Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mieszadło magnetyczne - łączenie elementów

21 Dec 2012 21:21 1608 4
  • Level 2  
    Witam,
    z elektroniką mam tyle wspólnego co kurs na studiach chemicznych Politechniki Łódzkiej - Elektrotechnika z elementami elektroniki.
    Więc jestem laikiem. Mam do zrobienia mieszadło magnetyczne.
    Posiadam zasilacz ZHA 60 12 V, kabel od zasilacza komputerowego, i to wejście co podłącza się ten kabel zasilający do zasilacza komputerowego (miałem akurat te 2 rzeczy na zbyciu to postanowiłem wykorzystać, gdyż transformatorek posiadam jaki posiadam), wiatraczek 12 cm Fan 12 i regulator obrotów do niego tej same firmy, magnes neodymowy, włącznik podświetlany (Link).

I mam kilka pytań:

1. Gdzie umieścić włącznik? Przed transformatorkiem czy za na napięciu już 12 V?
    Tu się tak zastanawiałem, jeżeli przed transformatorkiem to nie będę go obciążał gdy układ bd wyłączony, Natomiast za transformatorkiem gdy go umieszczę to będzie on obciążany. I jak ten włącznik podłączyć? Tam są 4 nóżki i nie jestem tez pewien jak to dobrze skonstruować.

2. Na wyjściu z transformatorka co podłączyć dalej? Regulator obrotów?

Najlepiej jakby ktoś jakiś schemacik rozrysował z tym co i jak do której nóżki włącznika kabelki podłączyć, gdzie poumieszczać te elementy. (Schemat dla kompletnego laika XD).

Prosiłbym o pomoc w wykonaniu tego mieszadła.
    Z góry bardzo dziękuję.
  • Level 2  
    Okey. To jak zakupię ten zasilacz z linku to potem dokupić końcówkę na wejście tego zasilacza ? I dalej kabelkami od tej końcówki wszystko szeregowo : ten włącznik z 4 nóżkami, dalej regulator obrotów i od niego mam podłączony wiatrak już? I to tylko tak ma wyglądać?

No i jak podłączyć ten włącznik na którą nóżkę co podać?
  • Level 39