Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Opel Astra F 1.4,1999rok - Ubywaj帷y p造n ch這dniczy

malik-84 22 Gru 2012 18:06 12072 11
  • #1 22 Gru 2012 18:06
    malik-84
    Poziom 7  

    Witam Szanownych Forumowicz闚,

    Ostatnio zauwa篡貫m znikaj帷y p造n ze zbiorniczka wyr闚nawczego. Po ogl璠zinach moich a p騧niej mechanika nie stwierdzili鄉y 瘸dnych wyciek闚/przeciek闚, mokrych dywanik闚, p造nu w oleju etc. Samoch鏚 posiada instalacj gazow. Nic nie wskazuje r闚nie na spalanie p造nu w komorze silnika, nie ma bia造ch spalin, os豉bienia silnika etc. Czy kto zaproponowa豚y mi co warto by這by sprawdzi aby odszuka pow鏚 znikania p造nu? Pompa wodna nie cieknie, jest niedawno wymieniona (8 tys temu) wi璚 to te wykluczone. 畝dnych mokrych plam pod samochodem, komora silnika sucha, reduktor gazu suchy i czysty - jak nowy, ch這dnica bez 郵ad闚 wycieku. P造nu ubywa dosy szybko i zale積e jest to z tego co zauwa篡貫m od intensywno軼i u篡tkowania np na autostradzie ubywa go szybciej. Dodam, 瞠 cz窷ciej paruj szyby ale to mo瞠 by efektem z貫go monta簑 nowej przedniej szyby, kt鏎a zast徙i豉 star rozbit przez kamie. Jutro rozbior obudow nagrzewnicy ale jak wcze郾iej wspomnia貫m dywaniki sa suche, kr鵵ce 陰cz帷e nagrzewnic z gumowymi przewodami z silnika s suche. Dodam jeszcze, 瞠 czasem zakopci na bia這 ale tylko troch przy odpalaniu i delikatny dymek (prawie nie zauwa瘸lny) na zimnym silniku.

    Czy mo瞠 kto poradzi mi co mog jeszcze sprawdzi lub gdzie ewentualnie mo瞠 le瞠 przyczyna znikaj帷ego p造nu?
    B璠 bardzo wdzi璚zny za jak彗olwiek porad lub sugesti, kt鏎a mnie naprowadzi.

    Pozdrawiam serdecznie
    Wojtek

    0 11
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Gru 2012 18:11
    So速ys_Elbl庵a
    Poziom 31  

    Albo uszczelka, albo nagrzewnica albo w篹e albo.... Kiedy podstawi貫m karton pod auto mimo, 瞠 by貫m pewien, 瞠 nigdzie nie leci. Odpali貫m auto i po 10 minutach pojawia造 si krople wody. Zagl康am pod mask, w篹e suche ale na jednym od spodu by豉 malutka dziurka. Lecz w zim ci篹ko, chyba, 瞠 masz gara albo inne suche miejsce.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Gru 2012 18:13
    malik-84
    Poziom 7  

    So速ys_Elbl庵a napisa:
    Albo uszczelka, albo nagrzewnica albo w篹e albo.... Kiedy podstawi貫m karton pod auto mimo, 瞠 by貫m pewien, 瞠 nigdzie nie leci. Odpali貫m auto i po 10 minutach pojawia造 si krople wody. Zagl康am pod mask, w篹e suche ale na jednym od spodu by豉 malutka dziurka. Lecz w zim ci篹ko, chyba, 瞠 masz gara albo inne suche miejsce.


    Spr鏏uj z tym kartonem jeszcze. S czasem jakie ma貫 plamki ale to raczej olej.

    0
  • #4 22 Gru 2012 20:35
    gimak
    Poziom 37  

    Nie kolega nie napisa jakie s w篹e chodzi o ich twardo嗆 (jak jest) na zimnym i gor帷ym silniku. Wspomnia kolega o gazie, wi璚 na poczatek warto by sprawdzi czy przypadkiem reduktor nie dmucha do uk豉du i to mo瞠 by powodem wyrzucania p造nu przez korek (zaworek) na zbiorniku wyr闚nawczym przy du篡ch obrotach silnika,

    Cytat:
    P造nu ubywa dosy szybko i zale積e jest to z tego co zauwa篡貫m od intensywno軼i u篡tkowania np na autostradzie ubywa go szybciej.

    a wtedy 郵ady zostaj na drodze.

    2
  • #5 23 Gru 2012 11:20
    malik-84
    Poziom 7  

    [quote="gimak"]Wspomnia kolega o gazie, wi璚 na poczatek warto by sprawdzi czy przypadkiem reduktor nie dmucha do uk豉du i to mo瞠 by powodem wyrzucania p造nu przez korek (zaworek) na zbiorniku wyr闚nawczym przy du篡ch obrotach silnika

    Cytat:


    jak to mog sprawdzi?

    pozdrawiam

    0
  • #6 23 Gru 2012 13:08
    gimak
    Poziom 37  

    malik-84 napisa:
    jak to mog sprawdzi?

    Ca趾iem prosto, na pracuj帷ym na gazie silniku zakr璚i gaz na butli i poczeka a zostanie wypalony gaz w instalacji (silnk zga郾ie, lub prze陰czy si sam na benzyn) i poje寮zi par dni intensywnie tylko na benzynie. Na pocz徠ku tego eksperymentu najlepiej by這by ewentualnie, profilaktycznie odpowietrzy uk豉d ch這dzenia i na zimnym silniku uzupe軟i p造n w zbiorniku wyr闚nawczym do po這wy zakresu mi璠zy max-min. Przez te par dni sprawdza poziom p造nu, ale te tylko na zimnym silniku (np. po nocnym postoju).
    Je瞠li p造nu nie ubywa, to diagnoza jest jest raczej pewna - reduktor, a je瞠li ubywa nadal, to trzeba szuka dalej.
    Do wyrzucania p造nu przez korek dochodzi nie tylko z powodu nieszczelno軼i reduktora, ale w zasadzie prawie zawsze przy przedmuchach do uk豉du ch這dzenia.
    Spos鏏 na sprawdzenie czy tracimy p造n przez korek na zbiorniku jest te taki, 瞠 pod zbiornikiem mocujemy jaki pojemnik lub zbiornik wsadzamy do worka plastikowego, tak, aby przelewaj帷y si z niego p造n gromadzi si w pojemniku lub worku, a nie 軼ieka na drog. Ja do tego celu stosowa貫m krytykowan na forum butelk.

    0
  • #7 23 Gru 2012 22:17
    wiesiu8888
    Poziom 10  

    Witam co do dmuchania p造nu przez reduktor to co da wy陰czenie gazu czy zakr璚enie zaworu?
    przecie na w篹u od reduktora do silnika nie ma zaworu jedynie silnik krokowy kt鏎y nawet na od陰czonym gazie ma prze鈍it.
    Kolega wspomnia o paruj帷ych szybach i tu szuka豚ym powodu minimalny wyciek z nagrzewnicy na zgaszonym silniku nie cieknie wi璚 dywaniki s suche,podczas pracy silnika p造n si nagrzewa i wytwarza si nie du瞠 ale jednak ci郾ienie w uk豉dzie p造n wydostaje si na zewn徠rz i zostaje odparowany...
    Tylko 瞠 w tym przypadku wewn徠rz auta czu s這dkawy posmak opar闚 p造nu ch這dniczego.
    Miejsce w kt鏎ym p造n wycieka i odparowuje poznamy po bia造m nalocie w miejscu nieszczelno軼i nic nie musi kapa:)))

    Pozdrawiam wszystkich:)

    0
  • #8 23 Gru 2012 23:08
    gimak
    Poziom 37  

    wiesiu8888 napisa:
    Witam co do dmuchania p造nu przez reduktor to co da wy陰czenie gazu czy zakr璚enie zaworu?
    przecie na w篹u od reduktora do silnika nie ma zaworu jedynie silnik krokowy kt鏎y nawet na od陰czonym gazie ma prze鈍it.

    Kolega 幢e to odczyta, tu nie chodzi o dmuchanie p造nu przez reduktor, ale dmuchanie gazu (gaz w reduktorze jest pod ci郾ieniem) przez nieszczelny reduktor (je瞠li taka sytuacja istnieje) do uk豉du ch這dzenia i wy陰czenie gazu r闚noznaczne z zakr璚eniem zaworu na butli ma gaz pozbawi ci郾ienia - przyczyny jego przedostawania si do uk豉du ch這dzenia.

    0
  • #9 23 Gru 2012 23:46
    kwok
    Poziom 39  

    Wyciek przez parownik ju wyja郾iony.
    Wyciek przez nagrzewnic - paruj帷e szyby w fazie nagrzewania silnika (powiedzmy 60-80st), para znika jak silnik ma ju ustabilizowan temperatur i w czasie jazdy ju si nie pojawia, po pewnym czasie osad na szybie (co jak lekka mg豉 widoczna b.dobrze po ciemku jak zbli瘸 si samoch鏚 z przeciwka), je郵i odkr璚i korek zbiorniczka na nagrzanym to nie b璠zie s造cha psssyk albo s豉be tzn ma貫 ci郾ienie w uk豉dzie. Ciekawostka taka, 瞠 dywany nie s mokre bo wyciek jest na tyle ma造 瞠 p造n zd捫y odparowa zanim 軼ieknie na dywanik.
    Wyciek na w篹ach - zimny silnik, odkr璚asz i zakr璚asz korek zbiorniczka, odpalasz i podgrzewasz silnik do powiedzmy 50st. Gasisz i ogl康asz wszystkie miejsca 陰czenia w篹y itp. Ta metoda pozwala zaobserwowa wyciek zanim zd捫y wyparowa.
    Inna sprawa to sama ju rozszerzalno嗆 cieczy. Zim ciecz si kurczy bardziej jak silnik ostygnie i st康 stan w zbiorniczku mo瞠 si obni篡 a jak si nagrzeje to ilo嗆 cieczy wraca do "normalno軼i". Teraz je郵i spadnie ci poni瞠j min na zimno a ty dolejesz to w stanie norlnymam cieczy b璠zie za du穎 i wyrzuci przez korek. Metoda na sprawdzenie to po prostu nie dolewa tylko sprawdza. Je郵i poziom na zimnym ustabilizuje si to tak ma by. Je郵i nadal ubywa to jest wyciek.
    "na autostradzie ubywa szybciej" - mo瞠 chodzi o wi瘯sz ilo嗆 km w czasie.
    Inna sprawa to uszczelka pod g這wic. Bywa 瞠 nie dmucha tylko zassie p造n do cylindra i wypluje wydechem. Przy wi瘯szej nieszczelno軼i z rana zacznie chodzi np na 3 garki - wiem bo tak je寮zi貫m chyba rok a chodzi na 3 garki przez 10km od pocz徠ku jazdy. Ciekawostka - odkr璚asz korek po nocy i jest ci郾ienie.
    Napisa貫m litani to teraz 篡cz powodzenia w szukaniu.

    -1
  • #10 24 Gru 2012 10:35
    wiesiu8888
    Poziom 10  

    Uszkodzenie uszczelki 豉two sprawdzi:) wykr璚amy 鈍iece i ogl康amy kolor t這k闚 鈍iec帷 latark , je郵i pobiera p造n to kt鏎y t這k b璠zie super wymyty jak nowy:)

    Ja tu obstawiam nieszczelno嗆 uk豉du

    0
  • #11 24 Gru 2012 20:12
    malik-84
    Poziom 7  

    kwok napisa:

    Wyciek przez nagrzewnic - paruj帷e szyby w fazie nagrzewania silnika (powiedzmy 60-80st), para znika jak silnik ma ju ustabilizowan temperatur i w czasie jazdy ju si nie pojawia, po pewnym czasie osad na szybie (co jak lekka mg豉 widoczna b.dobrze po ciemku jak zbli瘸 si samoch鏚 z przeciwka)


    No w豉郾ie identyczny efekt mam teraz i to do takiego stopnia, 瞠 szyba wydaje si by na tyle "t逝sta" ,瞠 bardzo utrudnia jazd je郵i nadje盥瘸 auto z naprzeciwka.
    Co zauwa篡貫m to to, 瞠 na ka盥ym 陰czeniu przewod闚 gumowych uk豉du ch這dzenia np przy tr鎩niku w okolicy reduktora gazu, widoczne s dosy du瞠 bia貫 naloty, kt鏎e 豉two mo積a zdrapa. I w niekt鏎ych miejscach owe "naloty" widoczne s r闚nie na przewodach w postaci ma造ch plamek. Czy w takim razie dobrze by by這 odkr璚i ka盥y przew鏚, przeczy軼i z陰cza i ewentualnie wymieni niekt鏎e przewody?
    Postaram si dosta do nagrzewnicy wewn徠rz samochodu ale szczerze to nie wiem od czego zacz望. Kiedy wymienia貫m nagrzewnic w Nissanie Patrolu i wymaga這 to zdemontowania ca貫j deski.

    pozdrawiam koleg闚 i 篡cz spokojnych i radosnych 安i徠 :)

    Wojtek

    0
  • #12 25 Gru 2012 11:39
    wiesiu8888
    Poziom 10  

    Witam od razu m闚i貫m o nagrzewnicy:) kupa roboty w GOOGle znajdziesz wskaz闚ki jak si zabra do tego:) W瞛yki stare to si poc ale warto posprawdza ,na 陰czeniach nalot to norma gorzej je郵i gdzie na w篹u b璠zie wyciek to radz wymieni:)

    1