Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

paput1987 20 Gru 2012 18:49 7782 18
  • #1 20 Gru 2012 18:49
    paput1987
    Poziom 12  

    Moje pytanie brzmi: jak sprawdzić czy czujnik temperatury gazu jest w porządku?
    Jest to ten czujnik Boscha (to zarazem czujnik temperatury i ciśnienia)
    moje auto przy temperaturze 57 stopni Celsjusza na parowniku ma temperaturę gazu wynoszącą 0 stopni. Nie wydaje mi się to być normalne. Objawy są takie że dopóki auto nie rozgrzeje się d 90 stopni szarpie i nierówno pracuje jedynie na LPG.

    badam wiele opcji ale ta mnie nurtuje najbardziej, jak go mogę sprawdzić?

    parownik: Zavoli Zeta S
    wtryski: Reg Fast
    komputer: Sequel
    http://photos04.istore.pl/6349/photos/big/11623291.jpg

    0 18
  • #3 20 Gru 2012 23:09
    manio123
    Poziom 34  

    Czujnik temperatury to termistor NTC o rezystancji ok 5,7 kOhma dla 20*C. Sprawdź czy kabelek nie urwany lub zwarty bo wtedy może właśnie wskazywać głupoty. Można też zastosować zewnętrzny czujnik temperatury gazu w trójniku pomiarowym zamiast wątpliwego pomiary na filtrze.

    0
  • #4 20 Gru 2012 23:18
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Czujnik temperatury to termistor NTC o rezystancji ok 5,7 kOhma dla 20*C. Sprawdź czy kabelek nie urwany lub zwarty bo wtedy może właśnie wskazywać głupoty. Można też zastosować zewnętrzny czujnik temperatury gazu w trójniku pomiarowym zamiast wątpliwego pomiary na filtrze.


    Jest gdzieś na allegro np do kupienia taki czujnik na trójniku?

    0
  • #5 20 Gru 2012 23:48
    manio123
    Poziom 34  

    Najpierw sprawdź czy to sprawa czujnika bo mogą być inne powody. Masz omomierz ? To sprawdź rezystancję czujnika , opis pinów do rysunku :
    1.masa
    2. czujnik temperatury
    3.+5V
    4. sygnał wyjściowy ciśnienia

    Czujnik temperatury sequel znajdź googlując ,ale najpierw sprawdź zanim zaczniesz dłubać bez sensu. Jeśli nie rozumiesz mojej porady to daj sobie spokój bo zepsujesz instalację i narazisz się na większe koszty niż wizyta u gazownika. Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

    0
  • #6 21 Gru 2012 14:03
    paput1987
    Poziom 12  

    Witam panowie i dziękuje za zainteresowanie tematem, wszystko wskazuje na to ze to jednak nie ten czujnik jest wadliwy tylko czujnik temperatury parownika.

    Zmierzyłem przed chwilą temperatury:

    przy -12 stopniach na dworze
    mam:
    -28 temperatura parownika
    -17 temperatura gazu


    Coś dużo zaniża czujnik temp parownika, czy to może byc przyczyną moich kłopotów?

    http://s2.postimage.org/5dq1zthqw/tmperatura.jpg

    Dodano po 2 [godziny] 50 [minuty]:

    Panowie zrobiłem kilka pomiarów korekt krótkich lambda poprzez VAG
    silnik przerywa i telepie na LPG.


    Na Pb - korekty na +
    Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

    na LPG - korekty bardzo ubogo po -25%

    Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

    a tak to wygląda po przełączeniu u mnie jakaś masakra...
    Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

    0
  • #7 21 Gru 2012 14:27
    gimak
    Poziom 37  

    Nie mam możliwości sprawdzenia jak te odchyłki wyglądają u mnie, bo akumulator w lapku wystarcza na 5 min. pracy, a garaż obecnie mam bez światła.
    Przy takiej odchyłce temperatury reduktora od temperatury rzeczywistej, do przełączenia na LPG dochodzić musi z dużym opóźnieniem - przy dużo wyższej temperaturze silnika.
    Nie wiem jak to wygląda w innych instalacjach, ale w Prinsie (na tyle, na ile, znam tą instalację) wyglądałoby to tak. Przy zaniżonej temperaturze gazu, komp gazowy (nie wie, że temperatura jest zaniżana) skracałby czas wtrysku gazu w stosunku do wyliczonego przez komp benzynowy, ale ten "błąd" zaraz skorygowałby (przez sprzężenie zwrotne) komp benzynowy wydłużając czas wtrysku benzyny i w sumie dla użytkownika ta niedogodność byłaby w sumie niezauważalna. Jedynie to by się uwidoczniło w kompie gazowym na wielkości parametru LPG_cor, a w kompie benzynowym w większej korekcie długoterminowej. Problemy by się zaczęły gdyby wielkość tej korekty zaczęłaby być niestrawna.

    0
  • #8 21 Gru 2012 15:57
    manio123
    Poziom 34  

    Temperatura parownika ma tylko wpływ na punkt przełączania i jak pisał gimak , jeśli zaniża to nie ma to negatywnego wpływu. Ustaw wyższą temperaturę przełączania bo to marny sterownik, ma słabe korekcje od temperatury . Coś Ci nie wyszedł post? Co chciałeś pokazać ?

    0
  • #9 21 Gru 2012 16:19
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Temperatura parownika ma tylko wpływ na punkt przełączania i jak pisał gimak , jeśli zaniża to nie ma to negatywnego wpływu. Ustaw wyższą temperaturę przełączania bo to marny sterownik, ma słabe korekcje od temperatury . Coś Ci nie wyszedł post? Co chciałeś pokazać ?


    tak wygląda u mnie praca sond lambda
    na lpg mają po -25 czyli ubogo
    a na Pb sporo na plusie czyli bogato

    i jeszcze wstawiłem obrazek w którym pokazane jest co sie dzieje tuż po przełączeniu na LPG

    zalewa mi silnik gazem? co robic?

    Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny Audi a4 b5 2.4 LPG - Szarpie na LPG gdy zimny

    0
  • #10 21 Gru 2012 19:04
    manio123
    Poziom 34  

    Masz ustawione na lpg za duży mnożnik, czyli czasy gazu są za długie w stosunku do benzyny, dlatego ecu wylicza maksymalne korekty na minus. Czasy gazu muszą być takie aby korekty na benzynie i gazie były identyczne : taki jest właśnie sens mapowania - którego w Twoim sterowniku nie ma. Spróbuj może od początku : na biegu jałowym czasy lpg powinny być ok. 25% dłuższe niż benzyny. Wtedy można zacząć strojenie instalacji , przy tak skrajnym rozregulowaniu nic nie da się zrobić. Doczytaj w instrukcji jak się ustawia mnożnik, czyli jakie parametry powodują wydłużenie czasu lpg w stosunku do benzyny. Sterownik lpg działa właśnie tak : odczytuje czas benzyny generowany przez ecu silnika i wydłuża go w celu uwzględnienie różnicy wydajności wtryskiwaczy beny i lpg oraz różnicę w energii chemicznej obu paliw. Następnie dodaje poprawki ze względu na ciśnienie i temperaturę gazu - dopiero wtedy wysterowuje wtrysk gazu.
    W Twoim sterowniku jest dość wydumany ( czyt. głupkowaty i prymitywny) algorytm tych dość intuicyjnych w innych sterownikach funkcji, więc musisz trochę pokombinować zanim zatrybisz co i jak. Można to jednak ogarnąć z pewnością dużo lepiej niż to jest w tej chwili. Nie rób niczego (jak dotychczas) na oślep, poczytaj na elektrodzie i forach gazowych.
    Daj printscreeny z wszystkich ustawień sterownika bo tak to gadamy w ciemno.

    0
  • #11 21 Gru 2012 19:57
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Masz ustawione na lpg za duży mnożnik, czyli czasy gazu są za długie w stosunku do benzyny, dlatego ecu wylicza maksymalne korekty na minus. Czasy gazu muszą być takie aby korekty na benzynie i gazie były identyczne : taki jest właśnie sens mapowania - którego w Twoim sterowniku nie ma. Spróbuj może od początku : na biegu jałowym czasy lpg powinny być ok. 25% dłuższe niż benzyny. Wtedy można zacząć strojenie instalacji , przy tak skrajnym rozregulowaniu nic nie da się zrobić. Doczytaj w instrukcji jak się ustawia mnożnik, czyli jakie parametry powodują wydłużenie czasu lpg w stosunku do benzyny. Sterownik lpg działa właśnie tak : odczytuje czas benzyny generowany przez ecu silnika i wydłuża go w celu uwzględnienie różnicy wydajności wtryskiwaczy beny i lpg oraz różnicę w energii chemicznej obu paliw. Następnie dodaje poprawki ze względu na ciśnienie i temperaturę gazu - dopiero wtedy wysterowuje wtrysk gazu.
    W Twoim sterowniku jest dość wydumany ( czyt. głupkowaty i prymitywny) algorytm tych dość intuicyjnych w innych sterownikach funkcji, więc musisz trochę pokombinować zanim zatrybisz co i jak. Można to jednak ogarnąć z pewnością dużo lepiej niż to jest w tej chwili. Nie rób niczego (jak dotychczas) na oślep, poczytaj na elektrodzie i forach gazowych.
    Daj printscreeny z wszystkich ustawień sterownika bo tak to gadamy w ciemno.
    czytam i pisze na forum gazowym, mapowanie jest, można kupić kabel który sam ustawi korekty, tylko tak sie zastanawiam czy w tym rzecz :cry:

    0
  • #12 21 Gru 2012 20:42
    manio123
    Poziom 34  

    nie masz mapowania bo nie masz mapsensora do pomiaru podciśnienia, więc nie pisz głupot o kablu który sam coś ustawi. Chciałem pomóc, ale nie rozumiesz nawet tego co Ci jasno napisałem, więc szkoda czasu.

    0
  • #13 21 Gru 2012 22:10
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    nie masz mapowania bo nie masz mapsensora do pomiaru podciśnienia, więc nie pisz głupot o kablu który sam coś ustawi. Chciałem pomóc, ale nie rozumiesz nawet tego co Ci jasno napisałem, więc szkoda czasu.

    hmm, mapsensor od pomiaru ciśnienia mam tuż przed listwą
    włąsnie taki kolego jak w tym linku, w ogóle od niego zacząłem moj temat nawet
    to czujnik który mierzy temperature a zarazem ciśnienie

    masz go w tym linku
    http://www.drypa.pl/produkt1641_CZUJNIKI_-_Ma...-__-_Mapsensor_Lecho_Sequel+Filtr__Bosch.html

    0
  • #14 22 Gru 2012 08:03
    manio123
    Poziom 34  

    Powtarzam : nie masz pojęcia o czym piszesz . Czujnik ciśnienia służy do obliczania kompensacji od zmieniającego się ciśnienia gazu. Do kalibracji (mapowania) sterownika potrzebujesz jeszcze drugi pomiar : pomiar podciśnienia . Współczesne sterowniki mają "dwa w jednym" , więc nie mędrkuj tylko doczytaj zamiast błędnie filozofować. Więcej pokory i wiary w wiedzę innych. Nie wystarczy pisać na forach gazowych bo to nie zmieni rzeczywistości. Poczytaj i upewnij się zanim napiszesz kolejne bzdurki :)
    Można ustawić instalację równie precyzyjnie bez tego czujnika, na podstawie odczytów korekt paliwowych VAG, ale tu też trzeba mieć wiedzę jak działa instalacja lpg , Ty jej nie masz więc bez dodatkowego czujnika podciśnienia ( to on się nazywa mapsensorem bo to co masz to czujnik ciśnienia i temperatury bez mapsensora) nie zrobisz nawet autokalibracji ( doczytaj co to) .

    0
  • #15 22 Gru 2012 09:24
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Powtarzam : nie masz pojęcia o czym piszesz . Czujnik ciśnienia służy do obliczania kompensacji od zmieniającego się ciśnienia gazu. Do kalibracji (mapowania) sterownika potrzebujesz jeszcze drugi pomiar : pomiar podciśnienia . Współczesne sterowniki mają "dwa w jednym" , więc nie mędrkuj tylko doczytaj zamiast błędnie filozofować. Więcej pokory i wiary w wiedzę innych. Nie wystarczy pisać na forach gazowych bo to nie zmieni rzeczywistości. Poczytaj i upewnij się zanim napiszesz kolejne bzdurki :)
    Można ustawić instalację równie precyzyjnie bez tego czujnika, na podstawie odczytów korekt paliwowych VAG, ale tu też trzeba mieć wiedzę jak działa instalacja lpg , Ty jej nie masz więc bez dodatkowego czujnika podciśnienia ( to on się nazywa mapsensorem bo to co masz to czujnik ciśnienia i temperatury bez mapsensora) nie zrobisz nawet autokalibracji ( doczytaj co to) .

    w takim razie do czego służy ten interfejs dedykowany do mojej instalacji?
    http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=interfejs

    0
  • #16 22 Gru 2012 09:44
    manio123
    Poziom 34  

    Masz problemy z czytaniem ? :D Napisane wyraźnie : zawiera czujnik ciśnienia ( czyli mapsensor do pomiaru ciśnienia w kolektorze) , a dodatkowo umożliwia połączenie ze złączem diagnostycznym OBD. Czyli to o czym próbuję bezskutecznie Ci napisać, co piszą Ci na innych forach , a czego jak widać nadal nie rozumiesz.
    Nawet taki cudowny kabel nie zastąpi wiedzy i doświadczenia gazownika bo sam nic od podstaw nie ustawi . Prawidłowa konfiguracja sprzętowa to podstawa, a potem poprawna kalibracja. Połączenie sterownika lpg z OBD to już tylko kosmetyka, która niestety też nie zawsze działa , a w przypadku tego wyjątkowo tandetnego sterownika to już niemal pewnik.

    0
  • #17 22 Gru 2012 10:48
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    Masz problemy z czytaniem ? :D Napisane wyraźnie : zawiera czujnik ciśnienia ( czyli mapsensor do pomiaru ciśnienia w kolektorze) , a dodatkowo umożliwia połączenie ze złączem diagnostycznym OBD. Czyli to o czym próbuję bezskutecznie Ci napisać, co piszą Ci na innych forach , a czego jak widać nadal nie rozumiesz.
    Nawet taki cudowny kabel nie zastąpi wiedzy i doświadczenia gazownika bo sam nic od podstaw nie ustawi . Prawidłowa konfiguracja sprzętowa to podstawa, a potem poprawna kalibracja. Połączenie sterownika lpg z OBD to już tylko kosmetyka, która niestety też nie zawsze działa , a w przypadku tego wyjątkowo tandetnego sterownika to już niemal pewnik.
    No teraz już wiem. Dzięki za informacje.
    Niestety taki mi założyli i wypuścili mnie tylko z autoadaptacją i w lecie jakoś to jeździło a teraz mi auto zalewa.

    0
  • #18 22 Gru 2012 15:16
    manio123
    Poziom 34  

    To jedź do tego kto to zakładał bo nie ogarniasz zupełnie tematu. Nawet po prawidłowej autokalibracji nie może być aż tak źle : albo coś tam coś tam pogrzebałeś, albo jakaś padaka.

    0
  • #19 22 Gru 2012 17:36
    paput1987
    Poziom 12  

    manio123 napisał:
    To jedź do tego kto to zakładał bo nie ogarniasz zupełnie tematu. Nawet po prawidłowej autokalibracji nie może być aż tak źle : albo coś tam coś tam pogrzebałeś, albo jakaś padaka.
    ci goście pojęcia nie mają co zrobić

    1