Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM)

Raxill 27 Gru 2012 20:27 11748 28
  • #1 27 Gru 2012 20:27
    Raxill
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam ogromny problem z moim Volvikiem:

    http://www.youtube.com/watch?v=JrLKw7ZAsAg




    Volvo 850 2,0 automat, LPG, 96 rok, gniazdo OBD II
    Pomijając to że przy -5 nie odpala - tak jak by nie dostawał paliwa pokręci zacznie ale nie zagada - chyba czujnik temperatury. pomijając że zaczęła się palić lambda. Pomijając że żaden znany mi elektryk nie może się połączyć ze sterownikiem (albo brak softu albo inny stwierdził że jakiś problem z połączeniem). To jak przyszły roztopy zaczął brzęczeć chyba główny przekaźnik a kontrolki na tablicy przygasają tak jak by spadek napięcia. Po chwili zaczną się świecić normalnie a przekaźnik milknie niestety nie odpali kręci bardzo ładnie ale lipa. Jak za jakimś entym razem po przekręceniu kluczyka palą się normalnie i zapali. Myślałem że to przełącznik skrzyni i go czyściłem jednak nic, nawet jak wymieniłem wytarty suwak w nim to i tak nic. załączam Filmik POMOCY! Dodam jeszcze że mam go miesiąc i wszystko było ok.

    0 28
  • Relpol
  • #3 27 Gru 2012 21:20
    jaca 75
    Poziom 13  

    Po włączeniu zapłonu słychać pompę paliwa? Bezpieczniki całe? Masa między karoserią a silnikiem dobra? Mają problem z komunikacją bo po OBD2 nie gada !

    0
  • #4 27 Gru 2012 21:47
    Raxill
    Poziom 10  

    Sprawdzę to i przewody w sobotę bo mam troszkę pracy, dodam że pompę wymieniłem bo elektryk tak kazał jak przy -5 nie zagadał, podobnie wtryski miałem wyczyścić, chciałem jeszcze czujnik temperatury wymienić ale oporność przy zadanej temp. jest książkowa. zastanawia mnie czy dolny punkt temperatury od jakiego zaczyna jest ok. aby włączyć sanie. Możecie mi napisać czy przełącznik skrzyni jest zarazem potencjometrem- ciągle myślę nad tą skrzynie bo jak raz przełączyłem na "N" to potem było ok.

    Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM) Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM)

    0
  • #5 29 Gru 2012 21:03
    Raxill
    Poziom 10  

    Wszystkie punkty masowe sprawdziłem, przełącznik skrzyni biegów który jest ok sprawdziłem, pompka milczy, kostkę stacyjki którą kiedyś musiałem potraktować Kontaktem sprawdziłem, zasilanie sterownika sprawdzone na żarówce ok. Gdy wyjąłem sterownik przekaźnik brzęczał kruczej albo i wcale- pomyślałem że to przewody w tej rynnie. Prawie dwie godziny walczyłem z tą rynną i tak nie poddała się! Pomyślałem że pomęczę przekaźniki, jeden miał osmolone gniazdo, wyczyściłem a przekaźnik po podłączeniu pod ako zaczął trykać znajomym dźwiękiem - mam cie! Dioda w nim przekazuje w obie strony a sam styk czarny - do kosza szkoda czasu na naprawę! Wymieniłem go na działający na tej samej zasadzie i autko ożyło :-).
    Jestem ciekaw od czego jest ten przekaźnik co zamieniłem, jeśli ktoś wie to proszę zdradzić (środkowy "J" na foto).

    Mam nadzieje że dwukrotnie wyczyszczony przełącznik skrzyni bez smaru podziała kilka lat. Szkoda że nadal nie zapala przy -5, lambda dalej się pali i bardzo rzadko Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM) na sekundę wyłącza się motor w czasie jazdy na LPG, nie wiem jak na benzynie. :-(

    0
  • #7 30 Gru 2012 00:13
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Raxill napisał:
    Jestem ciekaw od czego jest ten przekaźnik co zamieniłem, jeśli ktoś wie to proszę zdradzić (środkowy "J"

    Jeden z trzech przekaźników głównych - ten akurat, podaje 12V po stacyjce - na schemacie oznaczone jako "+15"
    Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, było mierzone?

    0
  • Relpol
  • #8 30 Gru 2012 00:36
    Raxill
    Poziom 10  

    Niestety nie brak- zegara!
    Zorbie to zegarem starego typu do mierzenia ciśnienia powietrza, czy powinno tam być 3 bary?. Profilaktycznie pompę paliwa wymieniałem ale na regulator ciśnienia na listwie nie stawiałem. motor B5204T2

    0
  • #9 30 Gru 2012 01:27
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Raxill napisał:
    czy powinno tam być 3 bary?.

    Tak.
    Przekaźnik pompy paliwa rozbierałeś? - tam lubią się robić "zimne luty"

    0
  • #10 30 Gru 2012 13:23
    Raxill
    Poziom 10  

    Rozbiorę go odsysaczem usunę cynę i wytopie nową- dzięki za podpowiedz.
    :D

    0
  • #11 15 Sty 2013 21:24
    Raxill
    Poziom 10  

    Rzeczywiście przekaźnik pompy był dość zmęczony, wymieniłem główne luty a resztę wytopiłem. Lambda przestała się świecić po przejechaniu 60 km.

    Trafiłem do innego elektryka celem sprawdzenia co mu było, wymiganie błędy wskazywały na sondę- sprawdził ją i wyszło że ma niższy zakres niż mieć powinna - na szrot z nią! Po wymianie błędy zostały skasowane a problem z odpalaniem teraz występuje poniżej - 7 a nie - 5 jak było wcześniej. Do parametrów silnika można dojść jedynie przez sterownik lpg - parametry wtrysku, temperatura ok. sonda niepodłączona do lpg więc nie widać jej pracy. Silnik chodzi równo, nie bierze oleju, nie szarpie, powyżej -7, na lpg i benzynie chodzi wzorowo i odpala ładnie!

    Co może mu być że nie chce gadać przy -7, dodam że przepływka ok. tylko ciśnienia paliwa jeszcze nie miałem gdzie i jak sprawdzić?

    0
  • #12 16 Sty 2013 08:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Co z czujnikiem temperatury , podstawiłeś inny?

    0
  • #13 16 Sty 2013 19:22
    Raxill
    Poziom 10  

    Nie przełożyłem go jedynie został sprawdzony na oporność. Zastanawiam się czy aby nie szwankuje przy niskich temperaturach.

    0
  • #14 16 Sty 2013 19:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Odpiąć i symulować opornikiem o odpowiedniej wartości lub potencjometrem.

    0
  • #15 16 Sty 2013 23:27
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Raxill napisał:
    Zastanawiam się czy aby nie szwankuje przy niskich temperaturach

    Sprawdź go, według tego i obejrzyj dokładnie przewody we wtyczce i sam wtyk.
    Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM)

    0
  • #16 18 Sty 2013 09:45
    darek2505
    Poziom 20  

    Na tym filmu,akumulator w tym Volvo jest chyba od motoroweru.;-))
    Przecież to ledwo kręci!

    0
  • #18 19 Sty 2013 14:04
    Raxill
    Poziom 10  

    Miauczenie dawno rozwiązane- wymieniłem przekaźnik tak jak wyżej opisane. Wracając do tematu to czujnik temp jeszcze raz sprawdziłem i wygląda na to że jest ok. Przy Volvik - 5 odpala normalnie, - 7 tylko jak gaz do dechy aby dostał więcej paliwa, przy -9 nawet gaz do oporu nie pomaga. Efekt taki jak zawsze jak by za mało paliwa dostawał na starcie.

    0
  • #19 19 Sty 2013 17:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Raxill napisał:
    Efekt taki jak zawsze jak by za mało paliwa dostawał na starcie.

    Być może wtryski, lub pompa paliwa.
    Pozatym nie powinno się na zimnym dawać pełnej dawki powietrza .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Raxill napisał:
    Zorbie to zegarem starego typu do mierzenia ciśnienia powietrza, czy powinno tam być 3 bary?.

    I zmierzyłes rano podczas zapalania to ciśnienie.?

    0
  • #20 19 Sty 2013 17:26
    Raxill
    Poziom 10  

    Nie nie mierzyłem bo dojście fatalne, dopóki tego nie zrobię to nic nie będę wiedział.

    0
  • #22 20 Sty 2013 01:10
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Fakt, już łatwiejsze nie może być. Ale pewnie ciśnieniomierz się nie mieści i stąd ten problem. Taki sam zaworek jest przed filtrem paliwa.
    Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM)

    0
  • #23 20 Sty 2013 14:47
    jaca 75
    Poziom 13  

    W czym problem? 20cm.przewodu zbrojonego fi 8 mm. manometr do 10 barów dwie opaski i kapturek którym można wykręcić zaworek z magistrali.

    0
  • #24 22 Sty 2013 17:57
    Raxill
    Poziom 10  

    Zastosowałem przedłużkę 90° do wentyli. Wczoraj przy -9 nie zagadał a ciśnienia w czasie kręcenia nie znam a na wyłączonym silniku jest zero. Dziś przy -10 zapalił i ciśnienie na włączonym silniku wyszło 2,7 bara - przynajmniej tak wskazuje mój zegar (ciśnienie powietrza dobrze pokazuje z cieczą powinno być podobnie). Dlaczego dziś zapalił to nie wiem - nie był przemieszczany ani zapalany od ostatniej próby :?: Teraz stawiam na filtr paliwa albo regulator ciśnienia paliwa.

    0
  • #25 22 Sty 2013 18:30
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie jestem pewny , ale czy regulator ciśnienia paliwa nie jest na pompie paliwa?

    0
  • #27 22 Sty 2013 20:39
    Raxill
    Poziom 10  

    Przecież ocipieć można raz pali raz nie! Miałem kiedyś Fiata 850 SPIDER z 71 roku i też żył własnym życiem z tym że mu to wybaczałem z racji wieku a Volvo raczej powinien być przewidywalny. Miesiąc temu wlałem do Volvo dodatek na rozmnażanie, oczyszczenie nagaru z zaworów i tp. powinno to rozwiązać problem zamarzania wody w filtrze paliwa. Teraz jest tam 30 litrów świeżego palowa.
    Volvo 850 2.0 lpg. aut. '96 - NIE ODPALA (FILM)
    Dołączyłem foto z Allegro listwy z zaworem i wtryskami. U mnie próbowałem wyjąć listwę ale wtryski siedzą tak ciasno że można uszkodzić wtryski lub oringi uszczelniające.

    0
  • #28 25 Sty 2013 19:21
    Raxill
    Poziom 10  

    Czy zabrudzone wtryski mogą dawać mniejsza dawkę w niższych temperaturach. Z tego co widać to raz zapala a raz nie!

    0