Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 2003rok, 2DTI, uruchomienie silnika

janusz72sz 23 Dec 2012 16:00 2871 6
  • #1
    janusz72sz
    Level 2  
    Witam.
    Mam problem z uruchomieniem silnika. A mianowicie, jak postoi w nocy, to rano bardzo ciężko pali. Objawia się to jakby paleniem na wszystkie cylindry. Kiedy już zapali, szarpie, kopci białym dymem przez około pierwsze 5 minut. Świecie żarowe sprawdzone, filtr paliwa został świeżo wymieniony, a komputer nie wykazuje żadnych błędów.
    W czym może być przyczyna? Jak ją zlikwidować?
    Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
  • #2
    mtracz
    Level 29  
    A świece w jaki sposób sprawdzone?
    Napięcie do świec dochodzi?
  • #3
    janusz72sz
    Level 2  
    mtracz wrote:
    A świece w jaki sposób sprawdzone?
    Napięcie do świec dochodzi?


    Świece były wykręcane i wszystkie są czerwone. Napięcie jak najbardziej dochodzi.
    Samochód działa bez zastrzeżeń kiedy już się nagrzeje.
  • Helpful post
    #4
    autoas
    Level 42  
    janusz72sz wrote:
    W czym może być przyczyna? Jak ją zlikwidować?

    Być może do wymiany trawersy lub wężyki powrotne, źle zamontowany filtr paliwa lub kilka innych rzeczy...
    Poczytaj o pompie VP44 (na forum masz wyszukiwarkę...) tylko po świętach abyś ich sobie nie popsuł, i po świętach zaprowadź na przegląd do polecanego mechanika u siebie, abyś nie stracił naprawdę dużych pieniędzy na regenerację tej bohaterki nocnych koszmarów właścicieli Opla w dieslu...
  • #5
    janusz72sz
    Level 2  
    O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem.
    Btw. Filtr paliwa jest założony prawidłowy. Zanim zmieniłem filtr na nowy, auto zachowywało się w identyczny sposób.
  • Helpful post
    #6
    bodzio012
    Level 32  
    janusz72sz wrote:
    O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem.


    Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
  • #7
    Poli 196
    Level 10  
    Wymieniles tesz uszczelki z filtra.
    Sciagnij obudowe gorna i zobacz tam gdzie sa wtryski czy nie jes cos mokre(diesel).
    Sprawdz przewody powrotu paliwa ,musza byc naprawde suche i trojniki.
    Jezeli auto stoi calom noc,zanim zapalisz ,odkredz Filter paliwa i zobacz czy jest calkiem pelny.
    W mojej byl maly rys na rurce dojscia paliwa do filtra.
    I zabardzo tom gorna czescia nie krec,czesto peka rorka na polaczeniu z filtrem.
    Czego nie widac.

    Przepraszam jezeli sa bledy w pisowni,ale niemam tastaturty Polskiej