Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw t5 2.5 tdi PD - nie pali

fisio 19 Gru 2012 16:22 6897 14
  • #1 19 Gru 2012 16:22
    fisio
    Poziom 13  

    Witam, t5 2004r 2.5 TDI R5 PD. Po wymianie wałka rozrządu i o ringów na pompo wtryskach nie pali.
    Nie puszcza żadnego dyma, czyli paliwo nie idzie na tłoki. Odpala tylko na plaku.
    Ciśnienie na pompie tandem jest dobre przy kręceniu rozrusznikiem 1 bar, na plaku 8 bar. Tak wiec pompo wtryski paliwo mają, tylko dalej nie puszczają.
    W sterowniku nie ma żadnych błędów. Synchronizacja wałka na plaku wynosi -3.
    Obroty silnika na rozruszniku dochodzą do 210 obr/min
    Zastanawia mnie ta synchronizacja wałka, jaka wartość jest dopuszczalna przy odpalaniu. Jak zaczynam kręcić rozrusznikiem to synchronizacja jest +10 i szybko spada do -3.
    Proszę o pomoc co jeszcze można sprawdzić i co może być przyczyną?

    Dodano po 41 [minuty]:

    Zbadałem miernikiem na podpiętej wiązce 0V na pompo wtryski. Sterownik nie wysyła żadnych sygnałów na pompki.

    0 14
  • #2 19 Gru 2012 18:42
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Błędy? Bez czujnika wałka pali?

    0
  • #4 20 Gru 2012 13:22
    fisio
    Poziom 13  

    Czujnik wałka jak jest odpięty to pali. Na blokady nie został ustawiony gdyż nie posiadam takich a nowy zestaw kosztuje 1100 PLN i jeszcze do tego trzeba silnik wyciągnąć i skrzynie odkręcić. Ciekawi mnie ile ma mieć w 4 kanale na synchronizacji podczas odpalania. Gdybym miał jakiś punkt odniesienia to można trochę poprzestawiać na górnym kole.

    0
  • #6 20 Gru 2012 18:07
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Błąd synchronizacji dlatego pali bez czujnika.

    Ustaw rozrząd.

    0
  • #7 20 Gru 2012 18:52
    trans-serwis
    Poziom 39  

    fisio napisał:
    Ciekawi mnie ile ma mieć w 4 kanale na synchronizacji podczas odpalania.
    Tolerancję masz podaną w VCDS-ie.
    fisio napisał:
    Gdybym miał jakiś punkt odniesienia to można trochę poprzestawiać na górnym kole.
    Bez blokad nie do zrobienia. Szukaj wrsztatu z blokadami.

    0
  • #8 14 Lut 2013 18:47
    fisio
    Poziom 13  

    ustawiony bez blokad, już dawno na Ukrainie jest. pozdrawiam

    0
  • #9 16 Paź 2014 20:55
    klosek6
    Poziom 13  

    I jak ustawałeś bez blokad ? też robię takie auto i nie chce odpalić

    0
  • #10 16 Paź 2014 20:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    klosek6 napisał:
    I jak ustawałeś bez blokad ? też robię takie auto i nie chce odpalić


    NIE DA SIĘ.

    Musisz mieć blokadę żeby koło wałka dokręcić, a drugą aby impulsator ustawić.

    I dokręć bez blokad 150 Nm i jeszcze 90 stopni.

    0
  • #11 28 Paź 2014 22:32
    fisio
    Poziom 13  

    Ja zrobiłem, bez blokad, dokładnie juz nie pamiętam jak to było. Jak pali bez czujnika to możesz mieć wałek obrucony.

    1
  • #12 28 Paź 2014 22:40
    T5
    Admin grupy Samochody

    fisio napisał:
    Na blokady nie został ustawiony gdyż nie posiadam takich a nowy zestaw kosztuje 1100 PLN i jeszcze do tego trzeba silnik wyciągnąć i skrzynie odkręcić
    Nie trzeba wyciagać silnika i odkręcać skrzyni. :)

    -1
  • #13 28 Paź 2014 22:44
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 11 Sie 2017 12:59
    Thadeuss1
    Poziom 11  

    Witam wszystkich
    Mam podobny problem z vw T5 2.5 tdi BNZ
    Auto przyjechało z uszkodzonym silnikiem założony został identyczny silnik BNZ cały kompletny
    Jedynie pompowtryskiwacze zostały przełożone ze starego
    Odpala jedynie na plaku brak oznak życia tzn dymu paliwo dochodzi
    Po podłączeniu komputera brak błędów
    Synchronizacja jest zarówno z podpiętym czujnikiem wałka jak i bez nie odpala
    Dawki wtrysków podczas kręcenia rozrusznikiem 0.00mg/h

    Może ktoś coś podpowie bo już ręce opadają.

    2
  • #15 03 Lip 2018 16:41
    blazko_
    Poziom 1  

    Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem dokładnie jakie pozostałe ale wszystko pod pokrywą zaworów wygląda jak prawie nowe - bez rys, przetarć czy przygrzań.

    Błędy przed robotą były następujące:

    Adress 01: Engine
    16502 - Engine coolant Temp Sensor (G62); P0118 - 000 - Signal too High - Intermittent
    18359 - Radiator Fan 2 ( V177); P1951 - 000 - Movement Restricted . Jammed - Intermittent
    18358 - Radiator Fan ( V7); P1950 - 000 - Movement Restricted . Jammed - Intermittent
    16705 - Engine speed sensor (G28); P0321 - 000 - Implausible signal - Intermittent
    18357 - Control Module 2 for Coolant Fan; P1949 - 000 - Defective - Intermittent
    16685 - Cylinder 1; P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster; P1654 - 000 - Intermittent

    Adress 03: ABS Brakes
    00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear left (G46); 003 Mechanical Failure - Intermittent
    01130 - ABS Operation; 008 - Implausible signal

    Adress 17: Instruments
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17); 30-00 Open or Sshort to Plus
    00498 - Speed/Distance Recorder (G24); 49-00 No communication (jest tachograf w aucie, obecnie zamiast przebiegu jest na liczniku ---- oraz świeci się T na blacie)


    Zrobiłem następujące kwestie:

    1. Ponowne ustawienie wałka rozrządu - wałek w stanie bardzo dobrym, bez przetarć czy przypaleń (ustawienie zrobiłem na blokady - krzywki skierowane ku górze na cylindrze przy blokadzie, nacięcie na kole sygnalizacyjnym na równo z płaszczyzną głowicy, nowa śruba i zabierak z aso - dokręcona na 150Nm plus 90stopni, wykasowany luz mimośrodem - obrócony w lewo palcem do lekkiego oporu i dokręcenie śruby 20nm plus 90 stopni). Dużych różnic nie było z tym jak ktoś to zrobił poprzednio wiec chyba nie mogłem tego zrobić źle mając blokady?
    3. Uszczelnienie pokryw na wałku rozrządu (takie aluminiowe na końcach wałka - z tego najwięcej ciekło bo poprzednik nie dał żadnego uszczelniacza) i pokrywa rozrządu oryginalna ta co była (uszczelki samej nie idzie wymienić) wiec trzeba było zostawić to co było.
    2. Wymiana pompy wody
    3. Wymiana świec żarowych
    4. Wymiana wkładu turbiny - miała już spory luz - jest nowa wyważona fabrycznie
    5. Wtrysków nie wyjmowałem ale sprawdziłem ustawienie - dokręcone na maksa jak krzywka dociska dany wtrysk i poluzowanie o 180 stopni
    6. Komplet filtrów/płynów itp.
    7. Termostat

    Odpowietrzyłem pompę VCDS'em (pompą ze zbiornika) kilkukrotnie - niestety nie pali - nawet przy kręceniu rozrusznikiem nie czuć spalin z wydechu wiec wygląda że paliwo nie dochodzi do cylindrów.

    Błędy z VCDS'a jakie są:
    Adress 09: Cent. Elect.
    01299 Diagnostic Interface for Data Bus (J533); 013 - Check DTC Memory
    01331 - Door Control Module; 004 No Signal/Communication (tu jasność bo mam po rozłączane na drzwiach kierowcy kostki)

    Adress 17: Instruments
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17); 30-00 Open or Sshort to Plus
    00498 - Speed/Distance Recorder (G24); 49-00 No communication (jest tachograf w aucie, obecnie zamiast przebiegu jest na liczniku ---- oraz świeci się T na blacie)

    Adress 19: CAN Gateway
    01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)

    To tyle jeśli chodzi o błędy. Wentylator również chodzi cały czas na max obrotach - podobno to kwestia nie działającego sensora temperatury - jak sprawdzić sam sensor czy jest okej?

    Ponadto auto scan na VCDS nie działa (can not ready) - czy to normalne dla T5 2004r?

    Może ktoś podpowie/pomoże gdzie szukać przyczyny.
    Pozdrawiam

    0