Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 98r 1.9 dti - Nie odpala, immo, brak zasilania i komunikacji z ECU

Marcin_ca1 24 Gru 2012 00:42 11457 16
  • #1 24 Gru 2012 00:42
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Witam
    Samochód z problemem to Renault Scenic 1998r 1.9dti (na pompie wtryskowej)

    Klient wymieniał sobie jakiś króciec z układu chłodzenia pod alternatorem.
    Z tego powodu odłączył akumulator, sterownik silnika odpiął i alternator, bo musiał go zdemontować.

    Po poskładaniu wszystkiego do kupy auto już mu nie chciało odpalać.

    Po przekręceniu zapłonu miga kontrolka immo nie wyświetla się przebieg, nie zapala się kontrolka od świec żarowych ani tzw check engine silnika. Rozrusznik kręci ale silnik oczywiście nie odpala.

    Z ECU brak komunikacji na wtyczce do ECU po włączeniu zapłonu pojawia się zasilanie na 2 pinach, po wyłączeniu nie ma żadnego stałego +.
    Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone są ok.

    W immo następujące błędy:

    22- Kod zwalniający obwodu prądu transmisji pomiędzy sterownikiem immobilizera i sterownikiem silnika/elektro. zaworem sterującym(diesel) - zakłócenie funkcji obwodu prądowego

    30-Kod zwalniający obwodu prądu transmisji pomiędzy sterownikiem immobilizera i sterownikiem silnika/elektro. zaworem sterującym(diesel) - zakłócenie funkcji obwodu prądowego

    Pytanie błąd immo wynika z braku komunikacji z ecu, z powodu uszkodzenia zasilania ecu, czy ECU nie jest unieruchomione przez uszkodzone immo??

    Podawałem zasilanie na ecu lecz nic nie reaguje, podłączałem inne ecu też nic nie ożyło ;/

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    1 16
  • #2 24 Gru 2012 01:08
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Około dwóch lat temu miałem identyko przypadek z identycznym autem.
    Klient wymieniał tylko akumulator, po wymianie już nie odpalał.
    Po wstawieniu nowego ecu ze zdjętym immo auto chodzi do dziś.

    3
  • #3 24 Gru 2012 07:14
    emeryt2
    Poziom 42  

    Olek , sugerujesz , że odpinający klemę akumulatora ręce mocno mu drżały - miał teeelefunkeeen?

    2
  • #4 24 Gru 2012 09:33
    powidz
    Poziom 20  

    Renault to jeden z samochodów w których jak coś robię to staram się nie rozłączać aku.
    A swoją drogą to zobacz co ten klient tam podłączał, bo miałem podobny przypadek z citroenem auto przyjechało na immo po naprawie rozrusznika, kręci a nie odpala.
    A okazało się że klient widząc dwa grube kable przy rozruszniku dał jeden z drugiej strony elektromagnesu.

    1
  • #5 24 Gru 2012 12:16
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Marcin_ca1 napisał:
    Z tego powodu odłączył akumulator, sterownik silnika odpiął i alternator, bo musiał go zdemontować.

    Podejrzewam że ten Twój klient zrobi to ale w innej kolejności:
    ''Odkręcał alternator zrobiło się zwarcie, pomyślał odkręcę akumulator. Po całej robocie auto nie odpalało więc odłączył sterownik nie wiadomo po co! ;) To tylko moja wizja sprawy.

    -1
  • #6 24 Gru 2012 12:26
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Nic nie sugeruję tylko opisuję fakt. Na moje pytanie jak to się stało że przestał odpalać klient powiedział że wymieniał akumulator na nowy - więc dlaczego mam nie wierzyć, a on jaki miałby interes aby skłamać.
    Co do drżenia rąk to wcale nie jest taka głupia teoria - powinno się jednym pewnym ruchem zdjąć lub założyć klemę na słupek -nieraz widzę jak ludzie zakładają klemy to iskrzy aż miło.

    0
  • #7 24 Gru 2012 15:02
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Mam teraz identyczny przypadek, klient wymieniał akumulator, po założeniu nowego auto już nie odpala. Sprawdziłem wszystko i także wychodzi mi, że komputer został uszkodzony.

    1
  • #8 24 Gru 2012 15:21
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 24 Gru 2012 16:46
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Motronic napisał:
    Nic nie zostało uszkodzone. Zrób to co trzeba w blokadzie rozruchu (clipem) i będzie dobrze.


    mam clip'a dłuższy czas a o blokadzie rozruchu to nie słyszałem.
    Nie twierdzę że nie ma czegoś takiego - stąd moje pytanie - gdzie to jest w clip'ie, jak to odnaleźć, może u mnie było to samo.

    Komputery silnika sypią się rzadko ale z mojego doświadczenia najczęściej w reno.

    0
  • #10 25 Gru 2012 09:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #11 25 Gru 2012 11:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 25 Gru 2012 14:31
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Po świętach jak dorwę jakąś renówkę to sprawdzę co ta blokada rozruchu blokuje, czy tylko chodzi o samą nazwę "blokada rozruchu" a "wewnątrz" jest immo.

    Mateusz1560 - weź go koniecznie na clip'a, nawet jak nie masz to zawsze taniej wyjdzie niż wymiana komputera.

    0
  • #13 26 Gru 2012 11:51
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Wezmę już jutro podłącze go do clipa. Też zastanawiam się czy blokada rozruchu to nie immo, a w aucie które jest u mnie immo zostało już "wycięte" rok temu.

    Dam znać co się okazało.

    0
  • #14 26 Gru 2012 14:01
    jurekk55
    Poziom 35  

    Mateusz1560 napisał:
    a w aucie które jest u mnie immo zostało już "wycięte" rok temu.


    I na tym polega problem , jak to zostało zrobione

    0
  • #15 27 Gru 2012 19:02
    Hans30
    Poziom 28  

    Mateusz1560 napisał:

    Wezmę już jutro podłącze go do clipa.
    Skoro immo masz wycięte to już widzę jak podłączysz clipa.

    0
  • #16 28 Gru 2012 18:03
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Clipa nie podłączyłem, bo mi się soft wywalił na laptopie i nie mogę narazie z nim sobie poradzić. Wcześniej jak podłączałem laptopa to miałem błąd czujnik obrotów silnika zwarcie do masy. Czujnik sprawdzony, instalacja także wszystko w porządku.
    A w aucie miga kontrolka elektroniki silnika i auto nie odpala.

    2
  • #17 28 Gru 2012 20:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto