Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8TDDI 200r - kreci ale nie odpala. Przyczyna?

Filipek1992 24 Dec 2012 13:22 19590 12
  • #1
    Filipek1992
    Level 11  
    Witam. Mam Foczkę z 2000r. nigdy mnie nie zawiodła nawet w największe mrozy -30 paliła. Aż do przedwczoraj. Postawiłem ją do garażu zgasiłem, rano chciałem odpalić i klopssss nie odpala. Próbowałem palić lecz nic to nie dało aż bateria padła. Naładowałem aku na full i wraz nic. Wiem że nie powinno się palić na zaciąg ale odpaliłem ją bez problemu chodziła git. Zostawiłem na noc w garażu a rano znów to samo... Zaciąg.. i problemy nawet na zaciąg.. przyjechałem do domu zgasiłem, poczekałem z 10 min zapalam pali, po 1h próbuje odpalić i znów klopsss nie pali. Dodam iż aku jest dobre, kablami od drugiego auta tez próbowałem i wraz nic. Święta idą aaa wszystkie moje samochody się popsuły. Co może być nie tak? Co się stało? Jaka jest przyczyna? Jakieś info bo jestem bezsilny..
  • #3
    Filipek1992
    Level 11  
    Czyli? Daj mi jakiś zarys tego..

    Dodano po 15 [minuty]:

    Słabe napięcie w Akumulatorze? Podmienić aku i sprawdzić?
  • #4
    kwok
    Level 39  
    Koledze może chodzi to że np stacyjka nie łączy i w pozycji zapłon/rozrusznik nie załącza należycie napięcia do wszystkich obwodów. Tu brakuje na pięcia na sterownik silnika zwany ECU lub potocznie komputer silnika. Nie są wykluczone również inne usterki.
  • #5
    Filipek1992
    Level 11  
    Ale w takim razie samochód nie odpalił by z zaciągu aa tak odpala. Sprawdziłem kable na rozruszniku osłona była rozpięta a kable zaśniedziałe przeczyściłem. Lecz problem nie znika. Dodam że wcześniej prukał i chciał łapać a teraz nie.
  • #6
    kwok
    Level 39  
    Jeśli czepiać się tylko stacyjki to może być tak że w pozycji "zapłon" łączy a w pozycji "start" już nie dlatego na zaciąg pali.
    Sprawdzałeś czy może paliwo się nie cofa? Jak wygląda odpalanie na zaciąg? Silnik łapie od razu czy z trudem?
  • #7
    Filipek1992
    Level 11  
    Raz łapie odrazu a raz z trudem,dziś z trudem wczoraj normalnie od razu. Ale stacyjkę raczej bym wykluczył -jestem prawie pewien że sprawna. Ostatnio robiona elektryka pojazdu. (przejrzane wszystko naprawione usterki)

    Dodano po 5 [minuty]:

    A gdy zapale z rozruchu to gdy go zgaszę to go zapalę już z kluczyka. Lecz po pewnym czasie znów nie zapala... POMPA?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sam już nie wiem.. Bo odkręciłem wtrysk i ropa dociera do silnika... Świece? Ale mrozu dziś nie ma to powinien załapać wkońcu....
  • #10
    żałosna udręka
    Level 33  
    Ten silnik bez świec nie zapala. Sprawdziłeś świeczki czy grzeją?
  • #11
    bodzio012
    Level 32  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    bodzio012 wrote:
    Przelewy
    W TDDI ?


    A co nie ma??? :D :D :D :D :D niech sprawdzi, nie twierdzę że to akurat to
  • #12
    żałosna udręka
    Level 33  
    W tym silniku nie robi się próby przelewowej, bo wtryskiwacze są otwierane mechanicznie ciśnieniem paliwa. Wtryskują tyle ile dostają (a dokładniej około połowy otrzymanej porcji paliwa, druga połowa to właśnie przelew) . Pomiaru dokonuje sie poprzez sprawdzenie ich ciśnienia otwarcia. Jak taki wtryskiwacz leje uniemożliwiając normalny rozruch, to dym za samochodem widzialny jest z odległości około dwóch i pół kilometra (Przy dobrej widoczności). Filipek1992 nie wymienił takich objawów, więc wtryski proponuję odpuścić.
  • #13
    Filipek1992
    Level 11  
    Okej. Więc sprawdzę świece i rzucę info co i jak..