Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV TDI - błąd 16989 nie zawsze wyświetlany

25 Gru 2012 20:09 5013 18
  • Poziom 10  
    Witam
    golf IV 2004 rok tdi 130 koni.
    Jak było ciepło to zapalał bez problemu jak przyszły mrozy zrobił się problem trzeba długo nim kręcić. Rano przy mrozie -8 nie ma aż takiego problemu problem pojawia się jak go zgaszę i będę próbował zapalić ponownie zanim zapali nie zawsze tak jest ale jak kręcę długo to wywalił mi drugi raz błąd 16989 usterka sterownika P0605-35-00 błąd pamięci ROM.
    Czy jest to problem ze sterownikiem . Teraz jest np +6 wskazuje i odpala od strzała byłem u mechanika zbadał świecie i powiedział ze niby ok , może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i podpowie coś na ten temat, odpinałem czujnik temp ale nie zmieniło się za wiele jak był oczywiście mróz tylko wywalał błąd czujnika temperatury.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Było coś grzebane: chip, immo...?
  • Poziom 10  
    Nie oryginał silnik ASZ
    teraz nawet jak temperatura plusowa to i tak ciężko odpala .
    dodam ze akumulator jest w dobrym stanie i rozrusznik też bo już wymieniałem na nowy .
    Hamulce to chyba nie mają nic wspólnego ?
    bo ostatnio robiłem tłoczek w kole i trosze pedał mi wpada nie dużo ale nie odpowietrzałem pompy abs.
    Filtr paliwa też wymieniony na nowy FILTRON.
    Jak przekręcę stacyjką dwa razy do trzech to odpali lepiej.
  • Poziom 10  
    panowie teraz to mu się jeszcze gorzej zrobiło czy ciepły czy zimny nie odpala dopiero za trzecim a nieraz za piątym kręceniem z 8 sek.
    Aku wymieniłem nowy 75ah
    czujnik obrotów silnika zmieniony
    czujnik położenia wałka rozrządu zmieniony.
    pompa pracuje dobrze sprawdzona śmieci nie ma.
    Wywala mi błąd 16989 nieraz pojawia się czujnik obr silnika.
    Pomóżcie ręce już opadają.
  • Poziom 10  
    Jaca1981 napisał:
    panowie teraz to mu się jeszcze gorzej zrobiło czy ciepły czy zimny nie odpala dopiero za trzecim a nieraz za piątym kręceniem z 8 sek.
    Aku wymieniłem nowy 75ah
    czujnik obrotów silnika zmieniony
    czujnik położenia wałka rozrządu zmieniony.
    pompa pracuje dobrze sprawdzona śmieci nie ma.
    Wywala mi błąd 16989 nieraz pojawia się czujnik obr silnika.
    Pomóżcie ręce już opadają.


    Problem rozwiązany. Pozdrawiam wszystkich
  • Admin grupy Samochody
    No i wszyscy Ci dziękują za podanie rozwiązania problemu i życzą przy następnym problemie samych takich wyników w wyszukiwarce.
  • Poziom 10  
    T5 napisał:
    No i wszyscy Ci dziękują za podanie rozwiązania problemu i życzą przy następnym problemie samych takich wyników w wyszukiwarce.

    Sorki
    Został wymieniony rozrusznik na inny i po problemie.
  • Poziom 8  
    Czy kolega powyżej mógłby coś dodać na temat wymiany rozrusznika która pomogła, jak do tego doszedł. Co było wadliwe w tym rozruszniku?
    Posiadam Audi A3 1.9 TDI ASZ więc tą samą jednostkę napędową. U mnie również od jakiegoś czasu nagle auto zaczęło gorzej odpalać czy to na zimnym czy na ciepłym. Ma swoje fanaberie i czasami pali od ,,kopa" czasami po kilku sekundach. Nie ma reguły czy ciepły czy zimny. Byłem u "fachowca" wymienił uszczelnienia na PD zmienił dawkę rozruchową i dalej to samo. Ostatnio doszło coś nowego a mianowicie po odpaleniu po przejechaniu kilkuset metrów zaczęła mrugać kontrolka od świec. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu to samo. Dopiero zgasła, gdy auto mocniej przegoniłem. Po sprawdzeniu wyskoczył ten sam błąd co u kolegi wyżej 16989. Wykasowałem go i na razie jest cisza. Zastanawiam się co może być z tym rozrusznikiem ponieważ gdzieś już kiedyś natrafiłem na temat gdzie na problemy z rozruchem TDI rozwiązaniem okazała wymiana rozrusznika (oczywiście ktoś wcześniej wymienił bez rezultatu pół samochodu prawie)
  • Poziom 10  
    na wstępie to wypnij czujnik temp. i zobacz wtedy czy lepiej odpala obojętnie czy to będzie zimny czy ciepły silnik bo jak zmieni się i zacznie odpalać prawidłowo to musisz zwiększyć dawkę rozruchową paliwa

    a ten błąd to odpowiada za czujnik położenia wału jak masz kogoś znajomego żeby podmienić to podmień tylko oryginał napisz co i jak
  • Poziom 8  
    dawka rozruchowa już była zmieniona, ale sprawdzę jeszcze na wypiętym czujniku czy coś się zmienia.
    A możesz napisać co było z tym Twoim rozrusznikiem? Co powodował stary?
  • Poziom 10  
    jezeli dawka rozruchowa było zmieniona to czujnik temp nie pomoze w niczym .
    powiedz jeszcze jak zachowują ci się hamulce pedał nie robi się twardy ??? bo to jest tez ważne
    a co z tym czujnikiem połorzenia wału bo to od niego jest ten bład??

    słuchaj u mnie było tak palił zawsze od strzała czy było +20 czy -20 lecz pewnego dnia zaczęło mu się pogarszać z każdym dniem coraz gorzej i gorzej i gorzej

    tez winili podkładki pod wtryski dawkę rozruchową , vaku pompę ach cuda ale nic nie robiłem z tym nic

    A u mnie było tak jak chciałem odpalić to czasami falował mi obrotomierz podskakiwał raz 500 obr raz 1500 a raz 2500 tak sobie bez niczego i zapalał z trudami po 7 sekundach kręcenia podmienialiśmy kompa podmienialiśmy czujnik położenia wału nic nowe aku bez rezultatu aż w końcu może rozrusznik ??

    Po prostu wytwarzał takie pole magnetyczne jak poszedł w prace ze zakłócał czujnik położenia wału i dlatego te problemy z tymi obrotami podskakującymi od wymiany rozrusznika problem znikł znajomy takich cudów mówił ze nie widział jak pracuje 15 lat w serwisie VW.

    odpisz jak obroty ??
  • Poziom 8  
    Wydaje mi się że podczas rozruchu czyli w trakcie kręcenia wskazówka obrotomierza idzie w górę czasami nawet wysoko i jak zapali to spada w dół i dopiero na swoje obroty wskakuje.
    U mnie też zaczęły się problemy z końcem lata. Ten błąd wyskoczył na razie raz. Kiedyś pytałem mechanika czy te problemy z odpalaniem nie będą od rozrusznika, a on teraz pamiętam że powiedział, że gdyby to był rozrusznik to byłyby problemy z czujnikiem położenia wału.
    Pompki zrobione innych błędów nie łapie, a akumulator jest kilku miesięczny a pali czasami od kopa a czasami po kilku sekundach.
    Ten pedał hamulca kiedy ma się robić twardy. Jeśli z rana przed odpaleniem to coś może być na rzeczy, że jest twardszy niż zwykle, ale w trakcie jazdy wszystko jest normalnie.
  • Poziom 10  
    ten mechanik dał Tobie odpowiedź taką jaką ja ci napisałem rozrusznik wytwarza takie pole magnetyczne ze robi zakłócenia czujnika położenia wałka , a z twojej odpowiedzi ze obroty falują jak kręcisz to daje 100% ze masz uwalony rozrusznik więc na próbę żeby ci kosztów nie robić proponuje wyjęcie i wyczyszczenie tak jak jest w elektrodzie pełne czyszczenie i smarowanie może pomoże a jak nie to wymiana . Wspomnę jeszcze ze u mnie było tak samo jak u Ciebie raz palił dobrze raz kręciłem jak kręciłem długo wywalał zaraz byka. pozdrawiam zrób co ci mówię a będziesz zadowolony zobaczysz poprawę napisz jeszcze jaki masz przebieg? skrzynia 6 biegowa? aaaa jeżeli podczas jazdy pedał ok to jest spox rano to norma ze nieraz moze byc twardawy
  • Poziom 8  
    Tylko jak ja go o to pytałem to jeszcze tego błędu nie było i powiedział ze to nie rozrusznik bo nie ma błędów. Przebieg okolo 240 tyś-bynajmniej na liczniku. Skrzynia 6 biegów.
    Myślę że dam go do firmy profesjonalnej niech ten rozrusznik rozbiorą-zregenerują.
    Sam mam teraz inny problem na głowie - w sylwestra komuś nie podobał się mój samochód i wybił mi tylną szybę.
  • Poziom 10  
    powiedzmy 240 tyś 100 zdjęta no ale nie ważne .
    u mnie tak zaczęło się dziać przy 350tys ale znajomy mówił ze w 6 skrzyni to norma ze rozrusznik lubi płatać figle tak już jest daj do czyszczenia i smarowania i będzie ok jak nie pomoże to odżałuj i kup drugi , ja osobiście kupiłem drugi a ten co mi tak robił leży na regale miałem go wyczyścić ale niestety nie miałem czasu po prostu jest dużo syfu w nim.
    pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Długo mi to zajęło żeby się zebrać i pojechać do elektryka, ale dzisiaj w końcu mogę powiedzieć, że rozrusznik naprawiony i jak ręką odjął. Samochód zapala na dotyk i mam wrażenie że rozruch jest cichszy.
    W rozruszniku wymieniono 2 tulejki, a najważniejsze to, że gdzieś przy stojanie znajdował się przewód, który po otworzeniu rozrusznika po prostu się rozsypał.
    Ogólnie rozrusznik był w nie najgorszym stanie jednak przez ten przewód nie miał dostatecznego uderzenia prądu. W końcu problem z głowy. Na szczęście znalazłem tą stronę odpowiednio szybko i nie dałem się mechanikom naciągnąć na niepotrzebne wymiany innych podzespołów (a lista była spora). Jedno na co zdążyłem się dać naciągnąć to wymiana uszczelnień na pompkach. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    najważniejsze ze problem został rozwiązany , i nie zostało narobione dużo dużo kosztów i niepotrzebnych wymian .
  • Poziom 11  
    Witam
    W tych golfoskich rozrusznikach jest na wyjściu z głowicy (tam gdzie bendiks wyskakuje) duża tulejka, łożysko ślizgowe. Jak na tulejkę przystało po pewnym czasie się zużywa i bendiks zaczyna dawać większy opór na reszte rozrusznika.
    W tym samym czasie zużywają się inne tulejki w tym rozruszniku które powodują nawet i obcieranie wirnika do magnesów.
    Krótko mówiąc, rozrusznik nie ma swojej prędkości obrotowej zdolnej tak obrócić wałem silnika aby zaszły w nim wszystkie procesy potrzebne do wytworzenia rozruchu auta.
  • Poziom 10  
    wymiana na nowy rozrusznik rozwiązuje ten problem .zamykam temat