Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektronika anlogowa, cyfrowa, mikrokontrolery.

19 Gru 2012 21:46 1326 5
  • Poziom 2  
    Witam
    Jestem studentem Telekomunikacji na EiTI na PW, stąd moja obecność tutaj.
    Na zajęciach puki co mamy naraznie dużo rzeczy teoretycznych i ogólnych nie związanych z kierunkiem, ja natomiast już chciałbym się zająć elektroniką praktyczną. Jedyne co mamy praktyczne to Podstawy pomiarów, zabawy z sygnałami, zailacze oscyloskop, chrakerystyka i pomiar sygnałów,
    Więc myslę o zabawie z elektroniką w domu lecz nie wiem od czego zacząć, teraz dużo słyszy się o mirokontrolerach lecz z tego co słyszłem nie powinno się do nich zaczynać, podobno najlepiej jest rozpoczą naukę od układów analogowych pożniej cyfrowych i na końcu mikrokontrolery czy to jest poprawna kolejność ? Jeszcze dodam ze wstydem że praktycznie nie wiem czym się różnią te działy, wydaję mi się że analogowa to połączenie zwykłych kabelków, a układów cyfrowych od mikrokontrolerów praktycznie nie odróżniam, czy mogłby ktoś mi to wytłumaczyć w łatwy sposób i podać przykłady jak można każde z tych układów zastosować zastosować praktycznie (do czego one się przydają, do jakich projektów, urządzeń) ?
  • Poziom 35  
    I właśnie dlatego zaczynacie od teorii :)
    Pomiary ? Ważna sprawa. Oscyloskop musi umieć każdy kto mówi że zna się na elektronice :)
    Bez zasilaczy nie działałoby prawie :) nic.
    Więc ucz się :) "Sztuka Elektroniki" dla mnie super książka trochę po "Amerykańsku" ale dobra.
    Jeśli bardziej ciągną Cię komputery programy itp. to możesz zacząć od mikrokontrolerów i kodu np. TurboPascal na podstawy.
  • Poziom 2  
    Może i bardziej mikrokontrolery ale chyba by wypadało zacząć od analogowej :)