Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT Brava - falują obroty, ciężko pali

krystian750 20 Dec 2012 10:19 5367 19
  • #1
    krystian750
    Level 10  
    Witam! posiadam już 3 miesiąc Fiata Brava JTD 1999 105. Problem polega na tym że jak jest silnik zimny to nie odpala za pierwszym razem. Nie odpala po dodaniu gazu. Czasami odpali bez dodania gazu. Jak już odpali to strasznie falują obroty i mruga "marchewka". Jeśli się doda gazu obroty wyrównują się i wszystko jest ok.
    - zrobiłem test przelewowy - bardzo mało oddaje ropy na przelewy i prawie idealnie równiutko,
    - filtr paliwa wymieniony - pełno było jakiegoś szlamu, brudu, oprócz tego sprzęgło całe, wahacze przód, cały komp. rozrząd, rolka napinacza,
    - na ciepłym pali dobrze, minimalnie przy faluje.

    Wydaje mi się że może się zapowietrza układ, ponieważ jak ściągałem wężyki od tego ustrojstwa gdzie idzie wężyk od przelewów to w ogóle tam ropy nie było oczywiście na zimnym silniku.
    Alternator jest w porządku ponieważ odpalałem bez paska to tez falowały, gdy falują to licznik przygasa. Wszystkie przekaźniki są przesmarowane kontaktem, te pod schowkiem i przy jednym z przekaźników był spalony bezpiecznik wymieniłem na nowy. Zero poprawy.
    Na zimnym silniku troszkę kopci. Proszę Was o pomoc. Jak będzie potrzeba to nagram filmik jak to wygląda. Pozdrawiam.
  • #2
    mateusz726642
    Level 16  
    Sprawdź świece żarowe.
  • #3
    krystian750
    Level 10  
    mateusz726642 wrote:
    Sprawdź świece żarowe.

    świece są wszystkie nowe i wszystkie grzeją. Jak któraś nie grzeje to jest sygnał na liczniku jak któraś nie działa.
  • #4
    mateusz726642
    Level 16  
    Możliwe że wtrysk któryś leje
  • #5
    krystian750
    Level 10  
    mateusz726642 wrote:
    Możliwe że wtrysk któryś leje



    Wtryski sprawdzone! żaden nie leje za dużo niż powinien. Jak sprawdzić regulator ciśnienia czy jest dobry ?
  • #6
    mateusz726642
    Level 16  
    pod komputer jechać.
  • #7
    krystian750
    Level 10  
    Wynik z kompa:
    -czujnik pedału przyspieszenia 2
    -przekaźnik główny
    -czujnik temp. powietrza
    -ciśnienie doładowania
    -przepływomierz
    -EGR


    To tak: wszystkie przekaźniki zostały zostały przepryskane kontaktem, czujnik temp, powietrza i doładowania wyczyszczony,, przepływomierz podmieniony, EGR zaślepiony.

    I dalej to samo..


    Usunełem jedną usterkę z zapowietrzaniem się, wężyk był spękany i paliwo się cofało, to już jest ogarnięte i na ciepłym bardzo dobrze pali. odłączyłem dzisiaj aku na noc żeby kompa zresetować. I zobaczymy co dalej będzie, ciekawe jak odpali rano.. Dam znać jutro.

    Świece spr i grzeją, sprawdzone po prostu pod akumulator i patrzyłem jak się rozgrzewają.
  • #8
    mateusz726642
    Level 16  
    Tylko jak go odpadlisz to do 90 stopni niech wejdzie na niskich obrotach bez dodawania gazu. Wtedy komputer uczy się wszystkiego od nowa.
  • #9
    emeryt2
    Level 42  
    Wstępna pompa w baku się zapowietrza lub syf w odstojniku pompy / obudowa/.
  • #10
    krystian750
    Level 10  
    mateusz726642 wrote:
    Tylko jak go odpadlisz to do 90 stopni niech wejdzie na niskich obrotach bez dodawania gazu. Wtedy komputer uczy się wszystkiego od nowa.


    dzisiaj odpaliłem rano bravke. pochodziła 2 godziny na wolnych jak kolega napisał... i odpala lepiej. ale nadal wydobywa sie niebiesko siwy dym z rury wydechowej do puki silnik nie osiagnie 90 stopni..moze wtryski leja do cylindrów (komory spalania)???
  • #11
    mateusz726642
    Level 16  
    jeżeli nie ubywa płyny ani oleju to możliwe że któryś wtrysk leje.
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    - czujnik pedału przyspieszenia 2 : jest drugi obwód i dopóki działa to nie ma żadnych negatywnych skutków,
    - przekaźnik główny : odpowiedzialny za zasilanie elementów wykonawczych, m. in. wstępnej pompy paliwa,
    - czujnik temp. powietrza : sam z siebie mało istotny ale jest częścią przepływomierza i ma z nim wspólne zasilanie,
    - ciśnienie doładowania : zależnie od przyczyny może być związany z awarią przepływomierza,
    - przepływomierz : zależnie od przyczyny może być związany z awarią czujnika doładowania lub EGR,
    - EGR : zależnie od przyczyny może być związany z awarią przepływomierza.

    Trzy ostatnie błędy są ze sobą ściśle powiązane i mogą być równie dobrze spowodowane usterką turbiny lub nieszczelnością dolotu (np. spadnięciem węża z IC lub dziurą w IC), skorelowany z nimi błąd czujnika temp. powietrza wskazuje jednak na usterkę elektryczną (brak zasilania czujników/uszkodzona wiązka).
  • #13
    krystian750
    Level 10  
    Chłopaki chyba już doszedłem dlaczego tak pali i kopci na zimnym... po prostu któryś wtrysk leje.. ale do komory spalania. ponieważ od 1500 obr/min podczas przyspieszania słychać taki stukot jakby samozapłony(szybsze niż powinny) musze zrobić test przelewowy i wyjdzie na to że z tego co najmniej wraco to leje do komory spalania?
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    krystian750 wrote:
    po prostu któryś wtrysk leje.. ale do komory spalania
    ...a gdzie miałby lać? Wtrysk leje = nieprawidłowo rozpyla paliwo, zamiast mgły daje strumyk paliwa.
  • #15
    robert199
    Level 21  
    przez test przelewowy dowiesz sie tylko czy przelewy sa sprawne.
    To czy rozpyla prawidłowo paliwo niestety dopiero o wyciągnięiu wtrysku.
    Le w twoim przypadku wydaje mi sie, ze winny jest EGR.
    Wnioskuje to po tym jak piszesz, że podczas falowania przygasaja światła, Zasilanie EGR jest to samo co temp powietrza i czujnik cisnienia doładowania.
    Odłączaj po kolei czujniki może na któryms jest zwarcie.
    Pozatym albo zaopatrz sie w kabel KKL i sam zdiagnozujesz wartosci rzeczywiste, albo udaj sie do dobrego warsztatu, gdzie nie tylko umią odczytywac błędy.
    W tym sterowniku można za pomoca korekty wtrysku wytypować wtrysk do remontu
    Temat jest niestety rozległy.
    moze byc jeszcze regulator cisnienia na listwie, falujące obr. moga bys spowodowane przepływomierzem
  • #16
    krystian750
    Level 10  
    Witam! uporałem się z falowaniem.. dolałem dodatek do paliwa tzw. do czyszczenia wtryskiwaczy i silnik dobrze zapala :) Nie faluje już na wolnych. Lecz dymienie pozostało lecz mniejsze. lepiej zaczął przyspieszać i wogóle.
    Tylko jest problem bo podczas przyspieszania od 1500 obr/min słychać takie metaliczne stuki, samozapłony(wcześniej niż powinny)?
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    krystian750 wrote:
    podczas przyspieszania od 1500 obr/min słychać takie metaliczne stuki, samozapłony
    To jest silnik diesla, tam jedyny rodzaj zapłonu jaki występuje to samozapłon ;) dlatego właśnie inaczej ten silnik nazywany jest silnikiem z zapłonem samoczynnym... wymyśl więc inną teorię albo poproś kogoś bardziej doświadczonego/mechanika, żeby przejechał się tym samochodem i sam ocenił. Silniki JTD mają dość charakterystyczne brzmienie.
  • #18
    krystian750
    Level 10  
    Ale jeśli wtrysk leje puszcza do komory spalania.. to na teście przelewowym to wykaże?? Bo to przez to może stukać i dymić na zimnym..Czyć nie dopaloną ropą.

    - rozrząd sprawdzony, czyli któryś wtrysk. bo na jałowym nic nie stuka.
  • #19
    kortyleski
    Level 43  
    Przelew na tych wtryskiwaczach za wiele nie pokaże, od tego jest stół probierczy. A dalsza kontrola to podgląd parametrów silnika, ze zrozumieniem...
  • #20
    krystian750
    Level 10  
    Witam! temat rozwiązany.! Kupiłem 2 wtryski od ALFY ROMEO i podmieniłem pod te podejrzane i wszystko wróciło do normy i tak jak powinno być. dzięki wszystkim za pomoc . pozdrawiam