Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Orange/TPSA - Własny router ADSL + VOIP, Funpack HD + babcia odcięta od świata..

19 Gru 2012 19:22 3597 3
  • Poziom 1  
    Witam. Problem jest następujący. Nie będę wnikał w paranoiczny system działania tpsa/orange ale... Zmuszony byłem (a raczej moja ciotka z 2 końca kraju) do podpisania aneksu do kończącej się umowy z tpsa/orange. Wybrała pakiet funpack HD w którym telefon działa tylko przez livebox. Orange ma w papierach zapisane iż takowy livebox został dostarczony przez kuriera już w 2009 roku razem z aneksem spisanym z kurierem. Problem w tym, że liveboxa nigdy nie było a tepsa twierdzi że był dostarczony. Do tej pory internet działał na starym modemie usb sagem f@st a telefon tradycyjnie. W tej chwili w lokalu działa jedynie internet (via s@gem) telefon natomiast nie - do jego działania niezbędny jest livebox. W celu uniknięcia płacenia kilkuset złotowej kary, oraz przywrócenia mojej schorowanej babci (mieszkającej z ciotką pracującej cały dzień) możliwości zadzwonienia w razie czego na pogotowie/po pomoc chciałbym podpiąć własny router ADSL z bramką voip. Pytania są do Was drodzy użytkownicy następujące:

    -jakie urządzenie mogę zakupić najtańszym kosztem by działał mi internet + co najważniejsze linia telefoniczna z numerem z tpsa

    -Na jakimś forum czytałem iż TPSA ma zabezpieczenie umożliwiające skonfigurowanie VOIP, telefonu tylko z przypisanym do abonenta liveboxem o danym adresie MAC i że nie da się podpiąć innego urządzenia, czy to prawda?

    -Czy jeśli kupię livebox 2.0 na allegro to będzie to diabelstwo działać (patrz pytanie wyżej)

    -Posiadam również router siemens sx541, ale czytając na jego temat różne wątki nie pokładam w nim nadziei.

    Z Orange dogadać się nie da. Pomożecie babci?


    //Jeśli popełniłem przypadkiem jakiś błąd nie ten dział na forum czy coś to proszę tym razem admina o nie kasowanie, zamykaniu topicu ok?
  • Poziom 35  
    Jeżeli twierdzą, że masz liveboxa to poproś o kopię protokołu przekazania sprzętu. Jeżeli jesteś pewny swojego to się boksuj, w końcu to 300 zł.
    Na jakimś forum czytałeś o voipie na liveboksie a nie zweryfikowałeś tego na elektrodzie - błąd - jest na ten temat parę wątków.
    Livebox nie jest dostępny w sprzedaży - jeżeli kupisz gdziekolwiek to możesz być posądzonym o paserstwo :cry: . Jak już cośtam usłyszałeś logowanie do voipa jest po adresie MAC, który musiałbyś podać operatorowi - szybko wyszłoby na jaw, że sprzęt twój nie jest.
    Możesz zastosować jakąkolwiek bramkę voip - login masz podany w umowie. Po hasło niestety musisz dzwonić na infolinię, przyślą mailem.
    A propos babci - pomysł z voipem zamiast telefonu tradycyjnego, zwłaszcza w kontekście ewentualnego pogotowia uważam - delikatnie mówiąc - za nieprzemyślany :|
  • Poziom 10  
    Witam, czy składałeś reklamację w tej sprawie? Czy Twoja ciocia posiada umowę z 2009 roku? Należałoby sprawdzić czy do tej umowy jest dołączony protokół zdawczo-odbiorczy. Jeśli został podpisany pomimo braku Livebox niestety nic nie da się z tym zrobić. Ewentualnie mogę dla Ciebie sprawdzić czy u nas w systemie jest taki protokół podpisany przez Twoją ciocię. Jeśli go nie ma bez problemu wyślę do Ciebie to urządzenie.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    A propos babci - pomysł z voipem zamiast telefonu tradycyjnego, zwłaszcza w kontekście ewentualnego pogotowia uważam - delikatnie mówiąc - za nieprzemyślany :|

    TP/Orange niekoniecznie informuje klientów, że telefon w Fun Packu jest po VoIP. O tym, że na fakturze jest też dodatkowa pozycja "utrzymanie łącza", też nie informują. Niemniej nie ma to wpływu na wysokość kwoty abonamentu, bo zgadza się z wybraną opcją, ale jednak wprowadza niepotrzebne zamieszanie.