Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

prezes605529300 24 Gru 2012 16:14 7425 10
  • #1 24 Gru 2012 16:14
    prezes605529300
    Poziom 10  

    Witam, od prawie dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem A4 1.8 125km (oznaczenie silnika ADR). Na benzynie silnik pracuje równo na wolnych obrotach, nic nie szarpie, idzie jak torpeda. Kody błędów sprawdzone poprzez złącze OBD w aucie, kiedyś pojawiały się błędy składu mieszanki, ale od wykasowania ponad miesiąc temu, do dziś się nie pojawił.

    Instalacje do niej założył poprzedni właściciel w 2006 roku. Zrobiłem 30 000km bez żadnego problemu z gazem, lecz ostatnio mam z instalacją problem :? Od założenia instalacja ma przelot 120 000km, wiem że listwa wtryskowa była już raz wymieniana.
    Specyfikacja instalacji:
    Sterownik: OMVL DREAM XXI N
    Reduktor: Reg by omvl k901704
    Wtryskiwacze: IG1 Nero - napis odczytany z listwy; na wtryskiw. wybite - amp 3ohm
    Dysze wtryskiwaczy: Nie mam pojęcia

    Problem polega na falowaniu wolnych obrotów, silnikiem lekko trzęsie jakby wypadały zapłony. Auto powyżej 3000 obr nie ma dużej ochoty przyśpieszać. Pierwsze objawy były takie - auto zbiera się dobrze do 3500obr, potem łapał muła na kilkanaście sekund (tak do 4200obr), przez chwilę żwawo przyśpieszał i znów miał muła. Teraz auto powyżej 3000obr nie jedzie :/ Wydaje mi się że wtryski zaczęły ostatnio troszkę głośniej pracować.

    Co sprawdziłem?
    - świece zapłonowe - wszystkie sprawne
    - wtryskiwacze gazowe - odłączałem kolejno wtyczki i obserwowałem zmiany w pracy silnika - każdy wtryskiwacz tak samo oddziaływał na pracę - auto przestawało chodzić na jeden gar.

    Kupiłem interfejs do gazu ale jak to zwykle bywa miałem problem z podłączeniem się do ECU. Jak się okazało brak napięcia +12V do zasilania interfejsu.
    Program jaki mam zainstalowany na lapku: DREAM XXI-N 6.0.3 305 IC
    Interfejs mam od Viakena pod złącze com.

    Ustawienia instalacji:
    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N





    Wykresy (logi) z jazdy:
    But w podłogę, od pierwszego biegu do 4tego (jazda na PB)
    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

    But w podłogę, od 3 biegu (1500obr/min)(zaczyna się w 180 sekundzie, jazda na LPG)
    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

    A to log podczas przełączania zasilania z PB => LPG => PB
    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

    Nagrałem filmik na postoju, widok na parametry (wykonałem też loga nagrywając filmik):
    Parametry pracy instalacji OMVL DREAM XXI N - YouTube

    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

    Myślę że dałem wystarczającą ilość informacji abyście mi mogli pomóc, a nie wróżyć z fusów :D Jak pierwszy raz podłączyłem interfejs domyślnie były ustawione:
    temp przełączania - 45 stopni
    obroty przełączania - 1600
    Delay - 40s
    I te wartości zmieniłem na bardziej optymalne jak dla mnie. Pozostałych parametrów nie zmieniałem.
    Zastanawia mnie fakt skąd się biorą takie wartości napięcia sondy lambda podczas nagrywania filmiku, skoro sonda jest nie podłączona do ecu lpg? Spadek ciśnienia na reduktorze nie jest za wysoki? A może przyczyną tych wszystkich problemów są przytkane filtry? Przyznam szczerze że odkąd mam auto to ich nie wymieniałem :oops: Od czego mam zacząć?

    2 10
  • Pomocny post
    #2 24 Gru 2012 16:40
    manio123
    Poziom 34  

    Typowe objawy zużycia/zanieczyszczenia/rozkalibrowania wtryskiwaczy , a ponieważ swoje już przebiegły więc najprościej wymienić na nowe

    0
  • #3 24 Gru 2012 16:54
    mocu
    Poziom 12  

    Sprawdź jeszcze wężyk od regulatora podciśnieniowego, czy jest szczelny i czy nie jest zapchany (o ile występuje coś takiego w tym silniku)

    1
  • #4 24 Gru 2012 21:35
    prezes605529300
    Poziom 10  

    manio123 napisał:
    Typowe objawy zużycia/zanieczyszczenia/rozkalibrowania wtryskiwaczy , a ponieważ swoje już przebiegły więc najprościej wymienić na nowe

    hmm, z tego co szukałem w google na temat moich wtryskiwaczy to praktycznie nic nie znalazłem. Kolego może zaproponujesz jakąś listwę wtryskową w rozsądnych pieniądzach co by bez większych przeróbek i kombinacji współgrała z resztą?

    mocu napisał:
    Sprawdź jeszcze wężyk od regulatora podciśnieniowego, czy jest szczelny i czy nie jest zapchany (o ile występuje coś takiego w tym silniku)

    Chodzi Ci o regulator podciśnieniowy który wpływa na wyprzedzenie kąta zapłonu? Jeżeli o to chodzi to w tym silniku nie ma MAP SENSORA który by wysyłał sygnał do ECU PB i wpływał na parametry wtrysku. Jest MAP SENSOR który mierzy różnicę podciśnienia w kolektorze ssącym a ciśnienia gazu w listwie wtryskowej LPG.

    Wszystkie wężyki podciśnieniowe są na swoim miejscu, ale dla pewności wymienię je.

    Liczę na inne podpowiedzi :D

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Gru 2012 23:00
    manio123
    Poziom 34  

    http://autogaz-market.pl/969-LISTWA-IG1-4CYL--3-OHM.html
    jakoś słabo szukasz. To najtańsze i dlatego marnej jakości wtryskiwacze. Jeśli jednak zamierzasz pozostać im wierny to kup te z linku, ale ze starej listwy wykręć dysze i wkręć do nowej listwy. W ten sposób będziesz miał z grubsza ustawione listwy i nadzieję , że usuniesz usterkę. Nadal będą to jednak wtryskiwacze z najniższej półki .

    0
  • #6 25 Gru 2012 02:14
    prezes605529300
    Poziom 10  

    Czy to na 100% siadają wtryski? Czy to może być wina przytkanych filtrów? Nie wydaje wam się że spadki ciśnienia gazu są zbyt duże?
    Jeżeli to wtryski, to wolałbym je zmienić na coś lepszego. Co sadzisz o listwie wtryskowej OMVL REG Dream XXI z podstawą plastikową, z pewnością lepsze niż Valteki czerwone?
    http://allegro.pl/listwa-wtryskiwaczy-magic-jet-4-cyl-nowy-model-i2865068003.html
    Jaką rezystancję mają te wtryski? Podeszłyby bez większych problemów do mojej instalki?

    W ECU LPG mam wersje firmware 13.0, mam problem z aktualizacją do nowszej wersji, wyskakuje jakiś błąd (oprogramowanie na lapku 6.0.3.305 IC). Czytałem na necie że jak będę miał program na lapka w wersji 5. coś tam to będę mógł bez żadnego problemu aktualizować firmware. Prawda?

    0
  • Pomocny post
    #7 25 Gru 2012 11:43
    manio123
    Poziom 34  

    nie radzę magic jetów do sterownika omvl. To dość stary sterownik i próba podłączenia wtryskiwaczy o rezystancji mniejszej niż 3 Ohm może spowodować jego zniszczenia - było o tym wielokrotnie na forum. Dla tego sterownika bezpiecznie można zastosowac wtryski matrix hd544 - tyle ,że kilkakrotnie droższe. REG czy ig1 nie ma różnicy, są odrobinkę tylko lepsze od valteków.
    Nie wiem jak przeprowadzasz aktualizację firmware , ale nie jest potrzebna do tego starsza wersja softu do komunikacji, pewnie wybierasz niewłaściwy plik i dlatego masz błąd. Spróbuj z innym plikiem - to niczym nie grozi, sterownik nie wczyta niewłaściwego, jest przed tym zabezpieczony.

    0
  • #8 25 Gru 2012 12:38
    prezes605529300
    Poziom 10  

    No właśnie wiem że te sterowniki ulegają uszkodzeniu przez nieprawidłowe wtryski, doczytałem że magic jety mają 2,5 ohm. Jednak jak jest zalecane 3ohm to nie tak będzie. Skoro nie ma praktycznie różnicy pomiędzy omvl reg fast a ig1 nero, to zamówię te co mam aktualnie.
    Z aktualizacją firmware spróbuję jutro, mam nadzieję że tu masz rację i po wybraniu innego pliku wszystko zadziała.

    Możesz mi kolego powiedzieć coś na temat mojego reduktora? W jakiej kondycji jest, nie za duże ma spadki ciśnienia? W końcu ma już kilka latek za sobą. pzdr

    0
  • #9 25 Gru 2012 23:38
    manio123
    Poziom 34  

    Reduktor powinien sobie dawać radę z taką mocą , trudno coś konkretnego powiedzieć bo nawet nie wiem czy oscylogramy były robione na postoju ( wtedy bezwartościowe) czy w czasie jazdy. Po wymianie wtryskiwaczy pociśnij dłużej na gzie i zobacz o ile wtedy spada ciśnienie i temperatura gazu, czy się wtryski nie zapętlają , a mieszanka nie jest wtedy uboga - bo istnieje takie zagrożenie.

    0
  • #10 26 Gru 2012 11:42
    prezes605529300
    Poziom 10  

    A żeby sprawdzić czy mieszanka za uboga to bym musiał zapewne podpiąć się pod kompa PB i pod kompa LPG, obserwować podczas jazdy oscylacje sondy lambda w ecu pb?

    Poczytałem instrukcje do mojego ustrojstwa, wiem jak podłączyć linie diagnostyczną K z ECU PB do ECU LPG, warto podłączać? Dużo lepiej wyjdzie autokalibracja? Jakie są korzyści z takiego połączenia?

    0
  • #11 26 Sty 2013 12:11
    prezes605529300
    Poziom 10  

    EDIT.
    Wtryski zmienione na IG1 NERO- czyli te same co miałem. Dysze wykręciłem ze starych i wkręciłem do nowych wtrysków. Silnik na wolnych obrotach pracuje już idealnie, nie ma telepania. Podczas przełączania na wolnych obrotach z pb na lpg przez chwilkę silnikiem pobuja ale to delikatnie i w niczym to mi nie przeszkadza.
    Do 3000 obr/min auto lepiej jeździ niż poprzednio, natomiast problem polega na tym że auto powyżej 3000 obr/min nie mam mocy jechać i przerzuca na benzynkę.
    Tu wykres jak mu dałem buta (chyba pierwszy i drugi bieg).
    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N

    Mam rację że wysiadł reduktor? Po depnięciu na gaz, spada ciśnienie na reduktorze, dlatego sterownik wydłuża czas wtrysków lpg i dochodzi do zapętlenia?

    Audi A4 B5 - Drży na wolnych obrotach, słabe przyspieszenie OMVL DREAM XXI N
    A tu wykresik z przełączania PB na LPG. Czasy wtrysków lpg są nieznacznie dłuższe niż pb, czy,i dyszę są odpowiednie? Bo jak coś to mam komplet nowych i mógłbym rozwiercić ale wydaje mi się że to nie ma sensu.


    Z tymi spadkami ciśnienia na reduktorze to ma duży wpływ temperatura? Jak wczoraj jeździłem to było na zewnątrz -10*C. Temp reduktora koło 50*C a gazu ponad 20*C.

    Liczę na pomoc. Pozdrawiam :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów