Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TATRA 815 S3 V10 - Podłączenie ogrzewania olejowego.

DaroMc 25 Dec 2012 21:56 3180 4
  • #1
    DaroMc
    Level 15  
    Witam,
    Mam pytanie odnośnie Tatry 815 S3 V10, chodzi o ogrzewanie.
    W swojej posiadam standardowo tylko ogrzewanie Eberspächer. Ostatnio na szrocie zobaczyłem kabinę, która miała ogrzewanie realizowane za pomocą oleju silnikowego. Zainteresowało mnie to dodatkowe darmowe ogrzewanie. Nigdzie nie mogę znaleźć danych sposobu podłączania jest do układu olejenia.

    PS.
    Drugie pytanie przy okazji: Jakie jest oznaczenie synchronizowanej skrzyni biegów?
    Czy coś trzeba przerabiać zmieniając na taką skrzynię?

    Wesołych Świąt :)
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Zaraz za kabiną masz chłodnicę oleju, montujesz tam wentylator, kawałek rury do kabiny , i już masz ogrzewanie.
  • #3
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    Z tego co mi wiadomo, to ogrzewanie olejowe było niezależne od webasta. Poprostu chłodnica oleju za kabiną i wentylator wdmuchujący powietrze do wnętrza.
  • #4
    DaroMc
    Level 15  
    ociz wrote:
    Zaraz za kabiną masz chłodnicę oleju, montujesz tam wentylator, kawałek rury do kabiny , i już masz ogrzewanie.

    nie o takie ogrzewanie mi chodzi:)
    To, które widziałem jest prawdopodobnie oryginalne. Przewody olejowe wchodzą do mieszalnika przodu kabiny. Dzięki temu nawiew ciepło powietrza jest na szybę i nogi z obu stron :)
  • #5
    DaroMc
    Level 15  
    Temat dalej aktualny.
    Ogrzewanie olejowe jest fabryczne i było stosowane w nowszych Tatrach
    Na pewno podłączenie nie jest tak banalne, jak się na początku wydawało......
    Przed przystąpieniem do montażu, chętnie przyjmę rady i spostrzeżenia bardziej doświadczonych :)
    Bardzo zależy mi na informacji jak podłączyć przewody do pompy olejowej takiej jak na schemacie:
    TATRA 815 S3 V10 - Podłączenie ogrzewania olejowego..

    Nie pogardzę też zdjęciem przodu silnika :)