Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E60 M57N2 - Brak mocy przy wyższych obrotach

focus30 24 Dec 2012 01:03 36198 10
  • #1
    focus30
    Level 13  
    Witam,

    Jak w temacie. Brat ma problem z BMW E60 z 2004 roku. Auto nagle straciło moc.
    Im wyższy bieg tym trudniej wkręca się na obroty, a na 5 i 6 biegu nie wkręca się powyżej 3000.
    Silnik 3.0D 218KM. Objawy pasują do zaworu podciśnienia sterowania geometrii turbiny, ale w tym silniku geometria jest sterowana elektronicznie.
    Widać także, że dźwigienka zmienia położenie w zależności od obrotów, więc sterowanie działa. Podejrzewaliśmy też przepływkę, ale zarówno z przepływką jak i bez niej auto jeździ identycznie. Udało się połączyć Scan Masterem z kablem ELM327. Widać niewiele, bo tylko Przepływkę, temp powietrza w dolocie, temp silnika, obroty i prędkość. Na wolnych obrotach przepływomierz wskazywał coś około 16,4. Nie wiem tylko jakie powinny być wskazania w tym silniku. Brak jakichkolwiek błędów.
    Gdzie mogę jeszcze szukać problemu? Filtry zmieniane 10kkm temu. Mowa o filtrze powietrza i paliwa. Grzaliśmy też filtr paliwa suszarką, ale żadnej zmiany nie ma.

    Czy INPA zadziała z kablem elm327? Jeśli nie to z jakim kabelkiem będzie współpracowała?

    Pozdrawiam
  • #2
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Musisz zrobić dobrą diagnostykę, dobrym sprzętem!
  • #3
    żałosna udręka
    Level 34  
    ELM327 nie pokaże nawet wszystkich błędów. INPA to inny protokół. Sądzisz że interfejsik za 50PLN z softem free nadaje się do naprawy samochodów?
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    żałosna udręka wrote:
    ELM327 nie pokaże nawet wszystkich błędów. INPA to inny protokół. Sądzisz że interfejsik za 50PLN z softem free nadaje się do naprawy samochodów?


    To tak jak Panga na stole wigilijnym.

    Kolego focus30 podjedz do elektryków i zostaw autko niech naprawią. Tu elm nie pomoże .
  • #5
    focus30
    Level 13  
    Panowie, wiem, że dobra diagnostyka to podstawa, ale teraz okres jest jaki jest i wszędzie gdzie pojechaliśmy to mogą zajrzeć, ale po nowym roku. O elma i inpe pytałem bo gdzieś na forum przeczytałem, że niby działa, choć sam w to nie dowierzałem, stąd pytanie tutaj.

    Auto niby jeździ i nie mówię, że muszę/chcę naprawić to sam, ale wolałbym wiedzieć na czym stoję. Inna sprawa, że prawdziwych diagnostów jak na lekarstwo. Większość potrafi odczytać tylko kody błędów, a to sam mogę zrobić mogę zrobić właśnie elmem za 50zł. Domyślam się, że w przypadku tego auta nie wszystkie, ale np w Galancie z 2001 roku w benzynie mogę odczytać praktycznie wszystko razem z wykresami ze wszystkich czujników, więc jak na badziew za 50zł potrafi sporo :) W tym BMW czyta przepływkę, czujnik temperatury, obroty, prędkość, czujnik temp powietrza. Więc jak na mój gust i tak sporo jak na uniwerslane narzędzia.

    Wiem, że INPA potrafi odczytać sporo więcej, więc pytanie jaki kabelek do niej potrzebuję? Czy to mit, że przerobiony vag kkl się nadaje? Bo taki kabelek mam i po świętach przed nowym rokiem mógłbym się pobawić.
    Myślę, że wiele dałoby odczytanie ciśnienia doładowania, bo jak na mój gust to coś jest jednak nie tak z serwomechanizmem sterującym geometrią turbiny. Na postoju niby działa, więc czy to możliwe, że podczas jazdy ten element zawodzi?
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    Żaden Vag. Tam jest komunikacja K-Can 100kbit/s. Piracka wersja Inpa jest kłopotliwa w instalacji dla początkujących i praktycznie nie ma rozkodowanej pełnej wersji. Więc rada żeby naprawili zawodowcy jest jak najbardziej na miejscu. Polecałbym raczej jakiś Scanner pod BMW do takich zabaw. Bezpieczniejszy w użyciu. Vag kkl jest do 2002r.
  • #7
    serwus2009
    Level 17  
    Aby mieć 100% pewność potrzebna jest dobra diagnostyka, podgląd parametrów rzeczywistych w czasie jazdy, porównać wartości oczekiwane ze zmierzonymi, wyciągnąć wnioski.

    Napisałeś, że auto z przepływką jak i bez niej jeździ identycznie. Myślę, że tu leży problem.
  • #8
    focus30
    Level 13  
    Temat do zamknięcia.

    Okazało się, że świece żarowe się kończą i podczas odpalania sterownik nałapał błędów i przeszedł do trybu awaryjnego. Szkoda tylko, że nie sygnalizował awarii.
    Świece do wymiany, a przy okazji klapki do usunięcia.

    Dzięki za sugestie.
  • #9
    Grecki73
    Level 2  
    focus30 wrote:
    Temat do zamknięcia.

    Okazało się, że świece żarowe się kończą i podczas odpalania sterownik nałapał błędów i przeszedł do trybu awaryjnego. Szkoda tylko, że nie sygnalizował awarii.
    Świece do wymiany, a przy okazji klapki do usunięcia.

    Dzięki za sugestie.


    witaj mam ten sam problem w e61 520d brak mocy na 4 i 5 max do 3000 obr, czy udalo ci sie skasowac tryb awaryjny przed wymiana swiec?
  • #10
    focus30
    Level 13  
    Tak, diagnosta skasował. I działała normalnie, ale auto zostało do wymiany świec.
  • #11
    Grecki73
    Level 2  
    dzieki za odp,
    auto kupilem kilka tygodni temu z uszkodzonym intercoolerem ktory wymienilem wraz z uszczelkami itp, nie jestem pewien czy moj diagnosta skasowal u mnie tryb awaryjny, wiem ze kilka bledow bylo ktore skasowal i chodzi pieknie jedynie jak za miasto wyjade to slaby, na 4 jescze ok ale 5 i 6 to ledwo co do 3000 dociagnie i to z trudem. jescze raz do niego pojade i zobacze jakie bledy wyjda. tlko ze nie chce narazac sie na koszty bo tu nie spotkalem dobrego diagnosty jeszcze.

    pozdrawiam jescze raz dzieki