Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b6 2.0 tdi 2008r. - załączanie się wentylatorów na postoju

24 Gru 2012 15:57 13041 16
  • Poziom 2  
    witam
    mam problem z vw passat 2.0 tdi 2008r. a mianowicie po zgaszeniu silnika po około 5 min. załączają sie wentylatory chłodnic które działają aż do rozładowania akumulatora.
    natomiast gdy zgaszę auto ale nie wyjmę kluczyka ze stacyjki taki objaw nie występuje. jest dosyć uciążliwe gdyż żeby nie doprowadzić do rozładowania akumulatora muszę zdejmować klemę co skutkuje nie zamknięciem auta itp.
    co możę być przyczyną bo u jednego mechanika na kompie pokazuje się błąd -uszkodzony sterownik silnika
    u innego zaś błędów żadnych nie widać
    czasami zdarza się też że wentylatory załączą sie dopiero po godzinie postoju
    nie zawsze jest to taki sam okres czasu
    z góry dziękuję za pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Sprawdż sterownik wentylatorów. Dpf jest ON czy OFF??
  • Poziom 19  
    To jedź na na tester typu vas vcds a nie inne zabawki bo ci głupoty pokażą.Ale pewnie jak kolega wyżej radzi.Na razie możesz wyciągnąć/odkręcić bezpiecznik wentylatorów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście jak nie planujesz dalekich tras.
  • Poziom 14  
    Witam,
    jeśli będzie woda w kostce wentylatorów też potrafi takie cuda robić.
  • Poziom 2  
    dzięki za odpowiedzi
    kostki przy wentylatorach były rzeczywiście zaśniedziałe ale zostały oczyszczone i nadal problem jest
    nie bardzo rozumiem pytania o dpf
    sterownik wentylatorów powinien chyba wystąpić jako błąd ale nic takiego nie było
    może się tak zdarzyć że będzie uwalony a na kompie nie wyświetli błędu?
    zauważyłem też że po całkowitym zgaszeniu auta po jakiś 2-3 min w tylnym prawym nadkolu słychać jakieś trzaski jakby z głośnika od parktronika czy ma to wpływ ma rozładowanie aku? a może moduł komfotru też został w jakiś sposób zalany
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Czasami jak jest żle usunięty DPF jest przyczyną włączania wentylatorów
  • Poziom 2  
    jestem właścicielem auta od nowości ma teraz 138 km. nigdy nic nie robiłem z dpf
    ale jakieś dwa tygodnie temu miał w ramach gwarancji wymienione pompowtryski
    bo źle palił i ogóle
    czy vcds może coś pokazać więcej niż vag ?
    głupia sprawa bo za każdym odejściem od auta trzeba klemę zrzucać a to trochę głupio wygląda szczególnie jak się zaraz po swiętach wybiorę w góry z familią a przy okazji samochód otwarty zostanie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    To złożony temat,poszukaj konkretnego fachowca a nie mechanika od sprawdzania błędów.
  • Poziom 2  
    2.0 TDI 2008r.
    Z wklejki z książki serwisowej
    103kw tdi M6F
    BKP KDN
    LC9X UP
  • Poziom 10  
    Odświeżam temat, spotkał mnie w warsztacie bliźniaczy przypadek. Włącza wentylatory, trzaski z parktronika (jakby zakłócenia z iskrzenia styku), klimatronik non stop "morduje" klapy nawiewu, szaleje podświetlenie lewarka DSG, przepustnica ciągle w ruchu, przekaźnik główny R2 cały czas aktywny.
    Działania podjęte:
    -bezpieczniki OK
    -punkty masy OK
    -wiązki do ECU bez przetarc
    -"stacyjka" sprawdzona
    Proszę o jakieś sugestie co mogę jeszcze sprawdzic bo narazie wszystko jest ok ale nie jest. W środę zamieszczę wyniki kolejnych badań
  • Poziom 20  
    Diagnoza Vcds na początek, kontrola czujników, choć często w tych autach siada sam sterownik wentylatora, jest w dużym wentylatorze,
  • Poziom 16  
    Jojekk, może to być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperatury spalin w wydechu.(są 3szt.) Podepnij auto do vaga rano i sprawdź wskazania na wszystkich czujnikach temp. i wydechu i płynu i inne.Rano bez odpalania wszystkie powinny mieć podobne wskazania.Miałem na warsztacie T5 z takim objawem i padnięty czujnik ten ostatni w dpf-ie pokazywał rano 150°C.
  • Poziom 10  
    Przyczyną w/w zdarzeń jest zalanie sterownika parktronika, problem rozwiązany
  • Poziom 15  
    Jojek Sprawdź jeszcze ładowanie i aku. Miałem taki przypadek w starszym touranie 1.9tdi.
  • Poziom 2  
    Witam ! Ponawiam temat. W moim B6 2009 CR wentylatory pracują cały czas. Podlączony komputer nie widzi DPF. W przypadku rozpoczęcia procedury wypalania w poszczególnych krokach pokazuje znaki zapytania. Sterownik, napęd i układ wentylatorów sprawdzone. Przeanalizowałem temat i z waszych postów wychodziłoby że prawdopodobnie DPF jest źle usunięty. Macie jakieś inne pomysły?