rzeczy można zrobić do 1000zł. W Twoim Oplu (jak domniemam 2,0 DTI) pompa wtryskowa + elektronika zaczyna się od 3000, do tego turbo, EGR, świece żarowe, a i tak 6-7 litrów musi wziąć...

    0
  • #10 23 Gru 2012 21:29
    wiesiu8888
    Poziom 10  

    Piotr Turski napisał:
    Też tak myślę. Kupić auto z najprostszym benzynowym silnikiem o pojemności 1.4, 8v i szybko przy twoich przebiegach się zwróci instalacja gazowa. Tylko trzeba porozmawiać z gazownikami na temat silnika, bo nie wszystkie konstrukcje się do tego nadają. Najlepiej żeby silnik miał hydrauliczną regulację zaworów i miał odporne zawory na podwyższoną temp. przy gazie. Warto się też zastanowić nad kupnem Daci. Na zachodzie to coraz bardziej popularne auto i nikt się nie przejmuje, że to marka o mniejszym prestiżu. Konstrukcja jest prosta i sprawdzona i dzięki temu mało awaryjna. Za bajery się płaci, a diesel nie jest tani w utrzymaniu ze wzgl na zaawansowaną konsrukcję. Czyli drogie wtryski, dwumasowe koło zamachowe,turbina i to jeszcze ze zmienną geometrią, pompa wysokiego ciśnienia, intercooler, akumulator. Chyba, że kupisz np. auto typu vw polo z dieslem starego typu i nie zajeżdżone. Z gazem jednak będziesz miał auto bardziej dynamiczne i obszerniejsze przy tych samych pieniądzach za paliwo. Warunek jednak to mieć dobrego poleconego instalatora i nie żałować na dobrą instalację, a będziesz napewno zadowolony.Nie kupowałbym auta już z gazem, bo można wdepnąć w założoną nie odpowiednio, a takich nie brakuje.Uważam, że kolega dobrze radzi. Czekamy na twoją decyzję;)

    Edit: Ot choćby coś takiego: Myślę, że coś byś znalazł z tej czy innej marki
    http://otomoto.pl/dacia-logan-2005-rok-1-4-mpi-salon-polska-C26645190.html
    Albo z chwalonym silnikiem 1.6 8v 90kM


    Auto 1.4 8v mało spali, a niby ile? 1.4 pali tyle samo co 1.6 i nie znacznie mniej niż 2.0, a wyprzedzić można traktor. :)
    Chyba, że to japoński silnik, który swoje potrafi. :)
    Czekam na odpowiedzi, który 1.4 8v spali mniej niż 7 litrów gazu/100km. :)

    Dodano po 28 [minuty]:

    Sorry, myślałem, że kolega ma 2.0 diesela, więc ja proponuję przyjrzeć się Skodzie Octavii 1.6 8v lub 1.9 SDI najprostszy silnik diesela. Octavia I ma zwykłe zawieszenie, nie żaden aluminiowy badziew; części tanie i mimo swej mocy 75KM obydwie wersje silnikowe mają naprawdę dobre osiągi, tyle że Octavia 1.6 pali 6-7l PB, a 1,9 SDI 4,5-5,5 ON/100km i w tym silniku niezbyt ma co się zepsuć. :)
    Jest jeszcze Octavia 1.6 średnio 105KM pali mniej, a ma lepsze odejście niż BMW 316, pewnie nawet viki 2.0 wymięknie do 100. :)

    Polecam Skodę, mały silnik, pali mało, a auto duże, wygodne i fajnie wygląda. :) Trzeba też wspomnieć o dobrym ocynku.

    0
  • #11 23 Gru 2012 22:16
    basstec
    Poziom 34  

    wiesiu8888 napisał:
    1,9 SDI 4,5-5,5 ON/100km
    Nawet jeżeli uzyskasz takie spalanie jadąc jak emeryt to wyjdzie to tak samo jak spalając 10L gazu a żeby uzyskać taki wynik to trzeba dobrze zapieprzać.

    0
  • #12 23 Gru 2012 23:07
    krocze
    Poziom 25  

    Citroen Xsara 1.4 HDi lub 2.0HDi, ewentualnie najprostszy 1.9SD. W tej cenie dostaniesz rocznik ok 2002-2004. Tanie w utrzymaniu, dobrze wyciszone, dobrze ocynkowane i wygodne auto. Na trasie bez problemu 5 litrów Diesla przy szybszej jeździe. Ewentualnie Lancia Lybra 1.9JTD (piękne wyposażenie, a części tanie od Fiata, jedynie zawieszenie od Alfy trochę kosztowne). Jestem przeciwnikiem gazowania (jeden taki był co gazował i nieciekawie na tym wyszedł...). Jest wiele wad gazowania, jak choćby szybsza korozja układu wydechowego. To co masz włożyć w gaz schowaj i w przyszłości wyremontujesz sobie auto na kolejne kilka lat.

    0
  • #13 24 Gru 2012 11:34
    basstec
    Poziom 34  

    Nowoczesny diesel jest tani do pierwszej naprawy a raczej wymiany którejś z ważnych części w eksploatacji.

    krocze napisał:
    To co masz włożyć w gaz schowaj i w przyszłości wyremontujesz sobie auto na kolejne kilka lat.
    Powiedziałbym, że to co byś wydał na gaz to wydasz więcej na auto z dobrym dieslem. Benzyna + lpg będzie kosztować tyle co diesel a i tak benzyna będzie miała połowę przebiegu tego ropniaka. Sorry...

    krocze napisał:
    Jest wiele wad gazowania, jak choćby szybsza korozja układu wydechowego.
    Ja znam wiele wad diesla, naprawa każdej kosztuje raczej ponad 1000zł i jest nieunikniona :)

    0
  • #14 24 Gru 2012 14:57
    zed71
    Poziom 22  

    jezeli chcesz tanio jezdzić ale "kosztem komfortu" rozważ:
    fiat punto II 1,2 8V
    daewoo lanos 1,5 lub 1,6
    chevrolet kalos lub aveo (ten sam samochod ale inna nazwa) 1,2 72km lub 1,4 83km
    najlepszy byłby aveo- ma prosty silnik (regulacja zaworów jak w maluchu- sruba i nakrętka) i bardzo dobrze sprawuje sie na lpg ;-)
    punto tez jest dobry ale ma regulcje zaworow na plytki ;-)
    lanos to oddzielna sprawa- ;-) calkowity brak "prestiżu ale bardzo tania konstrukcja i "kazdy kowal to naprawi) taka maszynka do jezdzenia ;-)

    1
  • #15 25 Gru 2012 21:29
    tzok
    Moderator Samochody

    Fiat Panda 1.3MJ
    Fiat Punto IIFL 1.3MJ
    VW Polo IV 1.9SDI

    We wszystkich na tej trasie zmieścisz się w 4,5l/100km.

    ...tylko czy oszczędności na paliwie zwrócą koszt zakupu?

    0
  • #16 26 Gru 2012 14:02
    dreadlook
    Poziom 9  

    Może Stilo 1.9JTD? Bardzo małe spalanie, przy lekkiej nodze nawet 4,5l/100km

    0
  • #17 27 Gru 2012 22:47
    przemi3010
    Poziom 9  

    Ja bym proponował renault clio 2 z silnikiem 1.4diesel ma naprawdę kopa mało pali części dostępne i nie drogie i najważniejsze ze nie ma co się psuć.
    Rada taka jedna co na pewno się opłaci to auto z jak najmniejszym przebiegiem.
    Powiedz więcej czego wymagasz czy to ma być auto rodzinne, czy też chcesz jeździć nim na wakacje idt?

    0
  • #18 27 Gru 2012 23:04
    tzok
    Moderator Samochody

    przemi3010 napisał:
    Ja bym proponował renault clio 2 z silnikiem 1.4diesel
    ...nie było takiego.

    0
  • #19 27 Gru 2012 23:09
    przemi3010
    Poziom 9  

    tzok napisał:
    przemi3010 napisał:
    Ja bym proponował renault clio 2 z silnikiem 1.4diesel
    ...nie było takiego.


    Przepraszam, racja chodziło mi o silnik 1.5 dci

    0
  • #20 27 Gru 2012 23:24
    krocze
    Poziom 25  

    Jednostka 1.5 dci jest mimo małych gabarytów wysoce awaryjna..., a co do 1.4 to zapewne myślałeś o 1.4HDi

    0
  • #21 28 Gru 2012 08:45
    wichurewicz
    Poziom 24  

    przemi3010 napisał:
    Rada taka jedna co na pewno się opłaci to auto z jak najmniejszym przebiegiem.

    Handlarz ustawi przebieg jaki tylko sobie zażyczysz, nawet 170 000 km dla dziesięcioletniego diesla. Klient nasz pan.

    Przebieg wyświetlany na zegarach nie ma obecnie żadnego znaczenia, to tylko cyferki.

    0
  • #22 28 Gru 2012 09:02
    Jap
    Poziom 28  

    basstec napisał:
    Nowoczesny diesel jest tani do pierwszej naprawy a raczej wymiany którejś z ważnych części w eksploatacji.


    Ty chcesz nowoczesnego diesla za 10kPLN kupić? Buhahahaa...

    W tej sumce to tylko technologicznie stare diesle - ale to raczej zaleta niż wada bo właśnie w nowoczesnych dieslach ma się co psuć. Jak masz pompę, tudzież pompowtrysk to jeszcze nie ma tragedii. Z tym, że takie bryki mają już nalatane po 300 - 500kkm (pomimo, iż każdy ma na liczniku 194kkm :) )

    Oszczędnie to
    - VW LUPO 1,2L - poniżej 4l/100km ON
    - Pikociento z LPG :o)

    p.s. sprawdź sobie tą Vectrę - miałem takie cudo 6lat temu i spokojnie schodziłem poniżej 6l/100km.

    0
  • #23 28 Gru 2012 15:25
    basstec
    Poziom 34  

    Jap napisał:
    Ty chcesz nowoczesnego diesla za 10kPLN kupić?

    Nowoczesny diesel koleżko ignorancie to np. HDI, DCI, JTD i wyobraź sobie, że można za 10tyś kupić auto z takim silnikiem. Nie porównuj tutaj TDI bo VW jest lata za francuzami i włochami i może po własnych doświadczeniach z polecanym bolidem stwierdzasz, że to nowoczesny diesel nie jest i tu Ci przytaknę.

    0
  • #24 08 Sty 2013 20:04
    robsonbolo
    Poziom 8  

    Witam zakupiłem CITROENA XSARE 1.6 KAT z 2001 r.

    0