Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie Akumulatorów z UPSA typ AGM VRLA oraz rozładowywanie (ilosc h)

28 Gru 2012 02:40 15075 40
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Teoretycznie jeśli akumulator jest w 100% sprawny i w pełni naładowany to żarówka np. 12V 55W powinna świecić przez około 12h zanim napięcie spadnie do około 10,5V.
    Mierząc obecny czas świecenia takiej żarówki, (12V 55W) dzieląc przez 12 i mnożąc
    razy 100 to otrzymasz w procentach aktualną sprawność akumulatora.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 25  
    Przy takiej utracie pojemności najprawdopodobniej żadna "reanimacja"
    nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
    Ostatnio "przeglądałem" sto kilkadziesiąt sztuk VRLA magazynowanych
    bez doładowania przez okres ok 14 miesięcy od daty produkcji.
    Niestety proste doładowanie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
    Po kilku cyklach jest lepiej, ale dużo gorzej niż przy nowych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Prawdopodobnie skończyły 3 lata w listopadzie 2012.
    Korki powinny być pod przyklejoną pokrywą górną.
    Pokrywa nie może być przyklejona szczelnie - musi istnieć
    odprowadzenie gazów.
    Proponuję dokładnie obejrzeć i "delikatnie" oderwać
    podważając czymś cienkim i sztywnym.
  • Poziom 13  
    sey83 napisał:
    .... ile wody destylowanej będzie trzeba dodać uwzględniając ze jest suchy

    Chyba nie wiesz co kupiłeś i poczytaj o aku. pracujących w zestawach, czy to szeregowych, czy to równoległych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Daj sobie spokój z otwieraniem i dolewaniem czegokolwiek ,aku. które kupiłeś to najprawdopodobniej AGM-y.
    Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. i nigdy, przenigdy tam się nic nie dolewa. Jak aku. stały rozładowane to na bank zasiarczały i kiszka tyle tylko, ze po kilku cyklach mogą ożyć i będą całkiem dobre.
    Akumulatory pracujące w szeregu czyli łańcuchu dadzą parametr aku. najsłabszego, pracujące w połączeniu równoległym razem pracują przy równych potencjałach a do ich wyrównania zapierdziela silniejszy. Ot i wsio.
    Badanie pojemności domowymi sposobami to sztuka dla sztuki, jest taki wzór na określenie czasu pracy na akumulatorze
    h = ((Ah x V) / W ) / 1,6 , te 1,6 to współczynnik rozładowania aku.
    Tylko, że przy agm-ach to zasadnicze znaczenie ma temperatura otoczenia , do tego stopnia, że podniesienie jej z 20st.C do 30st.C skraca żywotność z 5 do 3 lat
    Kupiłeś tanio, to daj im szanse.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    To jeszcze podjedź do jakiegoś sklepu z aku. i tam niech normalnie sprawdzą testerem midtronics jak mają, tak jak rozruchowy. Dla pewności weź oba i porównaj wyniki, jak będę miały porównywalny prąd to, bo jakiś będą miały, to ocenisz po tym parametrze a jak walnięty to też przyrząd powie. Takie badanie nic nie powinno kosztować.
    Jak jesteś z ok. Szczecina to zapraszam na Gryfińską 106.
    Sory teraz zobaczyłem, że Kraków :cry:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Wszystkie potrzebne informacje masz nadrukowane na tych akumulatorach:
    55Ah prądem 10h (czyli prąd rozładowywania ~5,5A)
    Napięcie końcowe ładowania w zastosowaniu buforowym: 13,5 - 13,8V
    Napięcie końcowe ładowania w zastosowaniu cyklicznym: 14,5 - 15V
    Max prąd ładowania: 33A

    Czyli spokojnie możesz je ładować prądem 6A przez co najmniej 12-14h.

    Te akumulatory są nierozbieralne, nie próbuj ich otwierać.
  • Poziom 13  
    Podstawowe parametry akumulatorów to napięcie, pojemność i prąd rozruchowy ale tego się nie podaje na aku. do głębokich wyładowań co nie znaczy, że go nie mają. Powiem może odkrywczo, że akumulatory do głębokich wyładowań bardziej się nadają do rozruchu niż rozruchowe do głębokich wyładowań. Określenie głębokie wyładowanie też jest dość mylnym sformułowaniem, bo raptem chodzi o 05 V więcej.
    Wracając do istoty to każdy parametr aku. jest wypadkową pozostałych i jest napięcie, jest prąd rozruchowy, musi być pojemność. W teście porównawczym wyjdzie jak na dłoni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Niby różnicy nie powinno być bo generalnie chodzi o limiter napięcia na poziomie gazowania elektrolitu 2,4 V / ogniwo w przypadku aku. szczelnych choć VRLA oznacza, że ma zawory odpowietrzające. Tajemnica tkwi w prostowniku. Jak Cie to tak nurtuje to pomierz napięcia i prądy w tych zakresach.
    Różnic w napięciach ładowania zasadniczo nie ma, tylko żelowe powinno ładować się stałonapięciowo.
  • Moderator Samochody
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    W zasadzie metody ładowania są bardzo podobne. Chemia też.
    Obniżenie napięcia końca ładowania wynika z ograniczenia potencjalnego
    "gazowania" bez rekombinacji gazów.
    Jeżeli został zasiarczony i posiada odpowiednią ilość H2O może się
    "zacząć podnosić", jeżeli woda "wyparowała", to duża gęstość jonów
    SO4 prawdopodobnie "zabiła" go skutecznie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    To nie jest tak, że jak wpiszesz inną normę to Ci źle poda, po prostu podajesz normę w/g której ma być wykonany pomiar. Różne normy mają różne warunki pomiaru i co za tym idzie dają różne (ale wcale nie błędne) wyniki.

    Tu masz opis pomiaru w/g norm IEC:
    http://www.energystar.gov/ia/partners/prod_de...nt/downloads/Battery_Chargers_Test_Method.pdf
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    sey83 napisał:

    A. Pojemność fabryczna to 360A w EN czyli 220 w DIN jest to 44Ah
    B. Pojemność nominalną (fabryczną) np w tym wypadku 360 EN muszę podać urządzeniu testującemu by na podstawie tego co podam mógł obliczyć rzeczywistą pojemność.

    To nie pojemność ale prąd rozruchowy, którego nie podaje się na aku. do głębokich wyładowań. Jednak ten tester pozwoli Ci na porównanie obu akumulatorów. Jeśli już tak się uparłeś to 50Ah ''deep cycle'' powinien mieć ok. 220 A prądu w/g EN. Jak Ci przyrząd tyle pokaże to aku jest niezły.
  • Użytkownik usunął konto