Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e39 2,8 - szarpie przy stałej prędkości-dwumasa?

21 Gru 2012 20:12 11634 21
  • Poziom 22  
    Witam.Problem dotyczy auta jak w temacie.Silnik zaczyna szarpać przy jednostajnej jezdzie.Gdy tylko pojawią się drgawki wystarczy ująć lub dodać gazu i problem mija na jakiś czas.Brak błędów czy jakichś spadków mocy silnika.W serwisie BMW postawili diagnozę - koło dwumasowe.Tylko że nie szarpie przy ruszaniu i nie słychać żadnych niepokojących dzwięków przy odpalaniu czy gaszeniu silnika.Problem występuje na benzynie i lpg.Układ zapłonowy i zasilanie paliwem bym w tym przypadku wykluczył.Problem występuje tylko przy stałej prędkości przy obrotach około 2500.Zastanawiam się jeszcze nad vanosem ale nie słychać żeby dzwonił.Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
  • Poziom 16  
    problem występuje przy stałej prędkości i obrotach-ale na każdym biegu?
  • Poziom 22  
    Witam.Najbardziej odczuwalne na 3 biegu.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Na początek analiza prędkości obrotowej silnika na jednym kanale w ruchu i przy różnych obciążeniach. Potem skojażyłbym to z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ja stawiam na uklad zapłonowy.
  • Poziom 11  
    Ja stawiam na układ paliwowy przyczyn może być wiele.Kolega trochę więcej napisze czy dobrze zapala zimny ciepły silnik? czy spalanie jest w normie?
    Więc szarpie jakby silnik przerywał czy drży? Jeśli nie dwumasa to może przeniesienie napędu wał ?
  • Poziom 2  
    Witam!
    Ja prosiłem "Piotr520" o zamieszczenie tego tematu.
    Odpowiadam na pytania wcześniejsze:
    - Szarpie na każdym biegu, najczęściej na 3 tylko gdy staram się utrzymać daną prędkość.
    -Spalanie jest dobre.
    - Odpala na ciepłym i zimnym silniku bez problemu.
    - Przeguby wału sprawdzone łożysko i podpora całe.
  • Poziom 11  
    jak dla mnie też ukł. zapłonowy? a na gazie czasem objawy nie nasilają się?? w sensie, że jest to bardziej odczuwalne? oglądnij cewki czy nie są uszkodzone fajki, czy nie ma oleju i czy cewki nie mają coś na kształt pęknięć to samo ze świecami. Ja na co dzień spotykam się z podobnymi objawami przy inst. gazowej. i jescze ewentualne uszk. przewodów podciśnieniowych
  • Poziom 22  
    żałosna udręka
    Cytat:
    Na początek analiza prędkości obrotowej silnika na jednym kanale w ruchu i przy różnych obciążeniach. Potem skojażyłbym to z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ja stawiam na uklad zapłonowy.

    Niestety nie posiadamy sprzętu żeby to sprawdzić.Ale to nie problem żeby podmienić fajki,cewki czy czujnik wału choć mnie te objawy jakoś nie pasują do układu zapłonowego.Po świętach dam znać co i jak.Dzięki panowie.
  • spec od auto-elektro
    Piotr520 napisał:
    .W serwisie BMW postawili diagnozę - koło dwumasowe..


    I to prawidłowa diagnoza ,jednocześnie powinien pojawiać się błąd czujnika z wypadającymi zapłonami ale to zasadniczo można osiągnąć tylko na stanowisku mocy.P
  • Poziom 2  
    Witam!

    Nie ma żadnych błędów na komputerze.
    Niedawno podmieniłem wszystkie cewki wraz z fajkami i obawy dalej są takie same czyli samochód szarpie.

    Czy wszyscy uważają że to na 100% nie jest wina dwumasowego koła zamachowego ??
  • Poziom 9  
    Panowie. Ja ćwiczę ten temat od dłuższego czasu. Moja bunia e46 325i Touring Automat. Objawy występują tylko przy spokojnej jeździe - falowanie obrotów w zakresie 1800-2000 obr/min i drgania przenoszące się na most (lekkie szarpanie tyłem), przy odpuszczeniu gazu lub dodaniu gazu objawy mijają. Auto nic nie traci na mocy! Wczoraj odebrałem auto od naprawdę dobrych fachowców od BMW. Sprawdzony został wał, most - wszystko ok, cewki, świece nowe (z racji przebiegu oraz błędy na sądach lambda). Rozłożyli ręce - mówią że to będzie przypadek 1 na 1000. Sądzili że to może być komp - sterowanie cewek. Ale nie. Być może u was jest taki problem. Dziś wyczytałem że to może być: Czujnik impulsów wałka rozrządu, Czujnik impulsów wału korbowego lub uszkodzony separator oleju.
    Wątpię że dwumasa bo nie szarpie przy ruszaniu.
    Dalej będę męczył temat, jak sobie z tym poradzę to od razu dam wam znać.
    Jak Wy coś ustalicie to piszcie.
    Gorąco pozdrawiam.
    janek_b-b
  • Poziom 32  
    A błędy sondy są nieważne? W podanym zakresie obrotów i obciążenia silnik pracuje na wczesnym zapłonie i ubogiej mieszance. Nieprecyzyjna miesznka może powodować takie objawy.
  • Poziom 8  
    Witam. posiadam e46 coupe 328i automat i dzieje mi sie dokładnie to samo przy stałej predkosci leciutko spadaja obroty i słychac coś dziwnego w tylnim moscie walcze z ta usterka juz długą chwile ale nie spotkałem sie z nikim kto by co kolwiek wiedział na ten temat sprawdziłem juz wszystko od cewek po tylni most wgrałem całego softa w silnik , skrzynie błąd jedyny jaki jest to mata pasażera ale to na pewno nie przez mate :) prosze o jaką kolwiek pomoc jakis mały pomysł co kolwiek .
  • Poziom 8  
    Witam . BMW e46 99 r 328i coupe automat podczas jazdy stałej jedna predkoscią hamuje auto i słychac w moście zgrzyt niewiem jak to nazwac do czego to porównac przy agresywnej jezdzie i na krótkich odcinkach tego nie ma ale jak wyjade na trase to nagminnie i przy np. 130 ciagle czuje jak lekko szarpie .
    wgrany jest nowy soft w skrzynie silnik , sterownik silnika sprawdzony przepływka , pierwszy wtrysk jest poza norma , sądy sprawne cewki sprawne świece ok abs sprawdzony , jedny błąd to mata pasażera. jeszcze napiecie w aucie jest takie jak nie powinno poza tolerancją nie chciał wgrac przez to softa po podłaczeniu pod matke i podładowaniu poszło . ale podczas jazdy przygasa czasem podświetlanie kokpitu , zegarów ale zaraz wraca do normy . szukam kogos kto moze w jakis sposób doradzic bo jest to dla mnie juz bardziej doświadczenie z którym sie pierwszy raz spotkałem .
  • Poziom 2  
    Słuchajcie chłopaki wg mnie macie problem z kontrolą trakcji. Pewnie koła na dwóch osiach są inne, tzn z przodu mniejsze opony niż z tyłu. Wtedy będzie szarpać choćby nawet nie migała lampka ASC znam ten problem w wielu BMW...
  • Poziom 11  
    Witam
    Ja przeżywam to samo w M52
    Przy stałej prędkości w automacie nieważne obroty falują wczesniej umarła pompa paliwa jutro wymienię filtr paliwa, sondy lambda pokazują że umarły.
    Najgorsza sprawa była że przy wbiciu obciążenia spadały obroty przy ruszaniu, zatrzymywaniu szarpał ( po myciu regulatora wolnych obrotów poprawiło się nie szarpie ale obroty są chwiejne czyli dostaje obciążenia to spadają do ok 500 jak zwalniam obciążenie to podbija do 1500 ale później powoli opadają).
    Dam znać jutro czy jest poprawa.
  • Poziom 40  
    mania2180 napisał:
    Witam
    Ja przeżywam to samo w M52
    Przy stałej prędkości w automacie nieważne obroty falują wczesniej umarła pompa paliwa jutro wymienię filtr paliwa, sondy lambda pokazują że umarły.
    Najgorsza sprawa była że przy wbiciu obciążenia spadały obroty przy ruszaniu, zatrzymywaniu szarpał ( po myciu regulatora wolnych obrotów poprawiło się nie szarpie ale obroty są chwiejne czyli dostaje obciążenia to spadają do ok 500 jak zwalniam obciążenie to podbija do 1500 ale później powoli opadają).
    Dam znać jutro czy jest poprawa.

    Sondy podmieniałeś? Jeśli podmienisz i okażą się sprawne to szukaj nieszczelności w dolocie. Przepływomierz sprawdziłeś? Co w ogóle pokazała diagnostyka?
  • Poziom 11  
    Sondy podmieniałeś? Jeśli podmienisz i okażą się sprawne to szukaj nieszczelności w dolocie. Przepływomierz sprawdziłeś? Co w ogóle pokazała diagnostyka?[/quote]


    Właśnie jestem po wymianie filtra - lekko zabrudzony ale obleciałby. Nic nie pomogło.
    Lewe powietrze nie łapie bo ściągnięty filtr zatkany ręką w ok 90% i gaśnie.
    Diagnostyka tylko sondy padnięte ( nie mam kasy teraz żeby kupić nowe ) nic poza tym. Zawór biegu jałowego sprawdzony jakimś cudem na sucho gada ( później umyty ). Zastanawiam się jeszcze nad katem kiedyś trafiłem na wodę z paliwem na stacji ORLEN. Możliwe że gdzieś już stopiony jest i dusi ją.
    Jeszcze spróbuję wtryski sprawdzić chociaż elektrycznie ale szału chyba nie będzie.
  • Poziom 1  
    Proponowałbym sprawdzić układ paliwowy. Miałem te same objawy i okazało się, że u mnie była uszkodzona pompka paliwa. Pompkę należy kupić oryginalną, bo podróbka szybko ulega uszkodzeniu.
  • Poziom 22  
    Witam.
    Co do tematu szarpania to właściciel jezdził do końca z tymi objawami do momentu sprzedaży auta.Więc nie wiadomo co było przyczyną.Może szczęśliwy nowy nabywca się kiedyś odezwie na forum bo mu coś szarpie :D