Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford galaxy mk1 2,3 benzyna - silnik kreci ale nie odpala

26 Gru 2012 15:10 19230 25
  • Poziom 9  
    Witam mam problem jak w temacie kilka dni temu miałem juz problemy z odpaleniem kilka razy musiałem kręcic i to dośc długo aż udało się odpalic a teraz nic .
    Wydaje mi się że to pompa paliwowa nawet jej nie słychac teraz pytanie jak ja wyjąc znajduje sie pod siedzeniami na środkowym rzędzie ? co trzeba zdemontowac ?

    I gdzie znajduje sie przekaźnik i bezpiecznik do pompy ?
    Z góry dziękuje za odpowiedz
  • Poziom 28  
    Sprawdź zasilania na początek.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bez zdiagnozowania problemu będziesz pruł pół auta? Dobrze radzi Kolega wyżej, schemat w dłoń i szukasz brakującego zasilania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przekażnik nad bezpiecznikami 20 do 22. Pierwszy z prawej.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Zobacz jeszcze wyłącznik wstrząsowy pod fotelem.
  • Poziom 9  
    Prądu na pompie nie ma .
    Ten wyłącznik wstrząsowy wygladą ok ten guzik jest wciśnięty bo palcem pcham i nie idzie.
    chyba ze jeśli jest wcisniety to źle ?
    przekaźnik w tej skrzynce gdzie bezpieczniki po stronie kierowcy pod kierownicą za taką zamykaną klapką?
    Na pompie są 4 przewody dwa cienkie i dwa grube domyślam się że dwa to zasilanie pompy a pozostałe dwa od czujnika poziomu paliwa które są wreszcie od pompy?? to sprawdzę samą pompę

    Samochód stoi pod moją robotą wiec potrzebuje dużo informacji na raz .

    Czy jak podam prąd bezpośrednio na pompę z akumulatora to(jeśli pompa jest sprawna) silnik odpali czy jest jeszcze jakieś zabezpieczenie.

    Dzięki za odpowiedzi
  • Poziom 28  
    esperson napisał:
    Czy jak podam prąd bezpośrednio na pompę z akumulatora to(jeśli pompa jest sprawna) silnik odpali czy jest jeszcze jakieś zabezpieczenie.
    Uważasz że wtryski się same wysterują ? Kontrolka w rękę i szukaj dalej . Dalej nie znalazłeś przyczyny dla której samochód przestał odpalać. Na początek weź kolego kontrolkę i sprawdź czy na pompę dochodzi zasilanie. Najlepiej by było jakbyś podpiął ids-a miałbyś łatwiej, zakładam jednak że go nie masz. Sprawdź czy w trakcie kręcenia rozrusznikiem masz iskrę .
  • Poziom 9  
    Na Twoim miejscu najpierw zabrałbym sie do sprawdzenia najprostszych rzeczy tj. kable wysokiego napięcia, świece, kopułka, dopiero później brać sie za następne rzeczy.
  • Poziom 9  
    Ale pompy paliwa nie słychac nie chodzi w ogóle wiec problem jest raczej z paliwem a raczej z prądem na pompie paliwowej bądź samej pompie paliwowej.

    Taki sam problem miałem z pompa paliwa w espero i podłączyłem na krótko i silnik normalnie palił ale tam były dwa przewody i raczej miej elektroniki.
    Które przewody wychodzace z pompy paliwa sa do zasilania jej??
  • Poziom 9  
    zobacz jeszcze bezpieczniki pod maską tam jest taka czarna skrzynka. w moim mondku jest po prawej stronie przy akumulatorze
  • Poziom 9  
    w tym samochodzie chyba nie ma pod maska albo jak żle szukam bo nic takiego nie widac
  • Poziom 9  
    To u mnie nie ma czegos takiego sprawdzałem dokładnie w okolicy akumulatora i nie ma tam nic

    Dodano po 2 [minuty]:

    inny silnik może albo rocznik i gdzieś to przełożyli
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dwa grubsze przewody to zasilanie i masa pompy. Nawet jeśli podasz tam zasilanie, silnik zapewne nie odpali. Natomiast zapięcie tam kontrolki, nie jest głupie, będziesz wiedział, czy zasilanie jest ewentualnie czego brakuje.
  • Poziom 9  
    Podłączyłem kontrolkę właśnie pod te dwa przewody grube najpierw mase brałem z budy a potem wpiełem kontrolkę pod dwa grube przewody i nic brak prądu
  • Poziom 9  
    na zdjęciu które wstawiłem jest to silnik 2.0
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to szukasz wyżej, zwora zamiast przekaźnika. Potem pytanie czy przekaźnik wysterowany... Tą drogą w pół godziny masz znalezioną usterkę.
  • Poziom 9  
    No to szukasz wyżej, zwora zamiast przekaźnika. Potem pytanie czy przekaźnik wysterowany... Tą drogą w pół godziny masz znalezioną usterkę.


    Zworkę zrobię tylko gdzie ten przekaźnik i w które piny się wpiąc ??

    I co znaczy przekaźnik wysterowany??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pawel wawa napisał:
    Przekażnik nad bezpiecznikami 20 do 22. Pierwszy z prawej.

    Napisałem Ci.
    esperson napisał:
    w które piny się wpiąc ??

    I co znaczy przekaźnik wysterowany??
    Poszukaj warsztatu. Będzie taniej. Brakuje Ci podstawowej wiedzy. Jeszcze narobisz więcej szkody niż pożytku.
  • Poziom 9  
    Są dwie skrzynki z bezpiecznikami jedna obok Aku z prawej są tam też przekażniki druga z lewej od zabezpieczenia rozrusznika i alternatora to właśnie te w formie blaszek z tą różnicą ze maja po około 160 A. Trzeba zdjąć osłonę AKU żeby skrzynki były widoczne.Być może że zależy to od wersji wyposażenia.
  • Poziom 9  
    Jeden mówi drugi się uczy miedzy innymi na tym polega to i inne fora .
    Nie sztuka jechac do mechanika ale samemu naprawic.
    Dlatego zadaje pytania
  • Poziom 28  
    esperson napisał:
    I co znaczy przekaźnik wysterowany??
    Przykładowo cewka przekaźnika jest na powiedzmy zacisku 85 zasilona masą, jeżeli przekaźnik ma podać zasilanie na np lampę w samochodzie to włączając światła sterujesz przekaźnikiem podając mu" +15" na styk 86. W efekcie zadziała cewka przekaźnika ( pokaże się wówczas zasilanie na stykach 85 i 86 ) a styk wspólny (oznaczony jako 30 na który zostanie podany np +15) "przeniesie "napięcie na wyjście przekaźnika do którego jest podłączony zacisk zasilający lampę (styk 87) . W efekcie lampa zacznie świecić.
    Jeżeli wyłączysz światło to prąd z cewki przekaźnika zniknie , napięcie ze styku "87 "pokaże się na styku "87a". (lampa wtedy nie będzie świecić)
    Nie potrafię ci tego lepiej opisać , ale załączyłem rysunki przekaźnika ,żeby ci to zobrazować.
  • Poziom 9  
    Czyli zworka na 85 86 ??
  • Poziom 28  
    Ręce opadają kolego..... styki które podałeś to są styki które zasilają cewkę przekaźnika zewrzyj styk 30 i 87 popatrz na ostatni rysunek . Każdy przekaźnik najczęściej jest opisany, oglądnij ten który masz ominąć.
    Na rys 1.

    Po podaniu napięcia na styki (85 i 86) cewki ramię przełącznika przestawia się łącząc styki 30 i 87.
    Możemy w ten sposób po podaniu napięcia na cewkę (w zależności od konfiguracji) włączać lub wyłączać jakieś urządenie (zamykać obwód)
    bądź przełączać się między dwoma urządzeniami (obwodami).
  • Poziom 9  
    Ok dzięki tak tez sprawdziłem i przekaźnik działa prąd na gnieździe przekaźnika jest i niby wszystko jest ok ale jednak nie odpala.
    Ciągle brak prądu na pompie paliwa po podłączeniu na krótko pompa (bzyka) czyli chodzi ale auto nie odpala.

    wypiąłem wtyczkę od tego ustrojstwa pod siedzeniem kierowcy dwa przewody więc wiec obwód otwarty wiec zworka na tą wtyczkę i też nie odpala. Nie wiem co może byc z tym .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    esperson napisał:
    Jeden mówi drugi się uczy miedzy innymi na tym polega to i inne fora .
    Nie sztuka jechac do mechanika ale samemu naprawic.
    Dlatego zadaje pytania

    Chyba jednak nie zostaniesz "Bohaterem w swoim garażu". Wybacz ale do naprawy auta potrzebne jest minimum wiedzy. Nikt nie będzie Ciebie edukował tutaj od początku. Nie po to jest to forum.
    Mało brakowało a mogłeś uszkodzić sterownik.
    esperson napisał:
    Czyli zworka na 85 86 ??
    Mimo całego, łopatologicznego tłumaczenia Kolegi Hans30.

    esperson napisał:
    przekaźnik działa prąd na gnieździe przekaźnika jest i niby wszystko jest ok
    Kluczowe tu słowo NIBY. Z Twojego opisu nawet nie wiemy czy przekaźnik się załącza i czy po zrobieniu zworki masz napięcie na pompie.
    esperson napisał:
    Podłączyłem kontrolkę właśnie pod te dwa przewody grube najpierw mase brałem z budy a potem wpiełem kontrolkę pod dwa grube przewody i nic brak prądu
    Z tego to zupełnie nic nie wynika, poza wiadomością, że pompa nie dostaje zasilania z plusa. Nawet nie zaświeciłeś kontrolki, celem sprawdzenia masy na przewodzie. Ale to i tak nie istotne, sam nie naprawisz. Naprawdę najlepszą radą jest oddanie auta do warsztatu.
  • Poziom 2  
    Witam poprostu kolego siadła ci sonda i spalony jest bezpiecznik i nie ma idzie prad na pompe miałem to samo wymiana sondy i auto hula dalej