Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik Class 630a słabo ładuje.

yamagashi 27 Gru 2012 20:52 5874 11
  • #1 27 Gru 2012 20:52
    yamagashi
    Poziom 9  

    Zakupiłem prostownik class 630a z funkcją rozruchu, znamionowy prąd ładowania na III trybie z timerem powinien wynosić około 70A (według tabliczki znamionowej, śmieszne liczby wiem) ale problem w tym że wynosi ledwie 15A
    Na I stopniu 0,5A 12,9V
    Na II ~0,7A 13V
    Na III ~1A 13,1V

    Do tego dochodzą 3 stopnie z timerem

    Rozruch działa prawidłowo, prostownik podpięty pod aku od ciągnika 180Ah

    Czy te prostowniki tak mają, czy poprostu mój ma walnięte diody prostownicze czy na czym tam to jest?

    1 11
  • #2 27 Gru 2012 21:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    70A to by miał przy rozładowanym akumulatorze 1550Ah . Tak jest napisane w instrukcji.

    0
  • #3 27 Gru 2012 21:20
    yamagashi
    Poziom 9  

    W zasadzie to 700Ah, bo 1/10 ale i tak 3 pierwsze stopnie to jakaś pomyłka lub wada, bo nie wierzę że taki mały prąd ładowania jest.


    I może mi ktoś wytłumaczyć z czego miałoby powstać te 600A na rozruch i jak jest "prostowane"?

    1
  • #4 27 Gru 2012 22:37
    zelkolektor
    Poziom 11  

    Nic nie jest popsute tak mają , można ładować od bardzo małych pojemności
    przy większych poemnosciach jest problem

    Napiecie przy rozruchu na 12 volt sięga około 20 volt,gdy byłby to np. ciągnik
    C 360 to nie ma problemu ,natomiast pojazdy z komputerem to może być problem
    uszkodzenie komputera ,no i bardzo duże gazowanie akumulatora co w połączeniu z iskrą przy zdejmowaniu krokodylków może narobić

    1
  • #5 28 Gru 2012 10:30
    yamagashi
    Poziom 9  

    Ale według tych pomiarów co podałem to na pierwszym stopniu mogę ładować co najwyżej baterię od telefonu ;p

    0
  • #6 28 Gru 2012 10:50
    12pawel
    Poziom 33  

    Akumulator bierze tyle ile potrzebuje, skoro jest naładowany to nie będzie brał dużych prądów.

    0
  • #7 28 Gru 2012 11:11
    yamagashi
    Poziom 9  

    A to nie jest tak że akumulator bardziej naładowany tym większy stawia opór i prąd ładowania rośnie? Mogę być w błędzie tak obiło mi się o uszy.

    I czy jest szansa i sens przerobienie tego prostownika?

    0
  • Pomocny post
    #8 28 Gru 2012 11:17
    retrofood
    Moderator

    yamagashi napisał:
    A to nie jest tak że akumulator bardziej naładowany tym większy stawia opór i prąd ładowania rośnie?


    Straciłeś wiarę w prawo Ohma?

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Gru 2012 12:58
    12pawel
    Poziom 33  

    yamagashi napisał:
    A to nie jest tak że akumulator bardziej naładowany tym większy stawia opór i prąd ładowania rośnie? Mogę być w błędzie tak obiło mi się o uszy.

    Słyszysz że dzwonią ale nie wiesz gdzie. Im bardziej naładowany akumulator tym prąd ładowania mniejszy. W trakcie ładowania napięcie na akumulatorze rośnie, a prąd maleje.
    Prostownik najprawdopodobniej jest 100% sprawny i nie ma w nim co przerabiać. Spróbuj podłączyć do niego rozładowany akumulator wtedy zobaczysz różnicę w prądzie ładowania.

    0
  • #10 28 Gru 2012 15:57
    yamagashi
    Poziom 9  

    Tak Paweł masz rację prostownik sprawny, po podłączeniu konkretnego obciążenia (3,5kW) na pierwszym stopniu prąd dochodzi do 40A, na kolejnych podskakuje o 5A.

    Mam jeszcze jedno głupie pytanie, czy bezpiecznik nadprądowy można zastosować zamiast fabrycznego ww tym prostowniku?

    0
  • #11 28 Gru 2012 16:12
    retrofood
    Moderator

    yamagashi napisał:

    Mam jeszcze jedno głupie pytanie, czy bezpiecznik nadprądowy można zastosować zamiast fabrycznego ww tym prostowniku?


    Nie należy tego robić. One mają różne charakterystyki czasowo-prądowe.

    0
  • #12 28 Gru 2012 17:06
    yamagashi
    Poziom 9  

    retrofoood, ale gdybym użył bezpiecznika klasy D i o dużym prądzie zwłocznym to by na spokojnie wytrzymały nawet funkcję rozruchu, dobrze myślę? O ile rozruch jest poprowadzony przez bezpiecznik, co mi wydaje się oczywiste ale chińczyki mogą myśleć inaczej. W środku 2 radiatory na każdym z nich po 4 diody, z jednego radiatora wyprowadzony przewód na zacisk +12, z drugiego na +24.

    http://www.tech.co.bydgoszcz.pl/wylacz/image002.jpg

    Jeszcze bym był ogromnie wdzięczny jakby mi ktoś powiedział czy istnieje schemat tego wynalazku, chciałbym się dowiedzieć jak to działa

    0