Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza 1,4 16V 75 km '03 - wypadanie zapłonu cylindra 1

24 Gru 2012 03:44 23103 23
  • Poziom 9  
    Witam mam seata Ibizę 1,4 16V 75km samochód ten często mi nie pali na jeden cylinder jest to cylinder 1 na komputerze wyskakuje mi taki błąd cylinder 1 nieregularny zapłon sporadyczny .. Gdy odpalę auto i stoi na luzie tak na 100 obrotach silnika i postoi tak z 2-3 minuty zaczyna szarpać silnikiem przestaje palić na 1 cylinder i dzieje się tak zawsze , dziwne jest to ze wykasuje błąd i znowu pali na 4 cylindry , a jeszcze dziwniejsze jest to ze jeśli wsiądę do auta i nie pozwolę mu stać na luzie tylko jeżdżę odrazu to auto jeździ normalnie aż do momentu gdy się zatrzymam i postoi odpalone kilka minut około 2-3 minut i wtedy zaczyna palić na 3 cylindry i zawsze przestaje na 1 cylinder ,, kupiłem nową cewkę zapłonowa ale to nie pomogło przekładałem cewki na cylindrach i tez nie pomogło zamieniłem wtryskiwacze pomiędzy cylindrami i ciągle na 1 cylindrze wypada błąd i przestaje palić iskra jest na cewce w jednym warsztacie powiedzieli cy komputer w drugim ze coś pod głowica bo ciśnienie na cylindrach jest na 1 jest 13 a na pozostałych 15 i 16
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
    Nierówna komprecja. Bardzo czeste w tych silnikach.
    Jak zawsz do tej pory przyczyną nierównej kompresji były zwory, pęknięte uszczerbione, lub wypalone.
    Z doświadczenia głowica do remontu, ale jeszcze sprawdź kompresje po próbie olejowej.
    Wypadajace zapłony masz tylko na iegu jałowym, bo wtedy kompresja jest słabsza i komputer stara sie wyrównac prace silnika, na wyższych obr nie bierze tego pod uwage
  • Poziom 29  
    Albo (na pierwszym cylindrze):
    - popękały pierścienie
    - wypalił się tłok
    - wypaliły się zawory lub gniazda
    - dmuchnięta uszczelka głowicy
    i to powoduje wypadanie zapłonów. Wszelkie możliwe niedomagania sprzętu już wyeliminowałeś. Także nie ma lipy - czeka cię zdejmowanie głowicy.
  • Poziom 21  
    jest jeszcze jeden sposób aby sprawdzic czy masz szczelne zawory.
    Sprężarką wtłoczyc cisnienie przez otwór świecy gdy tłok bedzie ustawiony w suwie pracy
    i słuchac którędy ucieka ciśnienie, czy przez odmę, czy przez wydech czy może przez ssący.
    Wtedy wiesz gdzie szukac, ale i tak w tym przypadku ściąganie głowicy nieuniknione.
    Tak nawiasem jakby silnik miał na wszystkich po 13 sprężania to pracowałby równo i nie byłoby problemu
  • Poziom 11  
    jakby miał nierówną kompresję to na pewno nie zacząłby pracować na wszystkie cylindry po kasowaniu błędów. Proponuję jeszcze raz sprawdzić cewki jak również napięcia i sygnały sterujące cewki.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen
    sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika.
    Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder.
    Z tego co pamietam to chyba 5 takich przypadków miałem w 4 i3 cylindrowych silnikach.
    Zawsze była to wina zaworu wydechowego.
    Nie twierdze, ze w tym przypadku napewno tak jest, ale jest to wysoce prawdopodobne
  • Poziom 9  
    cewka sprawna na 100% bo nową kupiłem i dla pewności zamieniłem cewki z 1 na 2 cylinder
    wtryskiwacze tez tak zamieniłem i i po zamianie tez wyskakuje na 1 cylindrze błąd nie wiem czego moze to byc wina w serwisie powiedzieli z sterownik bo po wykasowaniu błedu samochód zaczyna ponowie palic na 4 cylindry Aha świece tez nowe zalozyłem i nic
  • Poziom 21  
    zdejmuj głowice i wszystko będzie jasne.
    albo jak wolisz czekaj az zawór sie rozpadnie i wtedy mogą zacząć sie problemy
    w tym silniku naprawde mozna to zrobic sprawnie w jeden dzien jak niemasz doswiadczenia, razem z docieraniem zaworów
  • Poziom 9  
    czy te zawory da sie wymienić ? i czy n owe można kupić za tydzień będę z tym robił to napisze co było i robić tylko na tym cylindrze czy wszystkich .jeszcze jedno chciał bym sie dowiedzieć jeśli ktoś zna odpowiedz nie świeci mi oświetlenie w bagażniku żarówka dobra a zlokalizować nie mogę włącznika od otwarcia klapy
  • Poziom 21  
    wyłącznik od kalpy jest w zamku.
    Zawory możesz wymieniac tylko uszkodzone. Kupić jest łatwo nawet na allegro sa po 10zł
    oczywiscie najważniejsze to podocierać zawory, aby była szczelnosc,
    Jak sam tego nie zrobisz to oddaj głowice tam gdzie sie tym zajmują.
  • Poziom 9  
    ale gdzie w zamku w górnej części zamka w klapie czy dolnej w bagażniku
  • Poziom 21  
    jak w każdym vw-podobnym do zamka izie 3pinowa wtyczka znajduje sie w klapie w ruchomej części zamka.
    Odkręcasz zamek i wyjmujesz go na zewnatrz, pewnie kostka zgniła.
  • Poziom 9  
    dzięki bo głowiłem się nad tym
  • Poziom 9  
    dostałem sie do zamka jest tam ta wtyczka 3 pin tylko takie pytanie po co tam 3 piny są
  • Poziom 21  
    jeden pin to masa.
    drugi to informacja dla światełka bagażnika.
    Trzeci pin to informacja dla modułu komfortu.
  • Poziom 9  
    ten włącznik mam uszkodzony i wtyczkę tez wcisnąłem tam micro wyłącznik taki jak w polskiej transformatorowej lutownicy ma on 4 styki narysowałem go i jest w pliku załączony
    1 styk wyłącznika (ten styk załącza lampkę gdy klapa jest otwarta )
    2 styk wyłącznika (ten styk załącza lampkę gdy klapa jest otwarta )
    3 styk wyłącznika
    4 styk wyłącznika
    5 blaszka którą naciskamy i załącza wyłącznik
    6 blaszka zwierająca styki

    pod styki 1 i 2 podłączyłem dwa przewody i lampka mi się świeci gdy klapę otworze
    a mam 3 kable i nie wiem gdzie trzeci podłączyć
    przewód nr 1 to brązowo niebieski
    przewód nr 2 to brązowy
    przewód nr 3 to brązowo czarny
    i jak je podłączyć teraz
  • Poziom 21  
    przełacznik ci nie potrzebny.
    Z tego co pamietam brązowy to masa.
    te dwa inne to sygnały po masie.
    Próbój masować po kolei
    według schematu z golfa to 1 i3 są i tak połaczone ze soba a 2 to masa
  • Poziom 9  
    a po co masa w włączniku skoro ma styki odizolowane od obudowy i po rozebraniu wyłącznika widzę ze zwierał ta niby masę z kablami od lampki
  • Poziom 23  
    robert199 napisał:
    uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen

    Z tym sięzgadzam
    robert199 napisał:

    sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika.
    Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder.
    Tu się kolega rozmija z prawdą. Sterownik mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli cylinder jest słabszy(kompresja) to ma mniejsze przyspieszenie, bo ma mniejszą moc na tym cylindrze i interpretuje to jako niepełne spalanie (wyłącza cylinder - chroni katalizator i środowisko).
  • Poziom 9  
    czyli co głowica do roboty ? bo będę się brał za to po 10 tym bo funduszy brak na razie
  • Poziom 21  
    dokładnie wypadajace zapłony są brane z przyspieszenia wału. Tylko na tej podstawie sterownik wie który cylinder zle pracuje, czyli jak na wszystkich miałbys sprężanie po 13 to nie byłoby żadnego błędu.
    wcześniej sterownik zlicza na którym cylindrze wał zwalnia. Po pierwszym zwolnieniu wału nie wyskakuje błląd tylko po 10ciu z rzędu.
    W wartosciach rzeczywistych nawet można sprawdzic ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder
  • Poziom 14  
    Taki sam silnik w ibizie, wypadanie zapłonów na 2 cylindrze.
    Głowica zrobiona, bo to pierwsze podejrzenie, nic nie pomogło, wymienione cewki, przewody i świece, kompresja oczywiście sprawdzona.
    Okazało się że rozszczelnił się kolektor ssący i to był powód wypadania zapłonów.
  • Poziom 21  
    Tu akurat jest jasnosc, bo jest nierówne sprężanie, ale faktycznie. nieszczelny kolektor moze byc powodem nierównej pracy. czy masz szczelny kolektor łatwo możesz sprawdzic.
    samostartem, albo plakiem.
    pryskaj na kolektor i będziesz widział czy obroty wzrastaja, jesli tak to masz nieszczelnosc.
  • Poziom 9  
    Witam
    problem wypadającego zapłonu na 1 cylindrze rozwiązany okazało się ze nieszczelny zawór wydechowy