Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

praca skrzyni biegów ciepłej i zimnej

passatwałcz 07 Feb 2005 15:53 5370 16
  • #1
    passatwałcz
    Level 15  
    witam to znowu ja se swoim kadetem 1,6d zauwazyłem cos dziwnego,jak silnik zimny to biegi wchodzą ok,jak bardzo ciepły po trasie to jest problem zeby wbic wsteczny i ciezej wchodzi jedynka, tak jakby trzeba było niaciągnąc linke sprzegła,czy naciagniecie rozwiąze problem?
  • #2
    Los_sandalos
    Level 27  
    Powodem jest zbyt gęsty olej w skrzyni. W R19 mam hipol i jest tak samo. Problem w tym, że mniej lepkie oleje są pierońsko drogie.
  • #3
    Slawek J
    Level 30  
    Mysle ze to nie wina oleju bo gdyby tak bylo to przy zimnym silniku bys mial problem z biegami. Winne sa tu podejrzewam synchronizatory gdyz jak mysle przebieg w tym aucie jest juz znaczacy. Powinien pomoc gesciejszy olej do skrzyni.
  • #4
    citron_bx
    Level 14  
    podreguluj linkę sprzęgła za mały luz
  • #5
    Los_sandalos
    Level 27  
    Faktycznie za szybko przeczytałem i opacznie zrozumiałem - jak biegi nie wchodzą na zimnym a wchodzą na gorącym to byłby to zagęsty olej ale jak jest odwrotnie to chyba nie jego wina.
  • #6
    jaceksu25
    Level 19  
    Mysle ze to wina oleju, zmien na nowy jezeli nie byl dawno zmieniany lub na bardziej gesty.
  • #7
    cobraa
    Level 27  
    Panowie co ma olej do wbijania biegow he? Skrzynia bedzie sucha a one beda wchodzic paluszkiem !!! Synchronizatora nie ma na wstecznym !!! Prawdopodobnie Teoretycznie sprzeglo nie powinno miec na to wplywu czyli roznice w wbijaniu na cieplym lub zimnym. Radze sprawdzic i ewentualnie wyregulowac biegi na mechanizmie zewnetrznym zmiany biegow a to dlatego ze na zimnym wszystko jest sztywne a na cieplym poduszka silnika troszke zmiekknie i silnik np bardzo minimalnie sie pochyli w ktoras strone i juz jest problem z wbiciem tego biegu gdyz jest wlasnie na takim pograniczu wbicia i niewbicia a gdy silnik sie ciut pochyli zwiazku z miekksza poduszka ktora sie rozgrzala od silnika wtedy probem sie uwidacznia. Najpierw sprawdzic to i wyregulowac a potem sie martwic co dalej
  • #8
    jaceksu25
    Level 19  
    cobraa wrote:
    Panowie co ma olej do wbijania biegow he? Skrzynia bedzie sucha a one beda wchodzic paluszkiem !!! Synchronizatora nie ma na wstecznym !!! Prawdopodobnie Teoretycznie sprzeglo nie powinno miec na to wplywu czyli roznice w wbijaniu na cieplym lub zimnym. Radze sprawdzic i ewentualnie wyregulowac biegi na mechanizmie zewnetrznym zmiany biegow a to dlatego ze na zimnym wszystko jest sztywne a na cieplym poduszka silnika troszke zmiekknie i silnik np bardzo minimalnie się pochyli w ktoras strone i juz jest problem z wbiciem tego biegu gdyz jest wlasnie na takim pograniczu wbicia i niewbicia a gdy silnik się ciut pochyli zwiazku z miekksza poduszka ktora się rozgrzala od silnika wtedy probem się uwidacznia. Najpierw sprawdzic to i wyregulowac a potem się martwic co dalej


    Bardzo duzo ma do tego. Pokaz mi taka skrzynie ktora bedzie sucha i biegi paluszkiem wlaczysz. Synchronizator to urzadzenie cierne, a gdzie jest tarcie tam musi byc smarowanie.
    Silnik sie pochyli, hm... a tam nie jest przypadkiem dzwignia zmiany biegow polaczona linka ze skrzynka? A jezeli chodzi o sprzeglo to by nastepowalo odwrotne zjawisko, to by sie dzialo na zimnym silniku te utrudnione wlaczanie.
  • #9
    zenek1
    Level 18  
    A ja tak miałem w Passacie. Na zimno wchodzą, po nagrzaniu dopiero po dopasowaniu obrotów silnika gazem do prędkości i biegu. Mechanik na to 'skrzynia pada, jeździć aż się rozsypie'. Kupiłem sprzęgło, przy wymianie okazało się, że docisk zjechany i tarcza pęknięta. Teraz chodzi jak nowy.
  • #10
    passatwałcz
    Level 15  
    wiec tak ciekawe jest to co piszecie wiec dodam cos czego moze nie dodałem,jak jest ciepły to jak juz wbije wsteczny lub jedynke to czuje ze sprzegło juz łapie tzn zaczynam sie toczyc tak jakby zabrakło przestrzeni pod pedałem dlatego pomyslałem o naciągnieciu linki,co o tym myslicie?
  • #11
    Stefanek1
    Level 26  
    I dobrze myślisz.
    Masz za długą linkę i nie wysprzęglasz do końca sprzęgła, podczas zmiany biegów i najbardziej widać to na wstecznym.
    Skrócić linkę lub wydłużyć pancerz. Wyregulować.
    Pozdr.
  • #12
    jaceksu25
    Level 19  
    passatwałcz wrote:
    wiec tak ciekawe jest to co piszecie wiec dodam cos czego moze nie dodałem,jak jest ciepły to jak juz wbije wsteczny lub jedynke to czuje ze sprzegło juz łapie tzn zaczynam się toczyc tak jakby zabrakło przestrzeni pod pedałem dlatego pomyslałem o naciągnieciu linki,co o tym myslicie?


    Bylo trzeba odrazu o tym mowic :-)
  • #13
    citron_bx
    Level 14  
    skróć linkę za mały luz między tarczą a docisiem sprzęgła przez to masz problem z włanczaniem tych biegów bo jedynka i wsteczny nie posiadają synchronizatorów
  • #14
    zenek1
    Level 18  
    Sprawdź czy w swoim Kadtecie masz linkę, a może jest sterowane hydraulicznie:)
  • #15
    passatwałcz
    Level 15  
    jest linka,wystarczy naciagnąc i po kłopocie?tak myslałem ale chciałem sie upewnic,linka niedawno była wymieniana wiec liczyłem na dobre wyregulowanie ale moze się wyciągnęła.Tylko dziwiłem sie ze problem jest na ciepło.stąd mój niepokój.Dzięki pozdrawiam
  • #16
    cobraa
    Level 27  
    Oczywiscie ze beda wchodzic ci biegi lekko nawet jak jest malo oleju i to wkazdej skrzyni. Sprzeglo jest wysoce prawdopodobne a ta skrzynia nie ma linek wiec pochylania moze tez miec wplyw wiec dalej obstaje przy swoim drogi jaceksu25
    czy jak ci tam.....

    Dodano po 2 [minuty]:

    Myslalem ze poruszasz swoj problem bo cos zaczelo sie pojawiac ale skoro ktos wymienial linke i po tym zaczelo cos niepokojacego se pojawiac wiec ....
  • #17
    passatwałcz
    Level 15  
    dzięki za wszystkie cenne wskazówki,pozdrawiam!