Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2007 - 3.0 - Falują obroty, nierówna praca silnika - brak błędów.

19 Gru 2012 21:15 15348 5
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam problem z ducato 3.0 160 KM rok 2007 - z falującymi obrotami.
    Przeczytałem wszystkie posty dotyczące problemu jednak nie uzyskałem rozwiązania problemu.
    a mianowicie :

    już w kilku Ducatach z silnikami 2,2 poradziłem sobie z falującymi obrotami. Zazwyczaj to jest regulator ciśnienia na pompie, jednak w 3.0 sprawa najprawdopodobniej tego nie dotyczy.
    Jak wspominałem auto zaczyna falować po już po chwili pracy ( 2 min od zimnego silnika ), faluje do samego pełnego rozgrzania bardzo podobnie. Jednak ciekawostką jaką zauważyłem jest to, że po odpięciu przepustnicy auto pracuje idealnie, jak wiadomo pokazuje się błąd.
    Po ponownym podpięciu falowanie powraca.
    Auto po przejechaniu odcinak 200 km nie miało żadnych błędów jedynie stałe falowanie.

    odpowiedz:

    Witam nie było mnie jakiś czas, dlatego dopiero teraz odpisuje kolega miał racje, problem tkwił w powietrzu a konkretnie uszkodzona membrana w zaworze EGR, po wymianie na używkę jednak dobrą, autko pracuje znakomicie. Jeszcze raz z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
    Przepustnice te często się psują przede wszystkim pierwszych generacjach tych przepustnic, jednak błąd P0638 jak przy uszkodzonej przepustnicy nie występuje.

    Wartości z diagnostyki, na wolnych obrotach w okresie 2min :
    - zmierzone ciśnienie paliwa: 440-495 bar,
    - zadane ok 470 bar,
    - wydatek wtryskiwanego paliwa zmierzony: 15 - 16,58 Mm3/wtrysk,
    - wtryski ok 1- (0,03) , 2- (-0,12) 3- (-0,53) 4- (0,61).

    Jak by ktoś miał jakiś pomysł to proszę o sugestię?
    Rozwiążę ten problem, tylko wolał bym najpierw zasugerować się waszymi sugestiami.
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 29  
    Lewe powietrze wykluczone?
  • Poziom 7  
    Auto nie było nigdy uszkodzone, wszystko na pierwszy rzut oka wygląda na oryginalne, jednak rzeczywiście oglądnę jutro wszystkie przewody i podzespoły.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Zainteresuj się pomiarem powietrza na przepływce, dlaczego jest go tak dużo na biegu jałowym???

    Ta wskazówka powinna pomóc doprowadzić do celu, poszedłeś w paliwo a nie tędy droga.
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy koledze pomogę ale w mojej firmie są 4 takie ducata 160 multijet i wszystkie miały wymienione przepustnice jeden po 200 tys/km inny nawet po 70 tys/km po prostu mechanizm się rozlatuje w tych przepustnicach . Jednak w wszystkich tych autach błąd silnika się świecił jedno z aut przez tą przepustnice źle nawet paliło bo nie chciała się otworzyć . Wymiana przepustnicy od ducato 180 multijet pomaga problem znika i w żadnym aucie na nowo się nie ukazał .
  • Poziom 27  
    Nie ma jak naprawa i weryfikacja internetowa... ehh