Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1218 - Kalibracja układu poziomowania

Mateusz1560 25 Gru 2012 01:07 5385 12
  • #1 25 Gru 2012 01:07
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Witam.
    Mam problem z przeprowadzeniem kalibracji układu poziomowania w ATEGO 1218 Z 2006 r. Kalibracji próbuje dokonać przez Star Diagnosis za każdym razem wyskakuje mi błąd kalibracji i procedurę trzeba zaczynać od nowa.
    Jakiej wielkości powinny być te wsporniki dystansowe potrzebne do wykonania kalibracji?
    Na jakie wysokości ustawić dolny i górny poziom maksymalny?
    A na jaką wysokość poziom do jazdy?

    W aucie zamontowane są koła 17,5 cali.
    Proszę o udzielenie wskazówek.
    Pozdrawiam.

    0 12
  • Pomocny post
    #2 25 Gru 2012 10:25
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #3 25 Gru 2012 11:27
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja mialem podobny przypadek w Actrosie i tez procedura nie chciala przejsc. Probowalem chyba ze 20 razy albo i wiecej i wciaz wyskakiwalo ze procedura nie udana. A zabralem sie za to poniewaz kierowca życzył sobie podnieść przod o 2 cm. Sprawe rozwiazalem w ten sposob ze zmierzylem miarą wysokosc podwozia i ustawilem na dokladnie taka wysokosc jak bym to robil na podkladkach. Wtedy procedura przeszla i kalibracja sie udala. Zastanawiam sie tylko dlaczego nie moglem ustawic dowolnej wysokosci podwozia?? W Scanii czy w Manie ustawiam na dowolna wysokosc i jesli uklad jest sprawny to nie ma zadnego problemu pomimo ze ustawiam na zupelnie inna wysokosc niz zaleca producent.

    0
  • #4 26 Gru 2012 13:29
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    W aucie wystrzeliła poduszka, została wymieniona i przez jakiś czas było dobrze, później rozerwało drugą poduszkę. Przez SD doszedłem, że sterownik NR jest uszkodzony wymieniłem go i zrobiłem parametryzację ustawień tak jak było to w starym sterowniku. Potem chciałem przeprowadzić kalibrację, która za każdym razem się nie udaje, wywala mnie po ustawieniu maksymalnego opuszczenia.

    A nie działa pamięć w pilocie od poziomowania, nie mogę ustawić auta na "0"

    Podnoszenie i opuszczanie działa z pilota.

    Czujniki są sprawne. Powietrza również mi nie brakowało.

    Czy wiecie jaki wymiar powinny mieć te podkładki ??

    0
  • #5 26 Gru 2012 17:54
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mateusz1560 napisał:
    A nie działa pamięć w pilocie od poziomowania, nie mogę ustawić auta na "0"
    Nie działa i nie będzie działać dopóki nie zrobisz kalibracji systemu i nie zapiszesz wartości poziomu "do jady,górnego i dolnego"
    Mateusz1560 napisał:
    Potem chciałem przeprowadzić kalibrację, która za każdym razem się nie udaje, wywala mnie po ustawieniu maksymalnego opuszczenia.
    Kolega "bodek434" już podpowiedział.....sprawdź w rzeczywistych wartościach jak się zmieniają dane czujników, być może w pewnym momencie któryś z czujników wykracza poza zakres i dlatego ECU nie przyjmuje danych i nie pozwala na zakończenie kalibracji.

    0
  • #6 03 Sty 2013 12:11
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Dane czujników zmieniają się płynnie, tylko nie jestem pewny, czy powinny zmieniać się w odwrotnych do siebie wartościach.

    Jeżeli opuszczam lub podnoszę samochód przy kalibracji to dane zmienią się tak, że w jednym czujniku wartość rośnie, a w drugim maleje i odwrotnie.

    Błąd jaki mi teraz wyświetla to "suma kontrolna danych kalibracji czujników położenia jest nieprawidłowa. "

    Wartości pokazują od ok 70 do ok 160.

    Raz komputer pokazał kalibracja zakończona powodzeniem, ale w rzeczywistości nie zapisał pamięci.

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Sty 2013 15:20
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mateusz1560 napisał:
    Jeżeli opuszczam lub podnoszę samochód przy kalibracji to dane zmienią się tak, że w jednym czujniku wartość rośnie, a w drugim maleje i odwrotnie.


    Obróć mocowanie dźwigni tak aby obydwa sensory pokazywały ze ich dane: rosną jak podnosisz oraz maleją jak opuszczasz. Gdybyś dokładniej czytał wskazówki miałbyś już większe rozeznanie....... Kolega "bodek434" o tym pisał.

    bodek434 napisał:
    Obrót przy mocowaniu dźwigni o 90-180 stopni sprawi, że poziomowania nie przeprowadzisz.

    0
  • #8 03 Sty 2013 15:24
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Mateusz1560 napisał:
    w jednym czujniku wartość rośnie, a w drugim maleje i odwrotnie

    Wartości musza się zmieniać w tym samym kierunku: obie rosną lub obie maleją.
    bodek434 napisał:
    Sprawdź najpierw w rzeczywistych wartościach, sterując góra-dół czy czujniki w miarę równo zmieniają wartości.

    Niewielka różnica odczytu z obu czujników jest dopuszczalna. Po zakończonej kalibracji ta różnica się zniweluje.
    Mateusz1560 napisał:
    Jakiej wielkości powinny być te wsporniki dystansowe potrzebne do wykonania kalibracji ?

    Podkładek nie dobiera się na zasadzie "Atego 1218" tylko na podstawie numeru podwozia. Dobrze jest mieć również typ tylnej osi (coś w rodzaju HL4, HL6, HL8 - jest na tabliczce na osi) Wtedy nas podstawie wyposażenia auta, wysokości ramy i innych szczegółów otrzymuje się numer fabryczny tej podstawki. Dopiero z niej można odczytać wysokość w milimetrach.
    Mateusz1560 napisał:
    Na jakie wysokości ustawić dolny i górny poziom maksymalny ?

    Jest to tzw. "mechaniczny stop" - czyli do góry do oporu i w dól do oporu.Az wartości wskazań z czujników przestana się zmieniać.
    Mateusz1560 napisał:
    A na jaką wysokość poziom do jazdy ?

    Poziom jazdy to opuszczenie auta na podkładki.
    Masz "SD" oryginalna czy klona? Jak mi podeślesz VIN i ewentualnie typ osi to poszukam wysokość podkładek.

    0
  • #9 03 Sty 2013 18:05
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Mocowanie dźwigni jest zamontowane tak jak było przed naprawą na 100 %, gdy cały układ działał sprawnie, zostało zaznaczone przed demontażem. Ale sprawdzę to jeszcze raz.

    Numer VIN WDB9702871L126676, typ osi sprawdzę jutro.
    SD mam klona.

    Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.

    0
  • #10 03 Sty 2013 20:03
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Gerri napisał:
    Masz "SD" oryginalna czy klona?


    Gerri jakie to ma znaczenie w tym przypadku?? Pytam z czystej ciekawości.

    0
  • #11 03 Sty 2013 23:14
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    saron22 napisał:
    Gerri jakie to ma znaczenie w tym przypadku?? Pytam z czystej ciekawości.

    Oryginalna SD ma chyba lepsze oprogramowanie - jest więcej podpowiedzi w czasie diagnozy. I jak ma odp. hasło to się łączy z Najgłówniejsszą Centralą W Stuttgarcie. Poza tym podobno klony zabija 24V. Ale to wiem tylko z doniesień - np. z "elektrody".
    Mateusz1560 napisał:
    Numer VIN WDB9702871L126676, typ osi sprawdzę jutro.

    Wg numeru VIN masz ośkę (wg innych oznaczeń) 742.510 i do takiej ośki podchodzi narzędzie/dystans o numerze 970 589 00 63 00. Jutro zmierzę wysokość, ale nie jest to prosty klocek. Jest to taki "mostek" omijający po podstawieniu odbojnik na ramie. Jutro będzie więcej szczegółów.

    0
  • Pomocny post
    #12 05 Sty 2013 12:29
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Ponieważ akurat pomiędzy ramą a osią jest odbojnik, i trudno tam podstawić prosty dystans, to dystans fabryczny wygląda tak:
    Mercedes Atego 1218 - Kalibracja układu poziomowania
    Zielone dorysowane to rama auta, czerwone to odbojnik, żółte to oś auta.
    W Twoim przypadku całkowita wysokość tego patentu ustawia odległość ramy do osi na 180 mm. To jest tzw. "położenie jazdy" do kalibracji.

    0
  • #13 05 Sty 2013 18:01
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Dzięki bardzo kalibracja powiodła się, jeden mechanik rozbierał jeden z czujników i musiał poskładać go jakoś odwrotnie.

    0