Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1.9tdi - Kontrolka ładowanie - dziwne zachowanie

tomrom1985 27 Gru 2012 09:00 2439 7
  • #1 27 Gru 2012 09:00
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu. Sprawa wygląda tak:
    podczas jazdy powyżej 90km/h zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Nie słychać aby pasek piszczał, poza tym sprawdzałem jego naciąg i jest ok, pasek nie jest popękany.
    Wracając do kontrolki - jak puszczę gaz i auto zwalnia to kontrolka dalej się świeci. Pomaga wciśnięcie sprzęgła na 2 sekundy po czym kontrolka gaśnie.
    Problem pojawiał mi się średnio co 2km.
    Wyjąłem alternator a celu oględzin szczotek. Szczotki są ok - mają jeszcze ponad 1cm długości. Niestety nie mogłem rozebrać całego alternatora bo nie miałem klucza do zdjęcia koła pasowego. Przeczyściłem szczotki i miejsce ich styku. Teraz problem jest mniejszy, ale mimo wszystko czasem się pojawia.
    Co myślicie o tym?
    Nie mierzyłem prądu ładowania bo jak powiedziałem po wciśnięciu sprzęgła jest ok tak więc nie wiem czy to może być regulator napięcia.
    Może łożysko?

    0 7
  • #2 27 Gru 2012 11:17
    jerry1960
    Poziom 33  

    Zmierz napięcie pomiędzy wyjściem z alternatora ,a masą ,ewentualnie na zaciskach akumulatora pod obciążeniem. Jak wyglądają pierścienie ślizgowe na wirniku.

    0
  • #3 27 Gru 2012 11:25
    12pawel
    Poziom 33  

    Regulator napięcia pewnie wariuje, albo połączenia przewodów słabe . Miernik w rękę i sprawdź tak jak napisał kolega wyżej. Po uruchomieniu silnika napięcie musi być stałe i trzymać ma równo. Dodatkowo nie powinno być różnicy napięć pomiędzy wyjściem alternatora - masą i bezpośrednio na klemach akumulatora.

    0
  • #4 27 Gru 2012 11:50
    carrot
    Moderator Samochody

    Koło wolnobieżne się ślizga, na przykład

    0
  • #5 27 Gru 2012 12:28
    tomrom1985
    Poziom 30  

    "Jak wyglądają pierścienie ślizgowe na wirniku. " na to odpowiadam - pierścienie nie mają wytarć i ich powierzchnia nie jest w jakiś sposób wyrobiona mechanicznie.
    Co do drugiego - połączenie zacisku kabla + jest oczyszczone i przesmarowane smarem miedziowym + kostka wd40.
    Koło wolnobieżne? tzn to co chodzi na pasku? Jeśli tak to pisałem, że nie słychać ślizgania oraz tego nie zauważyłem. Sprawdzę prąd ładowania.

    0
  • #6 27 Gru 2012 12:32
    12pawel
    Poziom 33  

    tomekromanik napisał:
    Sprawdzę prąd ładowania.

    Prąd jest mniej ważny sprawdź napięcie ładowania.

    0
  • #7 27 Gru 2012 12:39
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Oczywiście chodzilo mi o napięcie ładowanie :-)

    Napięcie po uruchomieniu silnika wynosiło 14.40V na biegunach akumulatora. Wymieniłem regulator napięcia, ale problem nadal występuje. Może pasek? Nie piszczy, naciąg dobry, ale ma już chyba ze 4 lata

    0
  • #8 10 Sty 2013 08:13
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Problem zdiagnozowany. Uszkodzona była rolka sprzęgła jednokierunkowego.
    Mój alternator to :028903026G. Kupiłem na szrocie drugi taki sam - podkreślam taki sam czyli o takim samym numerze. Jedno co mnie zastanawia to, że w tym ze szrotu rolka jest sztywna czyli w lewo i prawo kręci cały czas wirnikiem i nie wysprzęgla. Może rolka jest zastała a może też uszkodzona a jeszcze inna teoria, że jest bez sprzęgła. Wczoraj zamontowałem i jest ok - nie ma bicia na napinaczu, nie ma hałasu i ładowanie jest ok. Zastanawiam się czy jazda z takim alternatorem nie wywoła jakiegoś spustoszenia czy może lepiej oddać ten alternator i szukać takiego ze sprzęgiełkiem

    0
  Szukaj w 5mln produktów