Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 elektronika Lovato - Awaryjne odpalanie na LPG

19 Gru 2012 18:27 8889 10
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam taki problem wysiadła mi pompka paliwa w citroenie C5. Mam założoną instalację sekwencyjną lovato. Moje pytanie brzmi następująco: Czy da się odpalić awaryjnie na gazie kiedy silnik jest zimny. Muszę jakoś oszukać komputer od LPG. Jestem daleko od domu. Proszę o wyrozumiałość moderatorów. Jak oszukać elektronikę? gdzie jest czujnik temperatury bo to on chyba decyduje od jakiej temperatury się przełącza. W reduktorze raczej nie ma czujnika owszem dochodzą 2 kable do niego ale raczej to jest elektrozawór ponieważ na tej kostce pisze 12V oraz jest oznaczenie biegunowości +,-. Proszę o szybką odpowiedz
  • MetalWork
  • Poziom 19  
    Przed włączeniem zapłonu wciśnij i trzymaj guzik od przełączania BP/LPG aż do odpalenia auta (trzymając cały czas guzik włącz zapłon i próbuj odpalić)
  • Poziom 14  
    Nie działa ten sposób nie wiem dlaczego kiedy trzymam cały czas przycisk i rozrusznik kręci to cyklicznie gasną i świecą diody na panelu od gazu. Proszę o pomoc już nie mam siły pasuje wrócić na święta. W dodatku okropne zimno na polu.
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    to po włączeniu zapłonu puść przycisk. Albo puść w momęcie gdy na panelu bedzie sie świeciła dioda od LPG. Powinno pomóc
  • Poziom 14  
    Auto odpalone w trochę nietypowy sposób ponieważ kupiłem dużego plaka do tapicerki i to kolektora ssącego za filtrem powietrza rozpylałem preparat. Silnik pracował normalnie na plaku do momentu złapania temperatury. Jak złapał temperature to przełączył się na LPG. Tylko teraz mam kolejny problem ponieważ silnik "pluje" olejem przez bagnet i to dość mocno. Po odkręceniu korka to ciśnienie wydostaje się i jest ok ale po zakręceniu jest dalej to samo. Pomocy o co chodzi?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Magik jesteś! Szacun!

    To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą.
    P. S. Nie wiązałbym ewentualnego uszkodzenia uszczelki z tak dziwnym sposobem odpalania silnika. Prędzej mogłoby dość do rozerwania kolektora bo w sprayu czynnikiem napędowym jest propan-butan. Następnym razem użyj dezodorantu. :D
  • Poziom 14  
    Autko naprawione. Wymieniłem pompkę paliwa. Z olejem też wszystko ok zrobiłem tak jak kolega napisał odkręciłem korek i po 30 min pracy silnika wszystko wróciło do normy. Może to głupio że rozwiązuje kilka problemów w jednym temacie ale nie będę zaśmiecał i zakładał kolejnego. Teraz sprawa dotyczy cały czas pracującej pompki nawet kiedy auto pracuje na LPG. Wyczytałem gdzieś w sieci że pompka musi pracować cały czas ponieważ obieg benzyny chłodzi wtryskiwacze benzynowe. Ale tutaj pojawia się kolejne pytanie po co mają pracować wtryskiwacze benzynowe skoro silnik jest zasilany LPG??? oraz kolejna sprawa przy pompce paliwa zamontowany jest przekaźnik w taki sposób że cewka przekaźnika zasilana jest z tego samego obwodu co pompka czyli zawsze jest wyłączana i załączana wraz z pompką natomiast styki robocze Przekaźnika załączają rezystancyjny czujnik poziomu benzyny w baku (przecięty jeden z 2 kabli od czujnika i podpięty pod styki robocze). Jaką funkcję spełnia takie podłączenie przekaźnika? Gaz zakładany w autoryzowanym serwisie roczniaka.
  • Poziom 34  
    Pompę paliwa odłączam od zasilania po przejściu na gaz już dawno. Powodem jest krótka żywotność pompy w moim Oplu. Pierwsza wytrzymała 40000km. Obieg paliwa nie zawsze chłodzi zamknięte wtryskiwacze. Nieznaczne chłodzenie uzyskuje się w układach z przewodem powrotnym. Jeśli takiego nie ma to pompa tłoczy z baku do baku przez regulator ciśnienia zabudowany w pompie. Przeciąłem dodatni przewód zasilający po przekaźniku pompy i wpiąłem go do normalnie otwartego styku dodatkowego przekaźnika. Cewkę tego przekaźnika podpiąłem pomiędzy dodatni przewód zasilający pompę (od strony głównego przekaźnika pompy), a dodatni przewód zasilający cewkę elektrozaworu LPG. Jeśli elektrozawór gazu jest zamknięty to przekaźnik jest włączony i pompa pracuje. Jeśli zaczyna się praca na gazie przekaźnik dodatkowy wyłącza pompę. Jeśli gazu braknie i instalacja przełącza na zasilanie benzyną, przekaźnik natychmiast włącza pompę i auto jedzie dalej.

    P. S. Niektóre sterowniki sprawdzają pobór prądu przez pompę. Jeśli obwód zostanie przerwany to sterownik zasygnalizuje błąd.
  • Poziom 23  
    Tylko tu musi chyba zastosowac jakis uklad opozniajacy wylaczenie pompy - przy sekwencji jest troche inaczej realizowane przejscie na LPG niz przy 1 i 2 gen.
  • Poziom 34  
    Mam sekwencję Landi Renzo Omegas. Pompę paliwa odłączam w chwili otwarcia zaworu na butli i załączam w chwili gdy zawór się zamyka. Oczywiście dodanie opóźnienia niczego nie pogorszy.
  • Poziom 23  
    To moze w omegasie tak jest bo np.w Zenicie ojca zaraz po odpaleniu slychac jak otwieraja sie elekrozawory i podawane jest cisnienie gazu na listwe wtryskowa- tu na pewno musialbym dac opoznienie czasowe.