Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik 7,5kW. Rozruch Gwiazda - Trójkąt.

23 Dec 2012 23:39 16572 20
Przewód Toplex
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • Przewód Toplex
  • #2
    mkubol
    Level 24  
    Trochę kolego radze poczytać o silnikach indukcyjnych.
    Rozruch na gwieździe przy silniku 7,5 Kw obniża pobór prądu na rozruchu, gdzie i tak prąd chwilowy podczas startu silnika może osiągnąć kilkadziesiąt amper. Natomiast rozruch przy podłączeniu w trójkąt to już prąd chwilowy ponad 100 amper. Przede wszystkim kolego dla silnika 7,5 Kw bezpiecznik powinien być C 25, i wtedy wszystko będzie działać jak należy.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    pm.001
    Electrician specialist
    Witam
    A czy przypadkiem silnik połączony w D nie chce si e kręcić w przeciwną stronę niż w połączeniu Y?
    pozdrawiam
    pm001
  • Przewód Toplex
  • #8
    kosmos99
    Level 38  
    lordpakernik wrote:
    Dla wyłącznika B16 dopiero 80 A powoduje zadziałanie wyłącznika


    Przy 48A też może zostać wyzwolony.
  • #9
    zygfryd13
    Level 10  
    Witam
    Proponował bym dobrze przeczytać tabliczkę znamionową silnika,
    pozwoli to na określenie mocy i możliwości pracy silnika w trójkącie przy napięciu
    międzyfazowym 400v .
    Poza tym coś mi nie pasuje moc 7,5kw to prąd znamionowy 15-16A a nie 11A.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kosmos99
    Level 38  
    Rozumiem, że silnik na napięcia 400/690V ?
    Może być też problem z przełącznikiem, który nierównomiernie przełącza.
  • #12
    pepson
    Level 17  
    Biorąc pod uwagę zdarzenia z którymi się spotkałem,
    to jest możliwe, że przełącznik w pozycji "trójkąt"
    ma coś ze stykami i podaje tylko dwie fazy.
    Tu czas wyłączenia jest trochę dłuższy.

    Drugi możliwy przypadek zauważył kolega pm.001
    Może silnik lub przełącznik był odpinany i jakiś artysta
    podłączył tak, że silnik po przełączeniu na trójkąt
    dostaje przeciwny kierunek obrotów.
    Tu czas wyłączenia jest znacznie krótszy.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    bako833
    Level 2  
    Witam , mam podobny problem jak kolega już opisał różni się on tym że mój silnik 7.5 kw który dotychczas pracował bez zarzutu w śrutowniku typu "bąk" ąż pewnego ładnego dzionka spalił topiki 20A przy przełączeniu z gwiazdy w trójkąt i od tego momentu pali cały czas i to 2 fazy od razu sprawdzałem cewki czy nie mają przebicia do obudowy,nie mają, oporności miedzy cewkami różnią się ale nie wiele poprawiłem styki w wtyczkach nadal bez efektu czyżby przełącznik się skończył? Chętnie przyjmę wasze opinie i porady. Pozdrawiam.
  • #16
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    spalił topiki 20A przy przełączeniu z gwiazdy w trójkąt i od tego momentu pali cały czas i to 2 fazy od razu sprawdzałem cewki czy nie mają przebicia do obudowy,nie mają, oporności miedzy cewkami różnią się ale nie wiele poprawiłem styki w wtyczkach nadal bez efektu czyżby przełącznik się skończył?
    Sprawdź sam silnik; silnik ma wyprowadzone 6 przewodów po dwa na fazę. Powinieneś mieć rezystancję wielkości kilku omów pomiędzy dwoma przewodami, niezależnie od którego przewodu zaczniesz pomiar. Jeśli mała rezystancja jest pomiędzy więcej niż 2 przewodami,to masz zwarcie na wyprowadzeniach na tablicę przyłączeniową silnika. Jak nie zrozumiałeś tego, co napisałem, to nie zaczynaj pracy z silnikiem.
  • #17
    jaga134
    Level 26  
    Do bako.Obstawiałbym awarię przełącznika.Utwierdza mnie w tym to,że pali bezpieczniki w 2-ch fazach.Wygląda na to,że trzecia faza nie dostaje zasilania.Omomierz do ręki i sprawdź połączenia styków w przełączniku.Oczywiście wcześniej odłącz wszystkie przewody od przełącznika.Jednak zanim zaczniesz odłączać przewody najpierw dobrze je oznacz,żebyś nie miał kłopotów z podłączeniem.
  • #18
    bako833
    Level 2  
    Kolego Wola czy chodzi Ci o sprawdzenie zacisków na kostce silnika u1 z u2, v1 z v2, w1 z w2? Bo to już zrobiłem wyszło mi na pierwszym 1,8Ω, na drugim 1,9Ω, a na trzecim 2,4Ω. też podejrzewam przełącznik dziś już brakło czasu ale muszę go wykręcić i po przedzwaniać styki w każdej pozycji czy poprawnie działa. Spróbuje go uruchomić od razu z trójkąta jak ruszy topiki wytrzymają "presję" to znaczyło będzie awarię przełącznika dobrze rozumuje?
  • #19
    bako833
    Level 2  
    Witam, okazało się że przełącznik miał już wypalone styki, i to on powodował brak fazy. Nurtuje mnie jednak jedna rzecz,mianowicie czy jeśli występowało by zwarcie pomiędzy cewkami, jak zasugerował to kolega "wola" czyli krótko mówiąc zwarcie na wyprowadzeniach na tablicę przyłączeniową silnika to czy wystartował by on bez problemu na połączeniu w gwiazdę tak jak to czynił mój silnik o którym mowa ???

    Pozdrawiam wszystkich użytkowników...
  • #20
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    Nurtuje mnie jednak jedna rzecz,mianowicie czy jeśli występowało by zwarcie pomiędzy cewkami, jak zasugerował to kolega "wola" czyli krótko mówiąc zwarcie na wyprowadzeniach na tablicę przyłączeniową silnika to czy wystartował by on bez problemu na połączeniu w gwiazdę tak jak to czynił mój silnik o którym mowa ???
    Przemyśl taką sytuację; w trybie gwiazdy przełącznik łączy trzy wyprowadzenia, a do pozostałych trzech są doprowadzone fazy. Co się stanie, jeżeli dwa wyprowadzenia z trzech, które są łączone ze sobą przez przełącznik, dodatkowo zostaną zwarte wewnątrz silnika. Dla ułatwienia narysuj sobie połączenie w gwiazdę oraz trójkąt.
    Quote:
    Kolego Wola czy chodzi Ci o sprawdzenie zacisków na kostce silnika u1 z u2, v1 z v2, w1 z w2
    Nie tylko. Podam Ci przykład; powinieneś sprawdzić, czy U1 ma tylko połączenie z U2, a czy przypadkiem nie ma połączenia z V1 i W1. to samo dotyczy pozostałych faz.
  • #21
    bako833
    Level 2  
    Witam. Teraz już wszystko jasne końce są złączone wiec zwarcie jest tak czy tak pomiędzy cewkami a w trójkącie Zwara jak się patrzy. Dzięki Wielkie kolego "wola" za cenne wskazówki na przyszłość mogą się kiedyś przydać. Cewki sprawdzałem 1 dnia zarówno oporność, jak i przebicie względem siebie oraz do stojana dlatego wyszedłem z założenia ze silnik sprawny. Nie zmienia to faktu że w pewnym sensie i tak byłem w błędzie :D ale dzięki w/w postom jestem bogatszy o kolejne doświadczenie, jeszcze raz wielkie dzięki.




    Pozdrawiam...