Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1,2 95r. - Chłodzenie silnika

27 Gru 2012 14:50 4338 13
  • Poziom 8  
    Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą , została ona wymieniona , po tygodniu znów była awaria podczas jazdy , punto się zgrzał i zaczęły dobiegać niemiłosierny zgrzyt w silniku, został wtedy rozebrany wymieniony termostat , czujnik , dolany płyn . Mimo to awaria nadal występuje , gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wentylator nie włącza się , gdy nawet włączę go na "krótko" temp. nie spada a dalej rośnie. Ktoś może ma pomysł co z nim jest, bo ja juz nie mam siły na niego?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Pompa obiegowa sprawna?
  • Poziom 8  
    sprawna , sprawdzona
  • Poziom 35  
    Uszczelka założona prawidłowo? Kanały cieczy chłodzącej drożne? Nie wiem jak jest w punto ale niepoprawne założenie uszczelki skutkowało zablokowaniem kanałów wodnych.
  • Poziom 8  
    Uszczelka raczej założona prawidłowo , przepływ nie sprawdzony tylko tyle co na dotyk czyli ze jeden powinien być ciepły a powrotny zimny
  • Poziom 39  
    onnn88 napisał:
    gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para.

    Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu ani małego ani dużego. Co jest powyżej to kolega pisze, że temperatura spada, ale dlaczego to już nie. Nie wiadomo, czy uruchamia się wtedy duży obieg, czy mały, a może obydwa, a wystarczy tylko sprawdzić jaka jest wtedy temperatura węży do chłodnicy i do nagrzewnicy oraz jaka temperatura jest chłodnicy i już byłoby mniej gdybania. To jest gdybanie, ale według mnie, na niskich obrotach coś blokuje przepływ przez pompę (coś jak zawór ciśnieniowy), przy wyższych obrotach pompa daje wyższe ciśnienie lub podciśnienie (w zależności czy blokada występuje na tłoczeniu czy na ssaniu) i blokada ustępuje (zawór pod wpływem ciśnienia się otwiera), płyn zaczyna krążyć, tylko nie wiadomo w którym obiegu.
    Przyczyną (tą blokadą) może być też źle założona uszczelka pod głowicą, jeżeli to może powodować powstanie coś w rodzaju zaworków klapowych na kanałach wodnych.
  • Poziom 8  
    Czyli najlepszym wyjściem sprawdzenia owego problemu jest założenie ponowne uszczelki pod głowicą?
  • Poziom 39  
    onnn88 napisał:
    po tygodniu znów była awaria podczas jazdy , punto się zgrzał i zaczęły dobiegać niemiłosierny zgrzyt w silniku, został wtedy rozebrany wymieniony termostat , czujnik , dolany płyn .

    Nie wiem jak interpretować to: "został wtedy rozebrany", bo z tekstu to jednoznacznie nie wynika. Jeżeli silnik, to powinna być stwierdzona przyczyna tego niemiłosiernego zgrzytu, ale chyba nic w tym kierunku, bo tylko wymieniono termostat i czujnik (przypuszczam temperatury), czyli działanie po omacku, bo ani termostat, ani czujnik nie mogły spowodować takiego efektu akustycznego.
    W tej sytuacji, znowu wg mnie, najlepszym wyjściem byłoby nie tylko kontrola położenia uszczelki (nie jestem mechanikiem samochodowym, ale tu mam pewne wątpliwości czy jest możliwość, aby średnio rozgarnięty mechanik tak założył uszczelkę, aby nie było małego i dużego obiegu jednocześnie), ale również, a właściwie przede wszystkim sprawdzenie stanu pompy, bo wg mnie to ona mogła być przyczyną w/w efektów akustycznych, przy okazji sprawdzenie ustawienia rozrządu (jeżeli pompa jest napędzana przez pasek rozrządu) oraz gruntowna kontrola wszystkich kanałów-przewodów pod kątem obecności ciał obcych - coś musiało spowodować ten hałas.
  • Moderator Samochody
    1. Wentylator chłodnicy sprawny?
    2. Głowica sprawdzona/splanowana po pierwszym przegrzaniu i wydmuchaniu uszczelki?
    3. Pompa wody jak sprawdzona i kiedy ostatnio wymieniana (i tak dla świętego spokoju bym ją wymienił)?
  • Poziom 8  
    Co do pompy zastała wymieniona 4 lata temu , teraz zastała wyjęta , rozkęcona, sprawdzona i znów złożona. Wentylator sprawny . Głowica niestety obawiam się ze nie sprawdzona ani zapewne kanały również nie zostały sprawdzone ewentualnie oczyszczone.
  • Poziom 15  
    Spalił ci się pewnie bezpiecznik od wentylatora za akumulatorem(zielony), dlatego nie działa,problem leży pewnie też w pierścieniach
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    podobnie jak grochogrocho uważam że mogło się coś przytkać (płyn słabej jakości lub kamień z wody - jeśli kiedyś zamiast płynu syosowana była woda itp.)
  • Poziom 10  
    Kolego jeżeli rozwiązałeś problem to go opisz,a jeżeli nie to proponował bym skupić się na dobrym odpowietrzeniu tego autka(jeżeli jest lpg to tym bardziej).