Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie Akumulatorów z UPSA typ AGM VRLA oraz rozładowywanie (ilosc h)

28 Gru 2012 02:40 14475 40
  • #1 28 Gru 2012 02:40
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • Katalog Megger
  • #2 28 Gru 2012 12:38
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Gru 2012 18:26
    bartek6302
    Poziom 11  

    Teoretycznie jeśli akumulator jest w 100% sprawny i w pełni naładowany to żarówka np. 12V 55W powinna świecić przez około 12h zanim napięcie spadnie do około 10,5V.
    Mierząc obecny czas świecenia takiej żarówki, (12V 55W) dzieląc przez 12 i mnożąc
    razy 100 to otrzymasz w procentach aktualną sprawność akumulatora.

    0
  • #4 28 Gru 2012 20:39
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • Katalog Megger
  • #5 29 Gru 2012 12:39
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 04 Sty 2013 12:02
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Sty 2013 20:10
    SLAL
    Poziom 25  

    Przy takiej utracie pojemności najprawdopodobniej żadna "reanimacja"
    nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
    Ostatnio "przeglądałem" sto kilkadziesiąt sztuk VRLA magazynowanych
    bez doładowania przez okres ok 14 miesięcy od daty produkcji.
    Niestety proste doładowanie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
    Po kilku cyklach jest lepiej, ale dużo gorzej niż przy nowych.

    0
  • #8 05 Sty 2013 03:01
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 05 Sty 2013 14:26
    SLAL
    Poziom 25  

    Prawdopodobnie skończyły 3 lata w listopadzie 2012.
    Korki powinny być pod przyklejoną pokrywą górną.
    Pokrywa nie może być przyklejona szczelnie - musi istnieć
    odprowadzenie gazów.
    Proponuję dokładnie obejrzeć i "delikatnie" oderwać
    podważając czymś cienkim i sztywnym.

    0
  • #10 05 Sty 2013 14:48
    matołek
    Poziom 13  

    sey83 napisał:
    .... ile wody destylowanej będzie trzeba dodać uwzględniając ze jest suchy

    Chyba nie wiesz co kupiłeś i poczytaj o aku. pracujących w zestawach, czy to szeregowych, czy to równoległych.

    0
  • #11 05 Sty 2013 16:12
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Sty 2013 18:28
    matołek
    Poziom 13  

    Daj sobie spokój z otwieraniem i dolewaniem czegokolwiek ,aku. które kupiłeś to najprawdopodobniej AGM-y.
    Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. i nigdy, przenigdy tam się nic nie dolewa. Jak aku. stały rozładowane to na bank zasiarczały i kiszka tyle tylko, ze po kilku cyklach mogą ożyć i będą całkiem dobre.
    Akumulatory pracujące w szeregu czyli łańcuchu dadzą parametr aku. najsłabszego, pracujące w połączeniu równoległym razem pracują przy równych potencjałach a do ich wyrównania zapierdziela silniejszy. Ot i wsio.
    Badanie pojemności domowymi sposobami to sztuka dla sztuki, jest taki wzór na określenie czasu pracy na akumulatorze
    h = ((Ah x V) / W ) / 1,6 , te 1,6 to współczynnik rozładowania aku.
    Tylko, że przy agm-ach to zasadnicze znaczenie ma temperatura otoczenia , do tego stopnia, że podniesienie jej z 20st.C do 30st.C skraca żywotność z 5 do 3 lat
    Kupiłeś tanio, to daj im szanse.

    0
  • #13 05 Sty 2013 20:25
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 05 Sty 2013 20:41
    matołek
    Poziom 13  

    To jeszcze podjedź do jakiegoś sklepu z aku. i tam niech normalnie sprawdzą testerem midtronics jak mają, tak jak rozruchowy. Dla pewności weź oba i porównaj wyniki, jak będę miały porównywalny prąd to, bo jakiś będą miały, to ocenisz po tym parametrze a jak walnięty to też przyrząd powie. Takie badanie nic nie powinno kosztować.
    Jak jesteś z ok. Szczecina to zapraszam na Gryfińską 106.
    Sory teraz zobaczyłem, że Kraków :cry:

    0
  • #15 05 Sty 2013 21:17
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 05 Sty 2013 21:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Wszystkie potrzebne informacje masz nadrukowane na tych akumulatorach:
    55Ah prądem 10h (czyli prąd rozładowywania ~5,5A)
    Napięcie końcowe ładowania w zastosowaniu buforowym: 13,5 - 13,8V
    Napięcie końcowe ładowania w zastosowaniu cyklicznym: 14,5 - 15V
    Max prąd ładowania: 33A

    Czyli spokojnie możesz je ładować prądem 6A przez co najmniej 12-14h.

    Te akumulatory są nierozbieralne, nie próbuj ich otwierać.

    0
  • #17 05 Sty 2013 21:44
    matołek
    Poziom 13  

    Podstawowe parametry akumulatorów to napięcie, pojemność i prąd rozruchowy ale tego się nie podaje na aku. do głębokich wyładowań co nie znaczy, że go nie mają. Powiem może odkrywczo, że akumulatory do głębokich wyładowań bardziej się nadają do rozruchu niż rozruchowe do głębokich wyładowań. Określenie głębokie wyładowanie też jest dość mylnym sformułowaniem, bo raptem chodzi o 05 V więcej.
    Wracając do istoty to każdy parametr aku. jest wypadkową pozostałych i jest napięcie, jest prąd rozruchowy, musi być pojemność. W teście porównawczym wyjdzie jak na dłoni.

    0
  • #18 06 Sty 2013 03:41
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 06 Sty 2013 18:04
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 06 Sty 2013 18:16
    matołek
    Poziom 13  

    Niby różnicy nie powinno być bo generalnie chodzi o limiter napięcia na poziomie gazowania elektrolitu 2,4 V / ogniwo w przypadku aku. szczelnych choć VRLA oznacza, że ma zawory odpowietrzające. Tajemnica tkwi w prostowniku. Jak Cie to tak nurtuje to pomierz napięcia i prądy w tych zakresach.
    Różnic w napięciach ładowania zasadniczo nie ma, tylko żelowe powinno ładować się stałonapięciowo.

    1
  • #21 06 Sty 2013 18:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Akumulatory żelowe mają niższe napięcie końcowe ładowania niż AGM.

    0
  • #22 06 Sty 2013 20:37
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 07 Sty 2013 14:10
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 07 Sty 2013 17:20
    SLAL
    Poziom 25  

    W zasadzie metody ładowania są bardzo podobne. Chemia też.
    Obniżenie napięcia końca ładowania wynika z ograniczenia potencjalnego
    "gazowania" bez rekombinacji gazów.
    Jeżeli został zasiarczony i posiada odpowiednią ilość H2O może się
    "zacząć podnosić", jeżeli woda "wyparowała", to duża gęstość jonów
    SO4 prawdopodobnie "zabiła" go skutecznie.

    0
  • #25 10 Sty 2013 17:42
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 18 Sty 2013 18:39
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 18 Sty 2013 18:46
    tzok
    Moderator Samochody

    To nie jest tak, że jak wpiszesz inną normę to Ci źle poda, po prostu podajesz normę w/g której ma być wykonany pomiar. Różne normy mają różne warunki pomiaru i co za tym idzie dają różne (ale wcale nie błędne) wyniki.

    Tu masz opis pomiaru w/g norm IEC:
    http://www.energystar.gov/ia/partners/prod_de...nt/downloads/Battery_Chargers_Test_Method.pdf

    0
  • #28 18 Sty 2013 19:59
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 18 Sty 2013 21:21
    matołek
    Poziom 13  

    sey83 napisał:

    A. Pojemność fabryczna to 360A w EN czyli 220 w DIN jest to 44Ah
    B. Pojemność nominalną (fabryczną) np w tym wypadku 360 EN muszę podać urządzeniu testującemu by na podstawie tego co podam mógł obliczyć rzeczywistą pojemność.

    To nie pojemność ale prąd rozruchowy, którego nie podaje się na aku. do głębokich wyładowań. Jednak ten tester pozwoli Ci na porównanie obu akumulatorów. Jeśli już tak się uparłeś to 50Ah ''deep cycle'' powinien mieć ok. 220 A prądu w/g EN. Jak Ci przyrząd tyle pokaże to aku jest niezły.

    0
  • #30 18 Sty 2013 21:38
    2152854
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów