Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 1,9D problem z rozrusznikiem (chyba)

Zloty60 07 Feb 2005 22:34 5514 8
  • #1
    Zloty60
    Level 21  
    Moj gofer wyszedl z fabryki w 92 roku.jest to zwykly dizelek.szanuje swoje autko ale nic nie trwa wiecznie.pewnego razu pewnego ranka odpalam auto a tu po okolo 2 ruchach rozrusznika nastepuje zgrzyt,rozrusznik przyspiesza (podejrzewam ze zebatka rozrusznika cofa sie z wienca na kole zamachowym)i tak jakby znowu zwalnia (w tym momencie zebatka znowu wbija si w wieniec) i teraz tak:
    auto zapali pochodzi chwile i potem juz bez zgrzytow moge je bezproblemowo zapalic.
    pierwsze co pomyslalem ze mogly sie wykruszyc niektore zeby na wiencu ale z doswiadczenia wiem ze predzej powinna pasc zebatka na rozruszniku.ale wyjalem rozrusznik i przesledzilem wszystkie zeby na wiencu i sa ok nawet nie sa przytarte (co sie zdarza).no czyli kurde tylko rozrusznik.z tym ze tulejki na nim sa nowe,nie ma zadnych luzow.i wszystko jest cacy.

    i sytuacja sie powtarza gdy samochod postoi cala noc.
    Elektromagnes tez raczej nie...

    Czy moze ktos z was spotkal sie z takim problemem???
    pliss help...

    pozdrawiam
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Mnie (nie znam się zbyt obrze na rozrusznikach ) wydaje się to trochę dziwne, może coś z instalacją elektryczną, to znaczy jest jakiś spadek napięcia na elektromagnes i on się wycofuje (np. uszkodzona stacyjka).
  • #3
    Stefanek1
    Level 26  
    Spodkaliśmy się naturalnie.
    A nie posmarowałeś przypadkiem zębatki rozrusznika, przy wymianie tulejek, jakimś tawotem, albo innym tłuszczykiem. Może spływa na nią jakiś olej z uszczelnienia wału, przy sprzęgle ?
    Zębatka wieńca i bendixu - mają być suche !!!
    Jak są posmarowane często się wykleszczają podczas ciężkiego obracania - rano /zimny silnik, gęsty olej /.
    Podr.
  • #5
    Stefanek1
    Level 26  
    mgim
    Masz rację, ze wywalić stary bx i wsadzić nowy, tylko autor się szpulał z naprawą, a jak posmaruje zęby to i nowy też będzie wyskakiwał - 100 % .
    Pozdr.
  • Helpful post
    #6
    mczapski
    Level 39  
    Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z jedynym ograniczeniem aby nie upaprać silnika. Czyli tak naprawdę pokryć cienką warstwą smaru.
  • #7
    Zloty60
    Level 21  
    mczapski wrote:
    Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z jedynym ograniczeniem aby nie upaprać silnika. Czyli tak naprawdę pokryć cienką warstwą smaru.


    Sadze jednak ze to nie bendiks.Bendiks jak jest juz zuzyty to raczej wyje,wydaje taki gwizd.A tu jest troche inaczej.Tak jakby mala zebatka rozrusznika nie dokladnie sie dopasowuje z wiencem:moze jakis luz na tulejce ale to tez wykluczam.No koncza mi sie teorie niestety.ale dzieki za rede.
    Pozdrawiam.

    P.s szkoda ze ta czesc silnika nie jest z jakiejs pleksy bo by od razu bylo widac co jest nie tak
  • #8
    tajnygelo
    Level 14  
    miałem kiedyś podobny przypadek w citroenie tez wymieniłem bendiks na orginał i nic to nie pomogło wyciągnełem rozrusznik i po dokładniejszym sprawdzeniu okazało sie że elektromagnes w pierwszym momencie wyrzucał bendiks a po chwili wycofywał go o pare mm przez co bendiks ześlizgiwał sie z zembów wieńca ze sporym zgrzytem tylko teraz masz zagadke czy to elektromagnes ci szwankuje czy masz jakiś spadek napiecia na nim podczas kręcenia
  • #9
    Zloty60
    Level 21  
    Amba fatima zeszloroczna zima sie skonczyla i problem zniknal.Przez czaly letni okres bylo ok z tym rozrusznikiem.Teraz prawie zima temperatury niskie i problem powrocil.Nie wiem co jest.Dzieki za rady.Pozostaje mi sie przyzwyczaic.Zamykam temat